Proč je i v roce 2024 dobrý nápad využít služeb cestovní kanceláře
[little ads never killed nobody] #spoluprace
Zdroj: Adobe Stock

Proč je i v roce 2024 dobrý nápad využít služeb cestovní kanceláře

Ačkoliv dnes není vůbec žádný problém hodit si na záda batoh, do kapsy mobil s několika aplikacemi a vyrazit do světa, stávají se cestovní kanceláře opět oblíbenou volbou při plánování dovolené. Proč se to děje? Sami se teď rozhodujete, jaký způsob zvolit? Pojďme se na to společně podívat trochu detailněji.
Michal Černý Autor
23. 1. 2024

Kdo vyrůstal a žil v 90. letech minulého tisíciletí, jistě si pamatuje ten zářivý boom cestovek. Po desetiletích omezení a uzavřených hranic přišla tak dlouze očekávaná možnost poznat celý svět. Náhlý ekonomický růst a celkové zlepšení životní úrovně umožnily lidem začít si tyhle cestovatelské sny konečně plnit. A byly to právě cestovní kanceláře, jež nabízely pohodlný, bezpečný a snadný přístup k dalekým či blízkým krajům, a to zcela bez práce – stačilo si jen vybrat destinaci a bylo vymalováno.

Dalším důležitým aspektem, který hrál cestovkám do karet, byl zachycení trendu rostoucí poptávky po netradičních zájezdech – od opulentních dobrodružných expedic do exotických zemí za mořem, až po úzce tematicky zaměřené cesty za poznáním kultury či lokálních relaxačních zón např. typu wellness.

Zahraniční dovolené se též staly symbolem prestiže a nového životního stylu a cestovka byla jednoduše tím, kdo to dokázal v jednoduchosti zařídit, zabalit a předat v mašličkách na stříbrném podnosu. Nejspíše i proto se mohlo stát, že v evropských zemích došlo v jednom jediném roce k otevření několika stovek nových poboček mnoha různých zřizovatelů. A všechno tohle nadšení by jistě vydrželo mnoho dalších let, kdyby ovšem neexistoval technologický pokrok.

Tipy redakce

Lepší mobil v kapse než cestovní kancelář na střeše?

Na přelomu tisíciletí začala éra digitální revoluce. Rozmach internetu a následný přesun jeho obsahu do stále chytřejších telefonů mělo, a dodnes má, značný dopad na cestovní průmysl. Lidé najednou měli přístup k obrovskému množství informací, online rezervačním systémům, recenzím od ostatních cestovatelů, online překladačům a mapám a dalším vychytávkám, díky kterým získali možnost si sami dovolenou buď poskládat 100% podle svých představ, anebo prostě vyjet za hranice a spolehnout se na pár aplikací a pomoc strýčka jménem Google.

Cesta na vlastní pěst se postupně přetavila v cosi netradičního, osobního a nepopsatelně autentického, při čem zažijete to největší vzrušení a ještě velmi pravděpodobné ušetříte nějakou tu korunu. Nemluvě o nejrůznějších typech influencerů, kteří svůj obsah vystavěli na tom, že své sledující seznamují s tím, jak a proč najít pro sebe tu nejlepší a zároveň cenově nejdostupnější dovolenou, a tím je inspirují k vlastním prožitkům stejného charakteru.

<Path> LUI AW/19Zdroj: JS

Ostatně, na našich stránkách najdete rozhovor s Kateřinou Ostrou, která založila web a sociální sítě Cestuji za kačku, kde podrobněji hovoří o svých cestách „na vlastní nebezpečí“ a seznamuje své sledující se vším, co se jim může na výletech přihodit. Můžete si tak sami přečíst, jak podobně zkušený člověk vidí náročnost celého počínání a s jakými dotazy a problémy se na ni lidé obrací ve chvíli, kdy chtějí prožít něco podobného. Jenže… Ne všechno, co se třpytí, je vzácné a i na první pohled jasná volba se může ukázat být nepřekonatelnou slepou uličkou. Což prakticky najdete zmíněno i v uvedeném rozhovoru.

Fuerteventura a pohodový odpočinek u skvělé snídaně
Foto: Canaria Travel – Se svolením

Tak jednoduché, až je to vlastně složité

Na první dobrou je to všechno perfektní. Najdeme si nejlevnější nocleh, nejvíce zajímavá místa, nejlevnější nebo nejrychlejší cestu, užijeme si svobodu, nikdo a nic nás nebude omezovat… každopádně každá mince má dvě strany a zrovna tady se za pozlátkem absolutní moci nad každou vteřinou života skrývají mnohdy na první pohled neviděné skutečnosti.

Tou základní veličinou, o které je řeč, je samozřejmě čas – nejvzácnější komodita, co máme. Říct si totiž: „To si zařídím, to bude jednoduchý“ nemusí být úplně tak snadné, jak to zní. Jasně, jsou situace, kdy si vše zázračně zařídíte během jednoho dne, ale pravidlo to vůbec není. Může trvat dny i týdny, než si dáte dohromady všechno potřebné a chtěné. A to je řeč pouze o dopravě, ubytování, jídle a nějakých zážitcích. Tedy víceméně o zábavě. Čím více se ale budete nořit do svého itineráře, tím více povinností se na vás bude sypat.

