
Muži psychicky trpí ztrátou vlasů. Jejich problémy prý vyřeší novinka – vlasové wellness
Wellness pro vlasy?
V rámci stávajících trendů, kdy pro všechny je klíčové tzv. „well-being“, tedy – česky řečeno – cítit se dobře, není divu, že i podobně populární označení „wellness“ nalezlo nové uplatnění. Ve spojení s vlasy zoufalých mužů. Podle Andrewa Duduma, zakladatele společnosti Hims, která je jednou z nových značek propagujících wellness vlasů, „je vlasové wellness všeobjímající způsob, jak muže seznámit s problematikou zdraví jejich vlasů, a to v rovině, v níž o vlasech ženy uvažují již celá desetiletí.“ A tak se pánové, kteří ještě nějaké vlasy mají, mohou zaměřit na podporu jejich růstu, správnou péči, věnovat se roztřepeným konečkům, přílišné mastnotě vlasů, jejich slábnutí, ale také způsobům „volumizace“ – tedy získání objemu…
Bez ohledu na to, nakolik tato teze někomu může znít absurdně, v jednom má Dudum pravdu. Tvrdí totiž, že mezi muži se o vlasech nikdy moc nemluvilo. „Muži buď vlasy mají, nebo nemají, tím celá diskuse končila,“ shrnuje lakonicky. A tak nyní postupně vznikají společnosti, které se mužskému vlasovému wellness věnují s plným nasazením – kromě pečujících přípravků určených mužům, kteří ještě vlasy mají, tak těm, kdo o vlasy přicházejí, nabízejí virtuální konzultace s lékaři, ale i léčebné přípravky na předpis, které by tento proces měly omezit. To vše údajně s cílem vrátit mužům jejich sebevědomí.
Celosvětové utrpení?
Podle statistických dat postihuje vypadávání vlasů více jak 80 milionů Američanů, dvě třetiny z těchto mužů se pak se ztrátou vlasů potýká již ve věku 35 let, naopak o vlasy postupem času začne přicházet až 85 % mužské populace. A jelikož v odvětví, které se na produkci výrobků, jež by tomuto stavu měly zamezit, ročně jen v USA protočí více jak 3,5 miliardy dolarů, je jasné, že i vlasový wellness má nesporný (finanční) potenciál.
Na druhou stranu je pravda, že představitelé nově vznikajících firem se poměrně shodují v tom, že vlasový wellness by neměl být jen byznysem zaměřujícím se na distribuci konkrétních vlasových přípravků, příp. i dopňků stravy či léčiv. Jen ošetření pokožky hlavy (a péče o vlasy samotné) totiž samozřejmě není řešením problémů, kterým muži přicházející o vlasy, musí čelit. I proto je třeba začít pracovat na změně smýšlení o plešatění a plešatosti.
Podpora pro každého
Na boj s plešatěním ročně muži vynaloží nevyčíslitelné množství peněz, přesto přibývají stále noví, kteří kvůli ztrátě vlasů upadnou do deprese. Plešatost je totiž – bez ohledu na všechny metody, jak jí zamezit – pro muže obrovský problém. Vlasy jsou pro ně totiž důležité. A právě proto je vlasové wellness na vzestupu – otáčí stigma a přestává obchodovat s produkty, za jejichž užívání se muži stydí. Jak shrnuje také zakladatel značky Hims, „doufáme, že naše aktivity především umožní rozpoutat konverzaci o tématu, o němž nejenže se nemluví, ale je v případě mnoha mužů spojeno s psychickou nepohodou.“