Recenze
Zdroj: Oliver Cuadra / se svolením

Elegantní, luxusní, a přitom sportovní? Vybrat si auto je snazší než najít dokonalého partnera. Vysněný vůz totiž existuje

První dojem můžete udělat pouze jednou. Jde o moment, kdy se na někoho podíváte nebo s ním promluvíte a hned ho máte zaškatulkovaného. Ačkoliv je to trochu povrchní zvyk, tyto urychlené soudy o ostatních si podvědomě tvoří mnoho lidí. Jak na pracovní schůzce, tak třeba na rande – vždy můžete příjemně překvapit, nebo zklamat a tato vaše nálepka se s vámi potáhne. A stejně tak mohou na první dobrou zapůsobit i neživé věci: třeba dary nebo výletní místa, na která se tolik těšíme. Nadchnou, nebo nedostojí očekávání?
Oliver Cuadra Oliver Cuadra Autor
21. 9. 2022

Když přede mě poprvé přistavili DS9, na první dobrou jsem byl ohromen. Vůz mě oslovil takřka okamžitě. Opravdu to není něco, co uvidíte běžně brouzdat po českých silnicích, ale to u značky DS platí obecně. Možná i právě proto bylo DS4 vyhlášeno nejkrásnějším autem roku 2022. Vůbec se tomu nedivím. Má první zkušenost s tímhle krasavcem totiž vedla k mnoha zdviženým obočím a otázkám (samozřejmě v tom dobrém slova smyslu). A něco podobného mě čekalo i teď – u dospělejšího bratříčka DS9.

A že je dospělejší, pochopíte hned, jak jej zahlédnete. Působí sportovně, ale zároveň luxusně, a to díky stříbrným pruhem rozdělené dlouhé kapotě, lehce zkrácenému kufru a dynamicky vyhlížejícím světlometům. Ty se při otevření vozu nejen rozzáří, ale i protočí jako tři diamanty. A to jen tak – na přivítanou! Tady už nejspíš tušíte, že jste narazili na něco speciálního. Jakmile se přiblížíte k vozu, odkryjí se navíc kliky a zrcátka se sama otočí do pozoru. Efekty hodnotím za jedna!

Přestože to vypadá, že luxusní vzhled vnějšku už nelze překonat, vnitřek se rozhodně nenechal zahanbit. Možná dokonce překonal svůj plášť. Po otevření dveří odkryjete opravdu velkorysý prostor pro posádku. Auto totiž myslí nejen na svého řidiče, ale i na spolujezdce, a především pak i na pasažéry vzadu. Těm je dopřán dostatečný prostor pro nohy, vlastní ovládání klimatizace nebo třeba praktický odklápěcí pult na nápoje. Na něm pak najdete i masážní ovládání pro sedadla. A pro milovníky klasiky jsou tu i šikovné retro síťky na zadní straně předních sedadel.

Jste nyní připraveni na to nejlepší, tedy samotný prostor pro řidiče? Tak ten je v každém možném smyslu luxusní. Sedadlo poodstoupí, abyste mohli pohodlně nasednout a přisune vás, až když zapnete motor. Celá palubní deska je kožená, prošitá a vypadá opravdu elegantně. Tmavě vínový interiér tento dojem jedině podtrhuje. Tlačítko start/stop najdete v samotném středu palubní desky. Těsně nad ním se po nastartování odkrývají analogové hodiny. A možná se teď ptáte, kde se v moderním sedanu vzaly ručičkové hodiny? Odpověď je v důmyslném řešení designu: DS9 je totiž vůz, který následuje všechny aktuální trendy – ty si však přizpůsobuje a vytváří z nich precizní umělecké dílo, které se nebojí být v detailech trochu konzervativní, až staromódní. Je to jakýsi příjemný návrat na zem, který vám auto chce dopřát, protože jinak se díky němu budete cítit jak v oblacích.

DS 9 E-TENSE 4x4 Rivoli
Foto: Oliver Cuadra / se svolením

Panel je tvořen malými pyramidami sjednocujícími celý interiér vozidla. Celek je vždy o detailech a ty, které byly zvoleny pro DS9, dělají z vozu něco víc než jen luxusní auto. Jako byste právě řídili klenot. Doplněk, kterým se budete rádi chlubit, ale zároveň budete stále ohromováni jeho praktičností. Smysl pro dotažení drobných akcentů je pro DS charakteristický, a tak se můžete potěšit třeba i velmi vzhledně řešeným ovládáním hudby pod obrazovkou.

Všechny důležité „knoflíky“ jsou pak situovány mezi sedadly řidiče a spolujezdce. Najdete tam i ovládání okýnek, což může být matoucí, pokud často střídáte auta, ale vlastně to ničemu nevadí. Naopak – pokud stejně jako já rádi řídíte jednou rukou, je výhoda mít všechno po pravici. Všechna „tlačítka“ jsou bezdotyková – stačí lehce přejet a každé splní svůj účel. Jediný nešvar palubní desky je tedy možná pozice trojúhelníku na blikačky, který se nachází úplně na pravé straně u spolujezdce, a ne – intuitivně – někde poblíž volantu. 

