Kidcore není jen bláznivý módní trend, který dospělé vrací do dětství, ale i životní styl, jenž nabízí bezstarostnost v těžké době
Straight friendly
Zdroj: iStock

Kidcore není jen bláznivý módní trend, který dospělé vrací do dětství, ale i životní styl, jenž nabízí bezstarostnost v těžké době

Během pandemie se událo mnohé, a to i ve světě módy. Klasický business styl byl nahrazen teplákovkami a módou, pro niž byla hlavním kritériem výběru pohodlnost. A zatímco tepláky si oblíbili muži i ženy stejnou měrou, zejména v pánské módě je nyní na vzestupu další poměrně „ulítlá“ novinka, tedy styl označovaný jako kidcore. Ano, to je styl, jehož prostřednictvím se lidé vrací zpět do časů svého mládí…
Mirka Dobešová Mirka Dobešová Autor
16. 2. 2022

Kidcore, jakkoliv to zní bizarně, v sobě vlastně také zrcadlí pandemický (teplákový) čas – ostatně teenageři, k nimž tento módní styl odkazuje, také běžně nenosí košile s límečkem, kravaty a nažehlené kalhoty. Kidcore se tedy stal hitem již v roce uplynulém – britská společnost Lyst, jež sleduje chování více jako 150 milionů online nakupujících, tak označila kidcore za jeden z hlavních trendů roku 2021. „Spousta lidí v tu dobu hledala především pohodlí a něco, co je jim známé,“ vysvětlil pak Pierre Lavenir, specialita Lyst. Ovšem nárůst popularity kidcore dokládají i jiné zdroje mapující zájem o určité prodejní položky, jež je jako součást kidcore možné označit. Ačkoliv totiž první zmínky o kidcore existují už v roce 2015 a pojí se specificky k mileniálům, až nyní se tomuto módnímu stylu (a to díky generaci Z, jež je svou láskou k nostalgii známá) dostává náležité pozornosti. Jaký význam ale kidcore má a jak v praxi vypadá?

<Path> Prošacujte skříně! Oblečení po babičce a dědovi frčí nejen v zahraničí. V čem se lze inspirovat od nejstarší generace?Zdroj: refinery29.com, smh.com.au, wsj.com, pnas.org, unicef.org, Instagramové profily gramparents a elliotgarnaut, YouTube kanály Mína a PBS NewsHour

Když nejde jen o módu

Móda je oborem velmi proměnlivým, který prakticky nikdy nepřestane překvapovat. Zatímco některé trendy se objevují jako blesk z čistého nebe, jiné jsou naopak inspirovány tím, co má již své časy na výsluní dávno za sebou. A kidcore je příkladem, kdy se móda vrací zpět do minulosti a opětovně vyvolává radost z dětství. Podle zprávy společnosti Trend Hunter je pak kidcore zajímavým kulturním posunem pramenícím z věkové regrese. A důvodem je prý reakce na hypersexualizaci světa módy a také přijetí kultury mládeže ze strany starších generací – díky tomu se pak konkrétně mileniálové více zaměřují na pohodlí, funkčnost a také jednoduchý design. I když ale estetika samozřejmě v tomto případě sehrává důležitou roli, kidcore není jen o ní. Nostalgie po mládí v sobě odráží i touhu po časech, kdy bylo vše jednodušší a lidé si užívali období zcela bezstarostné.

Kidcore tedy klade důraz na lehkost, a to nejen tu fyzickou, ale i psychickou, a je vlastně způsobem, jak obrazně řečeno obejmout své vnitřní dítě skrze oblečení (ale vlastně i životní styl). Ostatně – pokud byste kidcore chtěli nejen nosit, ale i žít, v praktické rovině to znamená, že se naladíte na optimismus a dětskou neohroženost. Vrátíte se také do časů před tím, než sociální sítě ovládly svět.  

Jak kidcore vypadá?

Stačí si vzpomenout, jak oblékaní jsme chodili v časech dospívání – z kidcore tak doslova sálá barevná estetika dětství, která do světa módy pronikla v devadesátých letech a na počátku nového tisíciletí. Co tehdy letělo? Vzorované šortky a overaly, zábavné barevné vzory a motivy, hravé obrázky. A samozřejmě si téměř každý užíval kousky s vyobrazenými oblíbenými postavičkami z animovaných filmů apod.

Není tedy nijak překvapivé, že ti, co se rozhodnou s kidcore pracovat, si pořizují oblečení s nostalgickými vzory, trička s kreslenými postavami (třeba s Pokémony, postavami z Disneyovek, ale i se Sponge Bobem ad.), ale také kousky, které odkazují ještě o nějakou tu dekádu dál – tedy k časům tzv. květinových dětí. A ačkoliv kidcore je nejčastěji spojován s generací Z (není divu, právě její příslušníci/e mají k dětství tak nějak nejblíže), rozhodně to neznamená, že by tento styl byl lidem starším zapovězen. Kidcore totiž příznačně nezapomíná ani na inkluzivitu, takže na výběr má opravdu v podstatě každý.