Pojištění sebe i zavazadel, spojka s vlastní zemí v případě, že se cokoliv stane, podrobné informace o bezpečnosti finální destinace a jejího okolí… zkrátka, není to až tak spanilá jízda, jak si mnozí představují. A ano, samozřejmě, najdou se výjimky (dny, situace i lidé), kdy šlape všechno jako namazaný stroj, ale i tady platí, že čím méně zkušeností, tím menší pravděpodobnost nekomplikované cesty.

Retrorenesance

Jak jste asi sami pochopili, ta nejsilnější zbraň se stala zároveň tou největší slabinou. Když si totiž plánujete všechno sami, máte sice neomezené možnosti, ale je to zároveň i chvíle, kdy v nadšení můžete přehlédnout a zapomenout cokoliv, co by se mohlo na vaší cestě ukázat jako velmi potřebné až život zachraňující.

A tak se stalo, že se lidé opět navrací ke „starým“ způsobům, kdy to bylo nepoměrně jednodušší a pohodlnější.

Tento návrat k tradičním metodám má své dobré důvody a ve své podstatě jsme si je shrnuli hned na začátku. Jedním z klíčových faktorů je stále rostoucí potřeba bezpečnosti a pohodlí, a to v reakci na globální události, jako jsou pandemie a žhavé politické změny. Je dobré si k tomu říct, že dnes je tato potřeba na mnohem vyšších příčkách důležitosti než před 30 lety.

<Path> Chystáte se do Řecka? Pokud jste LGBT+, měli byste se mít na pozoru, varují nově britské úřady. Ty české mlčíZdroj: gov.uk/foreign-travel-advice, asherfergusson.com, mzv.gov.cz, thepinknews.com

Důležitým aspektem je i technologický pokrok, který umožnil cestovním kancelářím vylepšit a zefektivnit své služby a v detailech se díky tomu dokáže vyrovnat tomu, co byste si našli a zařídili vy sami. Ba dokonce jsou mnohdy schopné zařídit i o něco levnější ubytování či dopravu, a to díky exkluzivním smlouvám s přepravci a hotely.

Dalším významným faktorem v uvažování moderního člověka je zájem o tzv. udržitelné cestování. Cestovní kanceláře, které se zaměřují na ekologickou udržitelnost a podporu místních komunit, nabízejí cestovatelům možnost prozkoumat svět způsobem, který je šetrný k životnímu prostředí a eticky odpovědný. Což je při vlastním plánování opět záležitost na dlouhé lokte.

V neposlední řadě je tu důraz na znalosti a schopnosti odborníků. Jak bylo řečeno pár řádků zpět, široká nabídka možností a služeb může být matoucí a není vůbec žádná náhoda, že se v tom všem člověk dokáže snadno ztratit. Schopnost cestovních agentů poskytnout rady, usměrnit cestovatele, zajistit kvalitní služby a řešit jakékoli problémy, které mohou během cesty nastat, je i v dnešní době těžko nahraditelná.

No a když se bavíme o odbornících a spolehnutí se na zkušené agenty, zmiňme v krátkosti aspoň jeden příklad, kterým je česká společnost Canaria Travel, jež letos slaví krásných kulatých 30 let na trhu. Protože kdo ví, třeba právě teď je ta doba, kdy přemýšlíte, co s volným časem. 

Vzhůru na Kanáry!

Cestovní kancelář Canaria Travel se od svého vzniku v roce 1993 specializuje výhradně na destinaci Kanárských ostrovů, a proto lze celkem s jistotou říct, že se díky těmto mnohaletým a specifickým zkušenostem s jedinou destinací stala pro dopravu na tento kousek světa (a zpět) právoplatnou jedničkou v oboru. Díky odborným znalostem, pevným vztahům s obchodními partnery a profesionálnímu a lidskému přístupu zaměstnanců je tato cestovní kancelář schopna zajistit služby v oblasti zájezdů v nejširším možném rozsahu. Tím, že se specializuje na jednu jedinou destinaci, dokáže zajistit služby na nejvyšší úrovni, poskytnout ty nejpodrobnější informace a uspokojit i nejnáročnější klienty.

Důkazem toho, že do svých aktivit kancelář a její zaměstnanci vkládají maximum, je i fakt, že ředitelka a zakladatelka značky Canaria Travel, paní Lenka Viková, obdržela za svou celoživotní práci řadu ocenění jak v České republice, tak i na Kanárských ostrovech. Prestižní ocenění za mimořádný přínos cestovnímu ruchu obdržela přímo od prezidenta autonomní vlády Kanárských ostrovů, Jeho Excelence pana Paulina Rivera.

A možná se teď jako čtenář našeho speciálně zaměřeného magazínu ptáte, proč je řeč právě o Kanárských ostrovech? Odpověď je úplně jednoduchá.

Za kousek štěstí pro LGBT+ letěli bychom světa kraj

Kanárské ostrovy jsou totiž považovány za jeden z rájů pro LGBT+ komunitu, a to z mnoha důvodů.

