Do půlnoci doma? 45 % dospělých by „pařilo“ až do rána, ale nemají kde. Zábavu brzdí sousedé i poslední objednávky, tvrdí nová studie
A co domácí večírky?
Průzkum odhalil následující: více než polovina (55 %) osob ve věku od 18 do 34 let uvedla, že v poslední době nemohla pokračovat v nočním flámování až do rána.
Každý druhý Londýňan navíc v posledních dvanácti měsících neuspořádal domácí večírek, přičemž 25 % respondentů uvedlo jako důvod to, že žijí v pronájmu.
Ani „noční carevna” nepomohla
Tyto nové statistiky zaměřené na ekonomiku nočního života v Londýně si od společnosti YouGov nechala vypracovat průkopnická skupina Little Door & Co, která se zabývá pohostinstvím na domácích večírcích. Udělala to v návaznosti na rezignaci Amy Lamé, která zastávala funkci „nočního cara“.
Lamé byla zaměstnána londýnským starostou Sadiqem Khanem, aby propagovala noční život v Londýně, a pobírala za to kontroverzní plat 130 000 liber ročně.
Málo míst i MHD spojů
Průzkum agentury YouGov odhalil, že Londýňané, kteří chtějí „pařit”, se nemohou zdržet venku déle kvůli nedostatku volných míst (29 %), kvůli předčasným posledním objednávkám (35 %), a zejména kvůli nedostatku dostupných možností veřejné dopravy (45 %).
Zjistilo se také, že 44 % obyvatel hlavního města navštívilo za posledních dvanáct měsíců méně než tři noční podniky. To máme méně než tři velké flámy za celý rok.
Domácí party? Lidé se bojí sousedů
A pozor, není to tak, že by všichni vyplňovali prázdnotu domácími večírky. Pro zjištění, že pouhých 51 % Londýňanů uspořádalo v uplynulém roce domácí večírek, rozhodně neplatí, že by statistiku „kazila” starší generace. Ani u lidí ve věku 18-34 let nejde o nijak závratná čísla – pouze 34 % z nich uspořádalo domácí večírek v posledních dvanácti měsících.
U většiny lidí je důvodem, proč odolávají pořádání večírků, nedostatek místa (55 %), dále následují obavy ze sousedů (52 %).
Zdroj: Giphy
"[...] poptávka po fungující noční ekonomice je stejně vysoká jako kdykoli předtím a rozhodovací orgány, ať už jde o licenční výbory, budoucího nočního cara nebo Transport for London, musí jednat, aby tuto poptávku uspokojily," říká Kamran Dehdashti, spoluzakladatel společnosti Little Door & Co. „Jinak je status Londýna, jakožto města s nepřetržitým provozem, vážně ohrožen.“
© The Standard Ltd