A teď se dostáváme k nejpodstatnější části, a to volantu. Jelikož je v permanenci, musí svému řidiči dobře sednout do ruky a být příjemný. Tady francouzští přátelé z automobilky udělali neskutečnou práci. Volant je totiž perfektně velký a celý potažený stejnou kůží jako interiér auta. Takže nejen, že hezky zapadá do celé koncepce vozu, ale nebudete se ho chtít pustit. Opět zde navíc najdete sjednocující prvky pyramid, a to na ovládání na obou stranách. Spodní část volantu je mírně seříznutá, takže nejde o pravidelný kruh. Tím vzniká jak více místa na nohy, tak také prostor pro pohodlné držení, pokud zrovna nepatříte mezi „za deset dvě“ řidiče.

Displej za volantem si můžete přizpůsobit dle libosti díky scrollovacímu tlačíku na volantu. Za zmínku určitě stojí nastavení nazvané „minimální“, které jsem si pro sebe přejmenoval na „minimalistické“. Jde o skromné zobrazení pouze rychlosti a stavu paliva, což mi jako rychlý souhrn situace úplně stačí. V jednoduchosti je prostě krása.

A co další vychytávky? Bezdotykovou nabíječku najdeme – stejně jako velkou přihrádku – pod středovým displejem a před ním držák na telefon. Škoda jen, že samotný držák telefon nenabíjí. Střechou buď můžete nechat proudit světlo skrz sklo, nebo ji úplně odklopit či zatáhnout. Kufr je pak dostatečně velký i na zavazadla pro rodinný výlet. Pokud máte v plánu lyžovačku, zadní sedačky lze odklopit a místo na dlouhé, neskladné vybavení je vyřešeno.

Co se týká samotné jízdy, vůz je velmi stabilní. Dokáže se přizpůsobit každé nerovnosti a i na dálnici drží svou stopu. V DS9 si jízdu opravdu vychutnáte jak v pozici řidiče, tak pasivního cestujícího. Nekolíbá se a jede opravdu plynule. V režimu sport dokáže navíc dost zabrat. Díky dosaženému zrychlení úplně zapomenete, že jedete v pětimetrové limuzíně. Najednou jako byste se projeli ve sporťáku, což se mi ve finále na DS9 líbí (hned po volantu) nejvíc. Nenasedl jsem do auta výlučně pro manažerské typy, ale pro prakticky kohokoliv, komu vyhovuje decentní luxus, absolutní pohodlí a sportovní vzezření. DS opět prokázalo, že dovede upoutat pozornost a přijít s něčím výjimečným.

Zdroj: Oliver Cuadra

Populární
články

Součástí vzrušení může být i dominantní postavení muže, kderý kompliment „uděluje“
HOT!

„Miliony žen“ mají v posteli úchylku, o které většina mužů ani netuší. Provazy ani důtky k tomu přitom nejsou potřeba

Autor: Martin Lyko
Semeno sice jako mlíčko trochu vypadá, konzumace mléka se na jeho chuti ovšem podepisuje negativně
HOT!

Slané, hořké, nasládlé: Na chuť semene má vliv strava, ale taky nemoci. Experimenty zkušených dokazují, co se na šmaku podepisuje nejvíc

Autor: Martin Lyko
„Moje manželka zemřela na rakovinu žaludku. Něco nemohla strávit. Myslím, že jsem to byl já,“ říká muž v otevřeném rozhovoru
LIDÉ

„Moje manželka zemřela na rakovinu žaludku. Něco nemohla strávit. Myslím, že jsem to byl já,“ říká muž v otevřeném rozhovoru

Autor: Irena Piloušková
Věk by neměl být člověku překážkou vůbec v ničem
CESTOVÁNÍ

Na cestování není nikdy pozdě. 94letá seniorka boří svými dobrodružstvími z cest Instagram a zvládá to, o čem my ostatní jen sníme

Autor: Mirka Dobešová
Elektro-sex? Co dříve patřilo drsnějším povahám, je dnes už rozšířenou praktikou, která navzdory mýtům může být i velmi romantická
HOT!

Elektrosex? Co dříve patřilo drsnějším povahám, je dnes už rozšířenou praktikou, která navzdory mýtům může být i velmi romantická

Autor: Irena Piloušková
Bojíte se globálního blackoutu? V dnešní době to sice těžce uškodí, ale nezničí
LIDÉ

Blackout: Co se stane, když vypadne globálně elektřina? Hezké to nebude, ale apokalypsu nečekejte

Autor: Michal Černý
Dlouhodobý pocit osamělosti se řadí ke stejným nebezpečím jako je kouření. Přesto je ještě velmi málo prozkoumaným jevem
TĚLO & MYSL

Cítíte osamělost? Nepropadejte depresi a raději začněte lovit bobříky, nebo se zavřete do tmy

Autor: Michal Černý
Misionářská poloha není jen pro heteráky
HOT!

Jak mají gayové sex? Povědomí, které mají heteráci, je přinejlepším zkreslené. Kdo si dovádění mezi muži vyzkoušel, zná rozdíl

Autor: Martin Lyko
Máte změřeno, jak moc se váš penis zvětší při erekci? Určete si, jestli máte „masáka“, nebo „krváka“
TĚLO & MYSL

Máte „krváka“ nebo „masáka“? Dva typy penisů teď mají oficiální definici. Pánové, můžete se přeměřit, do škatulek se ale vejde málokdo

Autor: Martin Lyko
Jak dlouho by měl trvat sex?
HOT!

„A není to málo?“ Víme, jak dlouho by měl trvat „průměrný sex“ a kolikrát jej „průměrně“ mít

Autor: Mirka Dobešová

E-Shop