Kolik fotek většinou pořídí ženy, než jednu z nich zveřejní online?
Straight friendly
Zdroj: Adobe Stock

Kolik fotek většinou pořídí ženy, než jednu z nich zveřejní online?

Jak dlouho vám trvá, než zveřejníte fotku na Instagramu? Pokud nejste výjimkou, možná i vy pořizujete desítky záběrů, než najdete ten pravý. Nový průzkum odhaluje, kolik fotek ženy skutečně pořídí, než se rozhodnou něco sdílet – a proč je pro mnohé sdílení vlastního obrazu na sociálních sítích tak stresující.
Michal Černý Autor
25. 3. 2025

Která je ta pravá?

Každý uživatel Instagramu ví, že vybrat tu správnou fotku k uveřejnění je malá odysea. Nestačí jen správné světlo – musíte mít i dokonalý outfit, líčení a... kdo tu fotku vlastně pořizuje? Má vůbec pevnou ruku? A pak katastrofa – kamarádka mrkne zrovna na té jediné fotce, na které vy vypadáte nejlépe. Můžete začít znovu od začátku.

Takové jsou zkrátka nástrahy sociálních sítí v dnešní době. Není tedy divu, že devět z deseti žen pořídí až 50 snímků, než si vybere ten pravý ke sdílení. Tato zjištění přinesl průzkum značky Dove, která se spojila se zpěvačkou Bebe Rexhou, aby upozornila na tlak spojený s pořizováním dokonalých fotek.

Tipy redakce

A nejde jen o množství pořízených záběrů – více než polovina žen přiznala, že nad rozhodnutím, zda fotku zveřejnit, sdílet nebo smazat, stráví více než 10 minut. Do toho samozřejmě patří i úpravy, jako je retuš pupínků, odstranění nechtěných postav v pozadí nebo efekt červených očí.

Šest z deseti žen nakonec přiznalo, že nezveřejnily fotky ze speciálních momentů jen proto, že se na nich necítily hezky. A každá pátá žena uvedla, že před stisknutím tlačítka „sdílet“ cítila úzkost.

Je to generační problém? Do určité míry ano. Není překvapením, že příslušnice generace Z – tedy ženy ve věku 18 až 24 let – pořizují v průměru 14 fotek, než si vyberou tu pravou. Naproti tomu generace Alfa (děti narozené po roce 2010 – ano, tak rychle rostou!) průměrně pořídí jen sedm snímků. Naznačuje to, že nastupující generace by mohla být otevřenější přirozenějšímu, méně filtrovanému sdílení.

Kampaň značky Dove chce tyto očekávání změnit a motivovat ženy, aby radost z okamžiku sdílely takovou, jaká je, prostřednictvím hashtagu #Sharethefirst (Sdílej tu první).

<Path> Téměř polovina lidí ve věku 18 až 24 let není „zcela heterosexuální“, ukazuje nový průzkumZdroj: thepinknews.com, businessinsider.com, thecampusagency.com

„Příliš mnoho žen se vyhýbá sdílení zásadních životních okamžiků na sociálních sítích jen proto, že se jim nelíbí, jak na fotce vypadají – ať už jde o promoce, svatby nebo narozeniny. Tento tlak na dokonalost zvyšuje úroveň úzkosti a Dove chce tuto situaci změnit,“ uvedla Marcela Melero, hlavní růstová ředitelka značky Dove, v prohlášení ke kampani.

„Vyzýváme naši komunitu, aby sdílela tu první fotku – tu, která zachycuje radost, ne dokonalost – a ukázala, že skutečná krása nespočívá v bezchybném záběru, ale v přijetí krásy podle vlastních pravidel.“

Zdroj: © The Standard Ltd, standard.co.uk, lbbonline.com, journals.sagepub.com, článek vytvořen s pomocí generativní AI (ChatGPT)

Populární
články

Tomio Okamura si ze spontánní brněnské debaty se skupinou mladých lidí s duhovými vlajkami pořídil video na své sociální sítě
AKTUALITY

„Můj bratr je homosexuál,“ vyprávěl LGBT aktivistům Okamura. „Navrhoval jsem rozšíření partnerství, ale média to schválně umlčela“

Autor: Veronika Košťálková
„Nikdy bych nečekal, že se z běžné návštěvy očního rozjede takové kolečko,“ vypráví muž
LIDÉ

„Nikdy bych nečekal, že se z běžné návštěvy očního rozjede takové kolečko,“ vypráví muž. „Tělo se mi mstí. Nenávist se projeví,“ varuje

Autor: Irena Piloušková
Život v kvantovém světě začal stejně jako u tisíců dalších lidí, tedy zvýšeným zájmem o matematiku a fyziku
LUI BALANCE

„To, čím v životě procházíme, jsou lekce. Když je zvládneme, dosáhneme vnitřní harmonie a nekonečné lásky,“ říká kvantový fyzik Jan Rak

Autor: Michal Černý
Buranské a nevkusné? Záleží na úhlu pohledu...
STYL

Z „módního pekla“ na výsluní: (Bílé) ponožky do sandálů prý patří a historie to potvrzuje

Autor: Mirka Dobešová
Andrew Tate a jemu podobní influenceři jsou nejpopulárnější mezi mladými muži s vysokoškolským vzděláním, kteří finančně nijak nestrádají
TRENDY

6 z 10 mladých můžu ovlivňují „influenceři maskulinity“, varuje nová studie

Autor: Veronika Košťálková
Michaela Mrázková odhalila tajemství léčivého úklidu – méně věcí v domácnosti znamená menší chaos. A to jak doma, tak celkově v životě.
LUI BALANCE

„Zkroťte svou přeplněnou šatní skříň! Tento malý krok může podpořit větší životní změnu,“ říká autorka projektu Léčivý úklid

Autor: Bohdana Rambousková
Umělci začínají otevřeně kritizovat, že pod pódiem pravidelně vidí statický „les“ mobilních telefonů
TRENDY

„Děláte si srandu?!“ Umělci vytýkají generaci Z, že je mizerné publikum. Bude nutné zakázat mobily na koncertech?

Autor: Veronika Košťálková
Eva Kadlecová nově vede česko-slovenskou zmrzlinovou divizi The Magnum Ice Cream Company
LIDÉ

Zmrzlinový boj o rovnost: „Zisk z prodeje příchutě Bohemian Raspberry jde do Mercuryho nadace,“ říká šéfka česko-slovenského zmrzlinového byznysu

Autor: Mirka Dobešová
Observatoře na Roque de Los Muchachos
CESTOVÁNÍ

Jak jsme se na La Palmě „prošli“ po Mléčné dráze a zažili blízké setkání třetího druhu aneb Astroturistika v praxi i pro úplné laiky

Autor: Mirka Dobešová
Volvo XC90 okouzlí stejně jako známý most
STYL

S Volvem XC90 přes ikonický most Öresund aneb Severská preciznost v praxi, bezpečí pro každého a malé nahlédnutí „za oponu“

Autor: Mirka Dobešová

E-Shop