Projel jsem republiku v jednom z nejdivočejších SUV světa – Maserati Levante. Jaké jsou mé dojmy?

Měl jsem možnost vyzkoušet první SUV model ikonické italské značky Maserati. Vůz, na který by dle mého měli kromě řidičského průkazu vydávat i průkaz zbrojní. Jak se mi v této prémiovce jelo? Čtěte níže.

Když se dozvíte, že máte testovat prémiový vůz, do kterých spadají i modely značky Maserati, těšíte se a netrpělivě očekáváte, jaké dojmy si z jízdy s vozem „odvezete“. Musím říct, že Maserati Levante ve mně zanechalo skutečně mnoho dojmů. Pojďme se na ně hezky popořadě podívat.

Temné kapitoly Oscarů, aneb co předcházelo vydání nových pravidel pro filmy, které se chtějí ucházet o zlatou sošku17. 9. 2020

Maserati Levante

Legendární italská automobilka s ikonickým trojzubcem ve znaku představila svůj první SUV model v roce 2016. Dnes tento model tvoří až 90 procent všech prodaných vozů značky. Kombinuje v sobě nefalšovanou italskou eleganci, specifický sportovní charakter, ale hlavně také potřebnou praktičnost, která je pro SUV typická.

Láska na první pohled

Určitě jste někdy byli v baru nebo v klubu a našli tam někoho, kdo se vám hodně líbil a vy jste si už od pohledu řekli, že byste s ním klidně strávili zbytek života. Zkrátka jste se zamilovali na první pohled. Něco podobného u mě proběhlo při testování Maserati Levante. A soudě dle pohledů lidí, kolem kterých jsem vozem projížděl, jsem nebyl jediný.

Na legendární trojzubec, který je ve znaku každého automobilu značky Maserati, se očima napíchnul téměř každý. Díky sexy křivkám a propracovanému designu sportovního SUV připomínajícího kupé si získáte výjimečnou pozornost kdekoliv, kde se s autem pohnete. To také díky tomu, že jich v Česku zatím tolik nejezdí. Prahnete-li po výjimečnosti a nechcete vůz, který zde mají tisíce dalších majitelů, je Maserati Levante ideální volbou.

Maserati Levante

Na první pohled zaujme dravá maska chladiče, která je zdobena již zmiňovaným trojzubcem a získává si respekt nejen při pohybu, ale i když nehnutě stojí. Trojzubcem jsou zdobeny i C sloupky.

Dynamické tvary dodávají vozu sportovní duši, stejně jako 21palcová kola s červenými brzdovými třmeny, kterými byl vybaven mnou testovaný vůz a bezrámová skla bočních dveří, což na SUV vozech jiných značek najdete jen stěží.

Usedněte dovnitř

Nejen zvenčí, ale i uvnitř lze vidět povedenou kombinaci sportu a luxusu. Interiér nabízí typicky italský styl. Co si pod tím představit? Především důraz na detail i kvalitu použitých materiálů. Zvlášť světlé provedení interiéru v kůži Sabbia (béžová) se specifickým GranSport předním a zadním obložením Black Piano, chromovanými prvky a vybranými interiérovými prvky Regimental z matného dřeva, kterým oplývalo mnou testované Levante, vypadá opravdu působivě. Navíc je celkové provedení velmi povedené a uživatelsky přívětivé. Po usednutí do vozu jsem se cítil pohodlně. A pohodlí ještě více umocní možnost 12 různých elektricky nastavitelných poloh sportovních sedaček.

Maserati Levante

Abyste i uvnitř věděli, v jakém voze sedíte, nechybí typický trojzubec například na volantu, ale třeba i na hlavových opěrkách sedaček. Působivě vypadá i Maserati budík v centrální části přístrojové desky.

Na palubovce se nachází 8,4" dotykový displej s otočným ovládáním, který doplňuje další barevný displej mezi podsvícenými budíky. Ačkoliv by si multimediální systém zasloužil jistou dávku inovace, co se grafiky týče, jeho funkčnost je skvělá a s rychlou odezvou. Co mě samotného zajímalo ze všeho nejvíc, byla funkčnost Apple Car Play a tím i ovládání dalších aplikací, které v autě používám nejvíc, jako je navigace Waze či přehrávání hudby skrze Spotify a Apple Music. Stejné připojení funguje samozřejmě i pro telefony s operačním systémem Android (Android Auto). A aby v neustálém spojení zůstali i vaši pasažéři, dokonce jsou ve voze i 2 USB vstupy pro zadní sedadla. Můžete si tak být jisti, že nikomu z vašich pasažérů nedojde „šťáva“.

