Barbora Hranoš z Lush: Díky Charity Pot s námi každý může bojovat za lepší svět

Stalo se nepsaným pravidlem, že společnosti s velkým dosahem se zaměřují také na různé charitativní aktivity. A Lush, značka ručně vyráběné veganské kosmetiky, není výjimkou. Tzv. „dobročinný kelímek“ je již stálicí, díky níž se podpory dočkalo nespočet organizací bojujících za rovnost práv v mnoha rovinách...

„Projekt“ Charity Pot – tedy „dobročinný kelímek“ – již funguje 13. rokem a rozšířil se do 35 zemí včetně Česka. Komu a jak pomáhá?

Charity Pot je vlastně krém a z každého prodaného kelímku putuje 100 % ceny (bez DPH) do pomyslného měšce, z nějž jsou peníze rozdělovány organizacím bojujícím za práva lidí, zvířat, či ochranu životního prostředí. Jedná se o speciální spolupráci mezi Lush a našimi zákazníky, my pokrýváme náklady na výrobu a zákazníci přispívají svými penězi při nákupu.

Jak jsou organizace, k nimž příspěvky putují, vybírány?

Podporujeme zejména malé skupiny a sdružení usilující o skutečnou změnu. Často se snažíme vybírat ty, co cílí na méně populární témata a věnují se přehlíženým problémům, posunují hranice a nabízejí alternativy k mainstreamovému názoru. Nacházet takové organizace byl – a vlastně stále je – tak trochu „oříšek“. Za šest let trvání projektu v Česku jsem se ale setkala s opravdu zajímavými lidmi a množstvím různorodých projektů. Je skvělé vidět, jak se z malých projektů, jež jsme podpořili, stávají organizace, které např. pomáhají měnit zákony, přicházejí s novými kampaněmi a stále bojují za lepší svět.

Máme v LUI širokou LGBTQ+ čtenářskou základnu, podpořili jste tedy i nějakou organizaci zaměřující se na tuto komunitu?

LGBTQ+ komunita a její práva jsou pro Lush velmi důležitá. Jedním z našich hesel je All Are Welcome. Always. Chceme, aby Lush bylo bezpečné místo pro všechny. Nehledě na rasu, věk, sexuální orientaci, náboženské nebo politické vyznání. Podporujeme aktivisty angažující se v boji za práva LGBTQ+ a sami se také zapojujeme. Představili jsme několik celosvětových kampaní jako Sign of Love nebo #GayIsOk. V Česku jsme pomocí Charity Pot podpořili organizaci PROUD a kampaň Stejná rodina, queer filmový festival Mezipatra, nebo Transparent s kampaní Jsme trans.

Blíží se Vánoce, pokud by někdo chtěl udělat dobrý skutek, jakými výrobky z edice Charity Pot může své blízké potěšit?

Charity Pot se prodává v 50 ml, 250 ml a nově také v „nahaté“ (bezobalové) verzi – Charity Pot Coin. Výrobky jsou veganské, samokonzervační a nabité výživnými ingrediencemi od zemědělských kolektivů po celém světě, jež dbají na ornou půdu, lesy i lidské životy. Je to skvělý dárek, kterým vlastně darujete dvakrát. Obdarovat můžete ale i sebe, třeba kousky z letošní vánoční kolekce Lush, která je obzvláště voňavá, třpytivá, 100% veganská a z 65 % bez obalu.

Jak Charity Pot, tak i další produkty Lush – včetně vánoční edice – můžete nakupovat online i v kamenných prodejnách Lush, které jsou i v „době koronavirové“ stále otevřené.

Zdroj: Barbora Hranoš Advertorial