K oslavám vítězství či úspěchu patří šampaňské. K opravdu královské oslavě je určena lahev Nabuchodonosor s prémiovým MUMM Cordon Rouge
Příběh úspěchu sahající až do 18. století
Příběh dnes světoznámé značky G. H. Mumm, jednoho z nejvýznamnějších producentů prémiového šampaňského, se začal psát již v roce 1761. Tehdy Peter Arnold Mumm, narozený v dlouhé linii baronů a rytířů a zároveň majitelů vinic, jejichž rod sahá až do 12. století, začal v Kolíně nad Rýnem obchodovat s vínem. Jeho synové se pak na počátku 19. století rozhodli, že svou pozornost zaměří specificky na šampaňské. Za cíl si vytyčili zejména využití hroznů nejvyšší kvality – což postupem času vedlo k vytvoření jednoho z klíčových aktiv firmy, tedy privilegovanému partnerství s význačnými pěstiteli vinné révy určené k produkci šampaňského. Právě v dobách, kdy trojice synů P. A. Mumma začala rozvíjet byznys, se na lahvi objevil poprvé emblém orla, který je na ní patrný dodnes.
Tím, kdo je „skryt“ za iniciálami G. H., je pak Georges Hermann Mumm, další v linii potomků původního zakladatele, jenž převzal kontrolu nad značkou v polovině 19. století. Právě on také zajistil v roce 1876 ochrannou známku na Cordon Rouge, tedy červenou stuhu, která již k etiketám lahví G. H. Mumm patří zcela neoddělitelně. Cordon Rouge je zároveň symbolem ocenění založeného v roce 1802 Napoleonem Bonapartem a udělovaného za vynikající občanské zásluhy v oblasti vojenství, kultury, vědy či v rovině společenské. Zajímavostí je poměrně značná revolučnost tohoto vyznamenání – ani v minulosti se totiž nepřihlíželo k pohlaví a ani společenskému původu těch, kdo jej měli obdržet. Jednoduše řečeno: záleželo jen a pouze na významnosti oceňovaných zásluh. Dnes je Řád čestné legie nejvyšším francouzským státním vyznamenání.
A proč je tato červená stuha zrovna na etiketě lahve šampaňského? Tento nápad prý vzešel z hlavy jednoho z prodejců, který pro panství a vinařství Mumm pracoval. A ukázalo se, že byl geniální. Během velmi krátké doby se totiž pro špičkové šampaňské vžilo jednoduše označení „Cordon“.
Úspěch a vítězství
Dnes je šampaňské G. H. Mumm Cordon Rouge vlajkovou lodí značky G. H. Mumm. Jedná se o jiskrné šampaňské ze směsi hroznů Pinot Noir, Chardonnay a Pinot Meunier ze 77 různých prestižních vinic. Zůstává v lahvi asi 20 měsíců, než je připraveno k ochutnání. Jeho skvělou kvalitu a pověst pak dokládá i fakt, že značka G. H. Mumm byla od roku 1904 také oficiálním dodavatelem šampaňského pro britský královský dvůr, potažmo i pro královnu Alžbětu II.
O z kvality plynoucích úspěších šampaňského G. H. Mumm pak svědčí i fakt, že zatímco v roce 1900 firma produkovala na tři miliony lahví prémiového šampaňského, na přelomu šedesátých a sedmdesátých let se produkce zdvojnásobila – a značka G. H. Mumm se tak stala lídrem na trhu. A to se nezměnilo dodnes, s prodejem okolo osmi milionů lahví ročně se jedná o třetího největšího prodejce šampaňského na světě.
I díky své pověsti se značka G. H. Mumm stala také sponzorem celé řady prestižních sportovních akcí od Formule 1 až po French Open. I tradice otevírání šampaňského na stupních vítězů je tedy úzce spjata se šampaňským G. H. Mumm, které tak lze považovat za ideální k oslavám nejen vítězství, ale i jakýchkoliv dalších úspěchů.
Královsky velké oslavy…
A protože některé oslavy mohou vyžadovat skutečně „královské“ přípitky, přichází nyní G. H. Mumm na český trh s prestižní lahví MUMM Cordon Rouge Nabuchodonosor, která svou velikostí odpovídá 20 standardním lahvím – a obsahuje tak cca 140 skleniček perlivého nápoje. Název lahve pak odkazuje k Nabuchodonosorovi II., nevýznamnějšímu novobabylonskému králi, který nechal vystavět vysoké hradby kolem Babylonu a Semiramidiny visuté zahrady.
MUMM Cordon Rouge Nabuchodonosor má silnější sklo lahve a delší korek, což zaručuje zachování prémiové kvality šampaňského, lahev je určena i pro delší archivaci. Unikátní 15litrový MUMM Cordon Rouge Nabuchodonosor s charakteristickým motivem červené stuhy na lahvi je možné v České republice zakoupit za cenu 51 000 Kč, exkluzivně online přes oficiální webové stránky společnosti Pernod Ricard Czech Republic (exkluzivitu pak navíc dokládá fakt, že pro český trh jsou k dispozici pouze tři tyto lahve).
Impozantní lahev byla představena na terasách Pytloun Sky Baru v centru Prahy za účasti Any Beriashvili, generální ředitelky Pernod Ricard Czech Republic. „Jsme velice rádi, že můžeme v České republice představit exkluzivní 15litrovou láhev MUMM a upřímně věříme, že nadcházející měsíce přinesou spoustu příležitostí k oslavám,“ uzavřela Ana Beriashvili.