Dokonalá hudba

Mnou testovaný vůz byl vybaven prémiovým sound systémem značky Harman Kardon se 14 reproduktory. Kvalitní hudba je pro mě jednou z nejdůležitějších věcí, které v autě vždy ocením a příplatkový sound systém v Maserati Levante se opravdu povedl. I když je pravda, že jsem se při jízdě s Levante přistihl u toho, jak během jízdy nezapínám vůbec nic a snažím se jen vnímat zvuk burácejícího motoru, což se zase tak často nestává.

Jízda!

Naše Levante mělo benzínový motor 3,0 l V6 s maximálním výkonem 430 koní (316 kW). Že se jedná o dravé SUV s duší pořádného sportovce tak není pochyb. Maximální rychlost 264 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekund. Musím vám říct, že tento vůz má opravdu pořádný odpich. Nicméně tomu odpovídala i spotřeba, která se pohybovala někde mezi 12 – 15 litry. Je však pravdou, že jsem se při jízdě moc nehlídal.

Maserati Levante

Pro řidiče, kteří si chtějí užít nespoutaný výkon a mít jistotu, že budou řídit jedno z nejrychlejších aut v běžném provozu pak Maserati nabízí model Levante Trofeo s motorem V8 3,8 l o výkonu až 580 koní. V této specifikaci Levante zrychluje z 0 – 100 km/h za 3,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 300 km/h.

Co však budete milovat ze všeho nejvíc je zvuk linoucí se z výfuku. Opět se k němu vracím a musím říct, že Italové ho opravdu umí. Žádné reproduktory, které by tomu musely pomáhat. Dere se ven prostřednictvím čtyř koncovek výfuku a ve sportovním režimu je dokonce každé podřazení doprovázené prásknutím do výfuku. Na poměry SUV zcela netypická a neočekávaná radost z jízdy.

Jeden z nejdostupnějších elektromobilů v Česku – Opel Corsa-e. Co všechno umí a jaké výhody při jeho pořízení získáte?18. 8. 2020

Přes celou republiku

S Maserati Levante jsem se vydal skrze celou republiku. Dlouhé dálniční přesuny, zakroucené okresky s kvalitním i méně kvalitním asfaltem, ale i lehký terén. Je pravda, že dokonalou jízdu jsem si užil v jakémkoliv případě. Levante se však neztratí ani ve městě. Díky své zcela nezaměnitelné siluetě a délce přes 5 metrů si ve svém okolí naopak vždy zjedná dostatečný respekt, ať už je kdekoliv.

Všestranný vůz

V zimě si sedadla vyhřejete, s přicházejícím létem si kdykoliv zapnete jejich ventilaci, otevřete střešní okno a přidáte volume precizních reproduktorů doprava. Když chcete, můžete si pořádně zasportovat. Užijete si však i pořádný luxus a pohodlí. Potřebujete-li něco převést, máte k tomu dostatečně velký a praktický vůz (šířka: 2158 mm, délka 5005 mm, výška 1693 mm, kufr 580 litrů). Ne nadarmo je značka Maserati synonymem pro italskou eleganci, styl a luxus v kombinaci se sportovními geny. Musím říct, že Maserati Levante je dokonale vyvážené auto, které naplní nejen všechny vaše potřeby, ale zprostředkuje i neotřelé zážitky, emoce a radost ze života.

Maserati Levante

Pro koho je tedy Maserati Levante určeno?

Svými slovy bych řekl, že tento vůz skvěle padne každému, kdo touží po výjimečném „řidičském“ SUV. Pro ty, kdo chtějí vystoupit z řady známých německých nebo anglických značek, ale i pro ty, kteří se nebrání emocím a žijí život naplno. Není to auto levné (ceníková cena námi testovaného modelu byla 136 126 eur včetně DPH), ale troufám si říct, že cena tohoto vozu naprosto odpovídá tomu, co za ni dostanete.

Molto bene, molto bene!

Scuderia Praha

Pokud byste se na vozy Maserati chtěli podívat více zblízka, zavítejte do jediného oficiálního zastoupení značek Ferrari a Maserati v ČR – Scuderia Praha, které nabízí exkluzivní showroom v Praze, kde máte možnost si auta legendárních italských sportovních značek vyzkoušet. Zavítat zde můžete už od pondělí 20. dubna, kdy dojde k prvnímu uvolnění opatření s ohledem na pandemii koronaviru, do kterého spadá i otevření autosalonů.

Zdroj: JW, Maserati, Scuderia Praha