
Muži prošli za 18 let zásadní proměnou. Giorgio Armani proto mění ikonický parfém Armani Code, jeho novou tváří je Regé-Jean Page
Přichází nový kód smyslnosti
„Armani Code se za 18 let úspěšně zapsal jako ikonická vůně. Nyní nastal čas ho redesignovat a spojit ho s moderním mužem,“ prohlásila Véronique Gautier, ředitelka sekce parfémů ve společnosti Giorgio Armani při evropském představení parfému v červnu. Dnešní muži už podle ní nejsou tak drsní. Nepotřebují se ujišťovat o své mužnosti, mají odvahu hledat svou skutečnou identitu a být takovými, jakými se prostě narodili. Současný muž je vyrovnaný sám se sebou a nesnaží se překrývat ženskou část svého já, kterou v sobě každý má, ať už se mu to líbí, nebo ne. „Nový Armani Code v sobě nese poměrně ženský tón na to, že se jedná o mužskou vůni. Je to nový kód smyslnosti,“ popsala Veronique Gautier.
Parfumér Maisondieu: nebojím se ženské stránky muže
„Původní verze Armani Code je velmi vydařená vůně, a proto byl risk snažit se na ní cokoli měnit. Ale sáhl jsem do jejího složení a stvořil nové spojení přírodních a syntetických ingrediencí,“ řekl o své práci parfumér Antoine Maisondieu. Prohlásil o sobě, že se nikdy nebál ženských vlastností, které v sobě muž nese. Při přepisování parfému na současný mužský kód k původním ingrediencím přidal některé nové, které by dřív byly pro drsného, silného muže-ochránce příliš femininní. Ale časy se mění.
Regé-Jean Page je symbolem dnešního muže
Nový Armani Code je podle Veronique Gautier určen mužům, kteří na sobě pracují. S otevřenou náručí jdou vstříc dnešnímu světu a nebojí se přepsat již zastaralý kód někdejší maskulinity. Ve světě, který zaostává pozadu, neváhají vzpříčit se starým pravidlům a odhodlaně mířit vpřed.
Proto se tváří této vůně stal Regé-Jean Page, britský herec známý především ze superúspěšného seriálu Bridgerton, který se zanedlouho objeví v právě natáčeném filmu Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves. Regé-Jean Page se prohlásil za velkého fanouška již původní vůně Armani Code, na které oceňuje její intenzitu, sílu a zároveň její jemnost a sofistikovanost. „Všechny kódy musí být neustále přepisovány. Svět se mění a ty se musíš měnit s ním,“ říká Regé-Jean Page.
Udržitelnost je i mužskou hodnotou
Nemění se však jen genderové role mužů a žen, proměnou prochází také přístup značek k environmentální stopě, kterou jejich produkty na planetě zanechají. Zřejmě tedy není překvapením, že flakon updatované verze Armani Code bude znovu naplnitelný. Na jeho výrobu je potřeba o mnoho méně skla, kovu i plastu než pro verzi před 18 lety. Značka oznámila, že od roku 2022 budou znovu naplnitelné všechny její produkty. Giorgio Armani si bere k srdci především ochranu pralesů a vody. Za posledních třináct let věnoval 12 miliónů EUR na projekty ochrany a obnovy vodních zdrojů ve 22 zemích světa. Citlivost vůči životnímu prostředí má současný muž ve svém mužském kódu hluboce zapsanou.