Fit dezerty, kterými uspokojíte chuť na sladké, ale nebudete tolik přibírat

Neexistuje snad nikdo, kdo by neměl rád pojídání chutných dezertů. Jednou za čas si svůj oblíbený dezert dá každý z nás. Jak to udělat, abyste se při konzumaci dezertů nemuseli tolik hlídat, a kromě chuti dbali také na zdravou stravu? Vyzkoušejte jeden z těchto fit receptů.

Téměř každý z nás miluje chutné dezerty, ale od jejich konzumace nás často odrazuje fakt, že se po nich velmi lehce přibírá, a navíc nejsou ani tak zdravé. To neplatí o dezertech, jejichž recepty vám přinášíme níže. Který z nich si vyberete?

Vyzpovídali jsme Davida z fotky dvou líbajících se kluků, která vyvolala bouři na sociálních sítích23. 7. 2020

Buchta z řepy

Ingredience:

·      250 g řepy

·      1 polévková lžíce prášku ze sušených lístků stévie

·      2 vejce

·      125 g rozpuštěného másla

·      200 g polohrubé špaldové mouky

·      60 g vlašských ořechů

·      50 g rozinek

·      1 lžička prášku do pečiva bez fosfátů

Buchta z řepy

Postup:

Troubu předehřejte na 160 °C, kulatou formu vymažte máslem a vyložte pečicím papírem. Směs můžete naplnit i do košíčků na muffiny. Oloupejte a nahrubo nastrouhejte řepu a nasekejte ořechy. Ušlehejte vejce se stévií, přidejte máslo, mouku, prášek do pečiva. Vmíchejte řepu, ořechy a rozinky. Pečte cca 45 minut v dortové formě, nebo dokud není zabodnuté párátko suché.

Výživové hodnoty na 1 porci: 246 kcal, bílkoviny: 10 %, sacharidy: 62 %, tuky: 28 %.

Dezert z kuskusu

Ingredience na 4 porce:

·      100 g různých druhů oříšků (lískové, vlašské, mandle)

·      100 g kuskusu

·      150 ml polotučného mléka

·      2 lžíce medu

·      400 g bílého jogurt do 3 % tuku

·      400 g jahod, ale lze i jiné ovoce

·      lístečky máty na ozdobení

Dezert kus kus

Postup:

Nasekejte ořechy a s kuskusem opražte na pánvi. Přidejte med, promíchejte a přidejte mléko. Povařte, až kuskus změkne. Na talířku vytvořte naběračkou kopeček a ozdobte jahodami, které přelijte jogurtem. Dozdobte lístkem máty.

Kalorické hodnoty na 1 porci: 342 Kcal, bílkoviny: 18 %, sacharidy: 56 %, tuky: 26 %.

Dezert z cizrny

Ingredience na 10 porcí:

·      250 g cizrny

·      150 g arašídového másla

·      1/3 šálku rozpuštěného medu

·      špetka soli, prášku do pečiva a jedlé sody

·      čokoláda na vaření na postrouhání

Dezert z cizrny

Postup:

Cizrnu a máslo rozmixujte, přidejte med, sůl, sodu a kypřicí prášek, postrouhejte čokoládou. Hmotu vylejte do formy. Pečte přibližně 30 minut. Dezert z cizrny můžete například připravit do formy na biskupský chlebíček a poté rozdělit na 10 plátků.

Výživové hodnoty na 1 porci: 146 Kcal, bílkoviny: 20 %, sacharidy: 44,8 %, tuky: 35,2 %.

Fit cheesecake

Ingredience na 12 porcí:

·      1 sáček vanilkového pudinku

·      250 ml mléka 1,5 % tuku

·      500 g nízkotučného tvarohu (1,1 % tuku)

·      1 želatinový ztužovač

·      100 g celozrnných sušenek

·      10 g želatiny na ovoce (nemusí být)

·      sezónní ovoce (500 g jahod, 150 g borůvek)

·      zelená káva

Fit cheesecake

Postup:

V misce smíchejte vanilkový pudink s 250 ml studeného mléka, přidejte tvaroh a rozmíchejte. Do směsi přidejte ztužovač rozředěný ve studené vodě. Připravte si dortovou formu, kterou pokryjete vrstvou tvarohovopudinkové směsi. Na směs poklaďte sušenky a ovoce. Natřete zbylou směsí a opět poklaďte ovoce, které můžete ještě přelít rozpuštěnou želatinou. Dort nechte ideálně přes noc vychladit v ledničce. Sušenky pokapejte vychlazenou zelenou kávou, jsou pak vláčnější.

Výživové hodnoty na 1 porci: 126 kcal, bílkoviny: 43 %, sacharidy: 46 %, tuky: 11 %.

Jízda s vůdcem smečky aneb s BMW X5 M50i z Prahy do Ostravy a zpět16. 7. 2020

Ovocný cheesecake

Ingredience na 12 porcí:

·      200 g celozrnných sušenek

·      75 g másla

·      500 g tvarohu nebo sýra Philadelphia

·      250 g ricotty

·      3 lžíce třtinového cukru

·      2 vejce

·      1 žloutek

·      kůra a šťáva z pomeranče

·      sezónní ovoce (jahody, maliny, borůvky, meruňky…)

Ovocný cheesecake

Postup:

Sušenky rozdrťte válečkem a spojte s máslem, vzniklou hmotu rozetřete na dno dortové formy, kterou vyložíte pečicím papírem. V misce smíchejte tvaroh, ricottu, cukr a vejce s kůrou a pomerančovou šťávou. Nejprve dejte do trouby na 10 minut při teplotě 160 °C zapéct sušenky s máslem. Vyndejte a zalejte náplní. Dejte péct při teplotě 160 °C na cca 30 minut. Kraje by se měly začít odchlipovat, ale střed by měl zůstat vláčný. Po upečení nechte pozvolna vychladnout v pootevřené troubě a pak minimálně na 3 hodiny dejte vychladit do ledničky. Cheesecake zůstane krásně vláčný a jeho povrch nepopraská, když pod dortovou formu do trouby dáte pekáček s vodou tak, aby se dotýkal dna formy.

Výživové hodnoty na 1 porci: 121 kcal, bílkoviny: 22 %, sacharidy: 46 %, tuky: 32 %.

Zdroj: Shape, NaturHouse, Foto: iStock