Návyky, které vám zaberou jen několik minut denně, ale změní váš život k nepoznání

Ať už plánujete dělat něco se svou postavou, nebo se jen chcete cítit zdravěji a plní energie, přinášíme vám šest několikaminutových denních návyků, které při pravidelném opakování dokážou divy.

Autor: Jan Witek / Zdroj: GQ, Pinterest / 20. 1. 2020

Patříte mezi lidi, kteří nemají moc silnou vůli, a kdykoliv si stanovíte nějaký cíl, stejně již předem tušíte, že to asi nevyjde? Máme pro vás řešení. Z věcí, do kterých se vám zpočátku moc nechce, je nejlepší vytvořit si návyk. Jednou z možných cest může být, že danou věc budete provádět jen pár minut během dne (ze začátku klidně jen dvě minuty), tudíž to tolik nenaruší váš denní harmonogram a nebude tak těžké se k činnosti přemluvit. Uvidíte sami, že postupem času si činnost natolik osvojíte, že vám nebude dělat problém ji pravidelně vykonávat.

7. 2. 2020V pražském John Reed Fitness si můžete vychutnat všechny aktuální trendy ve cvičení

Neberte telefon do ložnice

Mnoho lidí se vymlouvá, že telefon v ložnici potřebují kvůli budíku. Zapomeňte na to a běžte si do obchodu koupit obyčejný budík. Určitě se vám podaří vstát i díky přístroji, který zároveň nepodporuje Instagram nebo Facebook, které před spánkem sledujete, a tudíž chodíte spát později. Nehledě na to, že kvůli modrému světlu, které z obrazovky telefonů vyzařuje, není váš spánek dostatečně kvalitní a následující den budete ospalí a nedostatečně produktivní. Nejlépe hodinu před spánkem odložte telefon na místo, na které nedosáhnete, nebo raději do vedlejší místnosti.

Zaměřte se na dýchání

Dýchání je automatická činnost, kterou mnoho z nás vůbec nevnímá, což je velká chyba. Ve všem tom denním shonu často zapomínáme pořádně se nadechnout. Jednou za čas bychom se však měli zastavit a svému dechu věnovat pár minut – v autě, u stolu v práci, před schůzkou apod. Stačí krátké dechové cvičení, které vašemu tělu dodá novou energii a zároveň je prospěšné k odbourání stresu a pomáhá vašemu zdraví celkově. Ne nadarmo se ve stresových situacích říká, ať zhluboka dýcháte.

Čtěte si alespoň pět minut před spaním

Tušíte, že byste měli více číst, ale nikdy si na čtení nenajdete čas a knihy i magazíny neustále odkládáte? Zkuste to před spaním. Alespoň po dobu pěti minut. I pět minut je víc než nic. Postupem času se tento interval určitě prodlouží, ale to už návyk budete mít osvojený.

Protáhněte se

Patří vstávání z postele a čištění zubů mezi jediné vaše pohyby po ránu? Zkuste se také pořádně protáhnout. I pár minut protahování zvýší průtok krve do celého těla, z toho důvodu je protažení dobré i během odpoledne v práci, kdy cítíte, že vaše energie vyprchává. Protahováním udržíte vaše svaly silné, zdravé a pohyblivé. Bez pravidelného protahování mají svaly tendenci se zkracovat a zakrnět, což může později vést i ke zranění.

Dopřejte si více listové zeleniny

Seznam výhod, které vyplývají ze zařazení kadeřávku, salátu či rukoly do vašeho jídelníčku je asi podobně dlouhý jako váš seznam úkolů na pondělní den. Kromě toho, že listová zelenina je plná důležitých vitamínů je prospěšná i v boji proti kardiovaskulárním chorobám, ale i rakovině prsu či žaludku. Příprava listového salátu vám zabere pár minut a můžete jej přidat k téměř jakémukoliv dennímu jídlu.

27. 3. 2020Domácí mazlíčci si karanténu majitelů užívají. Jezevčík si nadšením dokonce „uvrtěl“ ocas

Meditujte

Meditace je jedním z návyků, na který je potřeba si zvykat delší dobu, takže začít s pár minutami denně je v tomto případě ideální. Dejte meditaci šanci a uvidíte, jak může mít i malá chvíle velký dopad na váš stres, úzkost, vysoký krevní tlak, ale i únavu. Jen pár minut denně vás může navést ke zlepšení řešení vašich problémů. Vyměňte tedy ranní procházení sociálních sítích raději za meditaci.