Jedním z nich je jejich tolerantní a otevřená společnost. Tato oblast Španělska má dlouhou historii podpory rozmanitosti, což vytváří prostředí, kde se cítí členové této komunity srdečně vítáni a v bezpečí. Na ostrovech se nachází mnoho „LGBT+ friendly“ druhů ubytování, barů, klubů a dalších podniků, které jsou buď specificky zaměřeny na tuto klientelu, nebo jsou vůči ní velmi vstřícné.

Kromě toho jsou ostrovy domovem několika populárních eventů a festivalů, včetně Maspalomas Pride na Gran Canarii, který je jedním z největších a nejznámějších pride festivalů v Evropě.

Hodně důležitým aspektem, který ve své podstatě vytváří už od základu samotnou atmosféru pobytu na ostrovech, je španělská legislativní podpora. Ta zahrnuje kupř. manželství osob stejného pohlaví a mnoho antidiskriminačních zákonů. Díky tomu zde vznikla velmi silná a aktivní LGBT+ komunita, jež organizuje mnoho akcí, které jsou volně dostupné.

Kombinace (nejen) těchto faktorů činí z Kanárských ostrovů jednu z nejvíce vstřícných a přívětivých destinací pro LGBTQ turisty na světě. Na co tedy ještě čekáte?

Zdroj: canariatravel.cz, YT kanál Canaria Travel CZ, FB Canara Travel CZ, Unsplash.com

Populární
články

Světoznámý model a umělec Shaun Ross se na sociální síti rozepsal o svém dávném coming outu v rámci rodiny. Prvním příběhem mnoho sledujících dojal, druhým zase leckoho pobouřil
LIDÉ

„Děda vtipkoval, jestli umím vařit, a máma mi koupila boty značky Dior. Prý ať jsem ten nejlepší gay,“ vzpomíná slavný model na svůj coming out

Autor: Veronika Košťálková
Takzvané „momfluencerky“ se pouštějí na tenký led – z pohledu mnohých narušují soukromí vlastních potomků, a ještě monetizují jejich dětství. Samy matky-influencerky ale argumentují tím, že vydělané peníze spoří dětem na jejich budoucnost
LIDÉ

„Až děti uvidí, kolik peněz mají na účtu, nebudou se na mě zlobit,“ tvrdí úspěšná „momfluencerka“. Sdílením jejich dětství vydělává statisíce

Autor: Veronika Košťálková
Mnohé studie i mediální titulky líčí generaci Z jako „kutilsky neschopnou“. Často ale zapomínají na fakt, že pronajímatelé DIY projektům příliš nefandí – a s vlastním bydlením to mají „sněhové vločky“ těžší než generace jejich rodičů
LIDÉ

Každá pátá „sněhová vločka“ se bojí vyměnit žárovku. Důvody, proč generace Z radši volá na pomoc řemeslníky, vás pobaví i rozesmutní

Autor: Veronika Košťálková
I když spal dvanáct hodin denně, stále byl vyčerpaný a nešťastný
LIDÉ

„Na vyhoření je nejhorší, že vám ho lidi nevěří,“ vypráví Daniel o dnech na dně. „U mě to odstartoval coming out,“ dodává

Autor: Irena Piloušková
Volvo XC90 okouzlí stejně jako známý most
STYL

S Volvem XC90 přes ikonický most Öresund aneb Severská preciznost v praxi, bezpečí pro každého a malé nahlédnutí „za oponu“

Autor: Mirka Dobešová
Javorina dbá na využití přírodních materiálů a také udržitelnost
Living 2/24

Revoluce v domácím fitness: „Naši zákazníci častěji pracují a aktivně žijí v domácím prostředí,” vysvětluje obchodní ředitelka Javorina GYM

Autor: Redakce LUI
Stylové Volvo XC40
CESTOVÁNÍ

Na velikosti záleží – zejména když jde o vůz a jeho úložný prostor. Mild-hybridní Volvo XC40 ale zvládne i rodinný výlet do hor naprosto hravě

Autor: Redakce LUI
Ketamin, původně vyvinutý jako anestetikum, se v posledních letech dostává do popředí jako kontroverzní nástroj pro léčbu deprese
TĚLO & MYSL

„Bral jsem 3 gramy za noc“: Proč muži používají ketamin k léčbě deprese

Autor: Michal Černý
Daniel Krutý, zakladatel politické strany Hnutí Generace
LIDÉ

„LGBT lidé jsou součást společnosti, nemám v plánu házet je v jakémkoliv ohledu přes palubu,“ říká Daniel Krutý, zakladatel Hnutí Generace

Autor: Michal Černý
Nadnárodní firmy, které dříve ochotně slavily tzv. „pride month“ a otevřeně podporovaly LGBT+ menšinu, v důsledku změny politického klimatu „převlékají kabáty“
AKTUALITY

Přistiženy při pinkwashingu? Obří firmy ukazují LGBT+ lidem záda, duhové škrty dělá McDonald’s, Amazon i Meta

Autor: Veronika Košťálková

E-Shop