Kidcore jako regulérní móda

Dokonce se zdá, že vlna zájmu o tento módní styl je natolik inspirativní, že jej ve svém fashion brandu  zohledňuje i Kanye West, ten ostatně nedávno prohlásil, že se chce co nejvíce oblékat jako dítě. I když se zrovna v jeho řadě oděvů neobjevují příliš jasné barvy, na které si většina těch, co na dětství s chutí vzpomínají, potrpí, rozhodně jí neschází uvolněná estetika devadesátek, pro niž je příznačné pohodlí za každých okolností. Barevnou, hravou a dětskou estetiku si pak vypůjčily i jiné módní značky – např. BLVUCCI, která na trh uvedla řadu CozyKids plnou pastelových větrovek, triček a tepláků.

<Path> Džínové trendy: „máminy džíny“ a „tátovy džíny“. Víte, jaký je mezi nimi rozdíl a proč byste si měli pořídit také džíny s leopardem?Zdroj: whowhatwear.co.uk, hellomagazine.com

I když móda je nezřídka pojímána jako byznys, v případě kidcore tak nějak platí, že z tohoto stylu se stal i únik před stávajícím děním – a tak vlastně není divu, že obloukem se z něj opět stává byznys a řada společností se svým zákazníkům snaží nabídnout kousky mimořádně barevné a z hlediska estetického i chaotické. Kidcore je prý dokonce možné považovat i za módní prohlášení, které na jedné straně sice poutá pozornost, na straně druhé ale všechny své nositele vrací do nevinnější doby, kdy nikdo z nich nebyl vystresován světovými událostmi a ani tlaky vlastního každodenního života. A tak – i když kidcore je nejvíce spojován s generací Z – je vlastně možné říci, že nějaké to tričko s Mickey Mousem bychom si měli pořídit všichni…

Zdroj: aesthetics.fandom.com, wsj.com, voxburner.com, trendhunter.com, screenshot-media.com, adultist.org, nylon.com, papermagcom,, blvucci.com, nytimes.com

Populární
články

Již téměř rok má nového přítele, soukromí si ale snaží chránit
LIDÉ

Monika Bagárová velmi otevřeně o soukromí i o práci: Nikdy jsem nepoznala zásadovějšího chlapa, řešíme společnou budoucnost

Autor: Albert Prokop
Život je krátký a je třeba si ho naplno užít. To dle některých s dětmi není možné
TĚLO & MYSL

„Podstoupit vasektomii bylo to nejlepší, co jsem mohl udělat. Přátelé mi závidí tu odvahu,“ tvrdí Jiří. Co ho k jeho rozhodnutí vedlo?

Autor: Mirka Dobešová
Ondřej Brzobohatý musí čelit útokům od bývalé ženy.
OČIMA HETERÁKA

Očima heteráka: Kauza Brzobohatý. Tiffany Ritchbitch je na scéně, vítejte

Autor: Ctibor Jarkuliš
A pojďme se kamarádit, nenávist a předsudky stranou
TĚLO & MYSL

Smíření hetero lidí s LGBT+ populací: Velké díky většině! A pojďme se kamarádit, nenávist a předsudky stranou

Autor: Albert Prokop
V době starověkého Řecka a Říma byly  homosexuální akty ve společnosti běžné
LIDÉ

Stejnopohlavní sex, chlapci vychovávaní jako dívky i osoby „dvojí duše“ – naši předci jinakost přijímali. Kde se vše zvrtlo v nenávist?

Autor: Mirka Dobešová
Zalando představilo krásný květnový projekt plný lásky
LIDÉ

Měsíc lásky je u manželů Honzy a Kuby nejen v květnu. Jak dopadli v malém vztahovém kvízu?

Autor: Irena Piloušková
Auto už nám dokáže připravit i oběd
CESTOVÁNÍ

Budoucnost, o které nesnil ani Jules Verne: Z elektromobilu se stala pojízdná powerbanka

Autor: Michal Černý
Zalando se inspirovalo měsícem lásky a nafotilo s Honzou a Kubou krásnou sérii fotografií
LIDÉ

Měsíc lásky ještě nekončí! O společných zájmech a tajemství dlouhodobého vztahu jsme si povídali s Honzou a Kubou. Inspirujete se?

Autor: Irena Piloušková
Investovat do nemovitostí se vyplatí i v této době, říká makléř Jiří Hák
LIVING

Jak je na tom aktuální trh s nemovitostmi? K výhodnému prodeji může dopomoci home staging, říká realitní makléř Jiří Hák

Autor: Irena Piloušková
K močení si sedá více než 50 % českých mužů
AKTUALITY

Vsedě močí překvapivé množství mužů, zjistil průzkum vyprovokovaný novinářem. Víme také, co preferují Češi

Autor: Martin Lyko

E-Shop