Muži prošli za 18 let zásadní proměnou. Giorgio Armani proto mění ikonický parfém Armani Code, jeho novou tváří je Regé-Jean Page

Vůně Giorgio Armani Code dělá svět krásnějším už od roku 2004, kdy ji jako Black Code světu představil její tvůrce Antoine Lie. Následovaly další varianty, za nimiž již stál parfumér Antoine Maisondieu. Ten také nyní stanul před náročným úkolem: přepsat kód ikonického parfému, který se řadí mezi deset nejprodávanějších vůní světa, tak, aby odpovídal současnému modernímu muži. Takovému, jakým je britský herec Regé-Jean Page.

Přichází nový kód smyslnosti

„Armani Code se za 18 let úspěšně zapsal jako ikonická vůně. Nyní nastal čas ho redesignovat a spojit ho s moderním mužem,“ prohlásila Véronique Gautier, ředitelka sekce parfémů ve společnosti Giorgio Armani při evropském představení parfému v červnu. Dnešní muži už podle ní nejsou tak drsní. Nepotřebují se ujišťovat o své mužnosti, mají odvahu hledat svou skutečnou identitu a být takovými, jakými se prostě narodili. Současný muž je vyrovnaný sám se sebou a nesnaží se překrývat ženskou část svého já, kterou v sobě každý má, ať už se mu to líbí, nebo ne. „Nový Armani Code v sobě nese poměrně ženský tón na to, že se jedná o mužskou vůni. Je to nový kód smyslnosti,“ popsala Veronique Gautier.

Parfumér Maisondieu: nebojím se ženské stránky muže

„Původní verze Armani Code je velmi vydařená vůně, a proto byl risk snažit se na ní cokoli měnit. Ale sáhl jsem do jejího složení a stvořil nové spojení přírodních a syntetických ingrediencí,“ řekl o své práci parfumér Antoine Maisondieu. Prohlásil o sobě, že se nikdy nebál ženských vlastností, které v sobě muž nese. Při přepisování parfému na současný mužský kód k původním ingrediencím přidal některé nové, které by dřív byly pro drsného, silného muže-ochránce příliš femininní. Ale časy se mění.

Regé-Jean Page je symbolem dnešního muže

Nový Armani Code je podle Veronique Gautier určen mužům, kteří na sobě pracují. S otevřenou náručí jdou vstříc dnešnímu světu a nebojí se přepsat již zastaralý kód někdejší maskulinity. Ve světě, který zaostává pozadu, neváhají vzpříčit se starým pravidlům a odhodlaně mířit vpřed.

Proto se tváří této vůně stal Regé-Jean Page, britský herec známý především ze superúspěšného seriálu Bridgerton, který se zanedlouho objeví v právě natáčeném filmu Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves. Regé-Jean Page se prohlásil za velkého fanouška již původní vůně Armani Code, na které oceňuje její intenzitu, sílu a zároveň její jemnost a sofistikovanost. „Všechny kódy musí být neustále přepisovány. Svět se mění a ty se musíš měnit s ním,“ říká Regé-Jean Page.

Udržitelnost je i mužskou hodnotou

Nemění se však jen genderové role mužů a žen, proměnou prochází také přístup značek k environmentální stopě, kterou jejich produkty na planetě zanechají. Zřejmě tedy není překvapením, že flakon updatované verze Armani Code bude znovu naplnitelný. Na jeho výrobu je potřeba o mnoho méně skla, kovu i plastu než pro verzi před 18 lety. Značka oznámila, že od roku 2022 budou znovu naplnitelné všechny její produkty. Giorgio Armani si bere k srdci především ochranu pralesů a vody. Za posledních třináct let věnoval 12 miliónů EUR na projekty ochrany a obnovy vodních zdrojů ve 22 zemích světa. Citlivost vůči životnímu prostředí má současný muž ve svém mužském kódu hluboce zapsanou.

Zdroj: Giorgio Armani