Chcete zhubnout? Těmto mýtům určitě nevěřte

Svět hubnutí a zdravého stravování provází mnoho různých mýtů a nepřesností, nad kterými si lidé lámou hlavu a nemůžou se díky nim dostat ke kýženým výsledkům. Co je a není pravda?

Autor: Jan Witek / Zdroj: Instagram, Pinterest / 22. 1. 2020

Patříte-li mezi lidi, kteří chtějí do léta shodit nějaké to kilo dolů, jistě jste se snažili vyhledat informace, jak to udělat co nejefektivněji. Je velmi těžké najít správné rady, které budou fungovat. Vědci neustále vymýšlejí nové postupy a některé věci, které jsme dříve považovali za jasné, dnes dávno neplatí.

17. 2. 2020Praha se v následujících letech změní k nepoznání. Jaké hlavní projekty ji čekají?

Velkou roli v „oboru“ hubnutí, cvičení a zdravého životního stylu hrají peníze. To s sebou přináší i mnohá tvrzení, která nejsou zcela pravdivá. Jakých mýtů je tedy potřeba se z naší hlavy zbavit jednou provždy?

Stačí jíst méně…

Menší porce jídla nemusí vždy zajistit úbytek váhy. Často tomu může být dokonce naopak. Náš organismus si s menšími porcemi jídla může začít držet více tuku, jelikož se připravuje na delší omezení kalorií. Z toho důvodu se nemusí dostavit úspěch, pokud se rozhodnete začít ze dne na den držet nějakou dietu. Cestou k úspěchu je jíst vyváženou stravu, dopřávat si ji pravidelně, pít hodně vody, mít dostatek pohybu a spánku.

Hubnutí na břiše, na zadku, na stehnech…

Často můžeme narazit na rady, které hovoří o tom, jak zhubnout v určitých částech těla, nicméně přírodní cestou je něco podobného téměř nemožné. Tělo si samo vybírá, kde začne tuky spalovat co nejdříve. I když budete dělat desítky dřepů nebo sklapovaček denně, na procvičované části těla si jen vybudujete větší svalstvo, na tukovou vrstvu to velký vliv mít nebude.

Nejlepším způsobem hubnutí je kardio…

Běžecký pás a jiné podobné stroje nejsou co se týče hubnutí těmi nejefektivnějšími. Ze všeho nejlepší se zdá být vysoce intenzivní silový trénink, který sice netrvá tak dlouho, ale vaše tělo během něj jede doslova na maximum a díky tomu tuky spaluje i dlouho po tom, co s tréninkem skončíte.

27. 2. 2020Seznamte se s hvězdami české hudební scény Katkou a Jindrou

Sacharidy jsou náš největší nepřítel…

Pro každého člověka jsou sacharidy nezbytnou součástí a zdrojem energie, a proto bychom neměli dlouhodobě potlačovat jejich přísun do těla v podobě nízkosacharidových diet. Krátkodobě tyto diety mohou fungovat, ale po určitém čase bychom se měli vrátit zpět ke klasické stravě.

Zázračné hubnutí díky ananasové dietě…

Možná jste už někdy slyšeli o melounové, ananasové, grapefruitové či brokolicové dietě. V rámci těchto jednostranně zaměřených diet je člověk v kalorickém deficitu, díky čemuž začne hubnout, aniž by se hýbal. Tyto diety ale nemyslí na to, že našemu tělu se během nich nedostává důležitých makroživin, a tak ve většině případů nepřicházíme jen o tuky, ale i o svaly. Nehledě na to, že je podobná dieta dlouhodobě neudržitelná a při navrácení k normální stravě se člověk často dostane ještě na vyšší váhu, než kterou měl původně.