Test DS 7 Crossback E-Tense: Automobil, který není jen dopravním prostředkem, ale i skvělým módním doplňkem
Na první pohled sexy elegán
Co o tomto vozu na začátek říct? Emocí, které ve vás vyvolá, je mnoho. Je rozhodně sexy, je elegantní, prostorný, výkonný, a navíc ani není tak drahý. Cena v Česku začíná na částce 1 395 000 Kč. Možná si řeknete, že to zase tak nízká cena není, ale DS 7 Crossback není žádný obyčejný vůz. Je to prémiový automobil pro lidi, kteří mají rádi styl, design, pohodlí a technologie. Ve srovnání s jinými vozy prémiových značek ve stejné kategorii je to cena opravdu úctyhodná.
Tato testovací jízda pro mne nebyla prvním setkáním s modelem DS 7 Crossback, dříve jsem totiž testoval „klasickou verzi“ modelu (více zde). Novinka v podobě plug-in hybridu však s sebou nese i přízvisko „nejvýkonnější“. Není tedy divu, že si i z další jízdy odnáším silné zážitky! Ale pojďme si tento vůz představit hezky postupně.
Ne jeden, ani dva, ale rovnou tři motory
Tento elegantní Francouz nabídne kombinaci benzínového a elektrického hnacího ústrojí. Se svými třemi motory (benzínovým motorem s turbodmychadlem a dvěma elektrickými motory) tak nabídne kombinovaný výkon 300 koní. Elegán tak pod kapotou skrývá i dravou sportovní duši. Navíc vůz oplývá i pohonem všech čtyř kol.
Pohyb na vlně elektřiny
Zatímco „klasické“ hybridní vozy nemají tak velkou kapacitu akumulátoru a jejich dobíjení probíhá pouze během jízdy (pohyb na elektřinu se tak využívá spíše v rozjezdech a popojíždění například v kolonách), plug-in hybridní vozy lze nabíjet i z externího zdroje elektrické energie. Často se jim tak přezdívá tzv. „hybrid do zásuvky“.
Přesně takovým vozem je i nový DS 7 Crossback E-Tense 4x4, který nabídne dojezd až 58 km ve 100% elektrickém režimu (v tomto režimu může dosáhnout rychlosti až 135 km/h) a průměrnou spotřebou benzinu 1,3 l na 100 km, podle nového schváleného cyklu WLTP.
Tato technologie vyvinutá ve Francii se stala součástí nejdokonalejšího SUV v daném segmentu. Motor PureTech o výkonu 200 koní je podporován dvěma elektrickými motory, které zajišťují 110 koní (vepředu) a 112 koní (vzadu). Jsou napojeny na 8stupňovou automatickou převodovku poskytující kombinovaný výkon 300 koní a točivý moment 520 Nm distribuovaný převodovkou s pohonem všech čtyř kol. Z 0 na 100 km/h můžete zrychlit za 6,5 sekundy a při pevném startu ujedete 1000 m za 25,9 sekund.
Levnější provoz
Díky plug-in hybridním vozům tak můžete za provoz automobilu ušetřit velké peníze a zároveň přispět k větší ochraně našeho životního prostředí. Například ve městě, při každodenním dojíždění do práce, můžete jezdit pouze na elektrický pohon.
Oproti elektromobilům jsou plug-in hybridy výhodné v tom, že ocitnete-li se někde, kde nebude možné auto připojit do zásuvky, nemusíte se spoléhat jen na baterii. Dojde-li automobilu „šťáva“, automaticky se aktivuje spalovací motor. Plug-in hybridní DS 7 Crossback se tak vyrovná dojezdem všem automobilům se spalovacími či vznětovými motory. Je to skvělá varianta pro ty, kteří se chtějí pohybovat na vlně elektřiny, ale nechtějí na ni být zcela odkázáni.
Jak je to s nabíjením?
Vzhledem k tomu, že se jedná o dobíjecí hybridní model, může se u vozu DS 7 Crossback E-Tense 4x4 nabít baterie z 0 na 100 % ve speciální zásuvce 32 A za necelé dvě hodiny. Díky pokročilému systému rekuperace energie lze baterii nabíjet také za jízdy. Tento systém byl vyvinut na základě vítězných zkušeností společnosti DS v závodech elektrických formulí Formule E, kde značka získala dokonce titul mistrů světa.
Foto: Jan Witek
Vůz nabitý technologiemi
Nabízené technologie se však neomezují pouze na pohonné systémy. DS 7 Crossback E-Tense 4x4 poskytuje například DS CONNECTED PILOT, což je poloautonomní řídicí systém úrovně 2, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, tedy elektricky ovládaný tlumič vibrací, DS PARK PILOT, který vám umožní parkovat bez nutnosti dotýkat se volantu, a systém DS SAFETY, který sdružuje všechny bezpečnostní prvky potřebné pro řízení v dnešním světě.
Velký a pohodlný prostor
Se svými motory a chytře umístěnou baterií poskytuje plug-in hybridní DS 7 Crossback naprosto stejně velký prostor interiéru jako ostatní modely této řady. Charisma a dokonalost, jimiž se vozy DS proslavily, jsou plně podtrženy jedinečným výběrem materiálů, jako je Alcantara, kůže Claudia nebo nejluxusnější kůže Nappa. Nechybí ani nádherné podpisové prvky, například perlové prošití a gilošovaný dekor některých částí interiéru s motivem Clous de Paris.
Pár slov závěrem
Nutno zmínit, že jsme nový DS 7 Crossback na cestě z Prahy do Ostravy a zpět otestovali opravdu důkladně, a to na dálnicích, okresních cestách, ale i ve městě. Skoro si dovolím říct, že i kdybyste s vozem DS 7 vyrazili na nejhorší možnou cestu plnou děr (a to jich v Česku máme opravdu požehnaně), projedete ji bez povšimnutí. Tak dokonalý a propracovaný je podvozek vozu, který nabídne komfort té nejvyšší úrovně.
Nový DS 7 Crossback E-Tense 4x4 není jen dopravním prostředkem, který vás bezpečně a pohodlně doveze do cíle, je to i módní doplněk, který si na sebe budete chtít „obléct“ každý den. A právě tím se model liší od své konkurence. Těžko totiž budete hledat podobný vůz, u něhož je každičká část propracovaná opravdu do detailu. Nevěříte? Přesvědčte se sami ve videu výše či rezervací testovací jízdy na www.dsautomobiles.cz.