Doplňky se neomezují na gender ani věk. Hedvábný šátek MAY BLOOM je tu pro ty, kteří se nebojí ukázat, kým opravdu jsou
Přicházíš především mezi LGBTQ+ zákazníky s novým šátkem. Pověz nám, jak tě napadlo pustit se do tak kreativního projektu? Kde vznikl ten nápad?
V minulosti jsem již tvořil oblečení a v poslední kolekci se dva hedvábné šátky také objevily. Přemýšlel jsem, co se značkou dál. A protože již nechci tvořit ready-to-wear kousky, rozhodl jsem se jít cestou doplňků. Co se týče nového MAY BLOOM šátku, mým záměrem bylo vytvořit květovaný šátek, protože miluji luční motivy. Tak z toho vzniklo toto – se špetkou queerness.
Ty osobně nosíš šátky? Na jakou příležitost jsi naposledy šátek měl a jak jsi ho ladil k outfitu?
Ano, miluji šátky! Běžně totiž nosím all-black outfity, které rád rozbíjím výraznými doplňky. Hedvábné šátky nosím skoro na každou společenskou akci – bud’ kolem krku nebo třeba jen tak uvázaný na kabelce. Možností je nekonečno.
Mikuláše jsme již pro LUI dvakrát vyzpovídali. V loňském roce nám prozradil, proč miluje právě kabelky, jak je ladí a co si myslí o rozdělení šatníku a doplňků na mužské či ženské. Feminita podle něj není jenom ženská záležitost, a tak kabelky nosí už sedmým rokem. Zpočátku jejich význam vnímal hlavně prakticky – vybral si několik kousků pro jejich skvělou funkcionalitu. Od té doby se jeho sbírka rozrostla a nejčastěji crossbody je jeho běžným doplňkem. Na večer dokáže ocenit i trend mini bags, který sice není nejpraktičtější, zato vypadá cool. Z rozhovoru, který na LUI vyšel v září, jednoznačně plyne, že podle Mikuláše doplňky rozhodně gender nemají!
Je šátek z tvé dílny tzv. „statement peace“? Je to výrazný prvek, který má promlouvat?
Asi ano. Navíc v České republice je málo lokálních tvůrců, kteří by vyráběli hedvábné šátky, takže třeba mám příležitost právě s nimi prorazit.
Motivem je – jak jsi už nastínil – pár na rozkvetlé louce. Okraje šátku jsou jasně červené. Má tento motiv pro tebe nějaký význam, či šlo výlučně o designové rozhodnutí? Kdo stojí za návrhem?
Jedná se spíše o design, ale snažil jsem se, aby postavy nebyly čitelné. Každý si v tom může něco najít. Chtěl jsem hlavně, aby každá část šátku byla jiná. Záleží, jak si ho uvážete: jednou bude modrý, pak zelený nebo červený. Design je vytvořený pomocí AI nástroje. Poté, díky tomu, že je můj přítel tatér a vidí tedy všechny detaily, jsme návrh doladili, aby byl šátek dokonalý.
Jak doporučuješ tento šátek nosit na denní bázi – například do práce?
Jakkoliv kolem krku. Za mě letuška nebo cowboy. Inspirace je ale spousty.
Ve fotogalerii si čtenáři mohou prohlédnout možnosti, jak takový šátek vázat, aby co nejvíce vynikl. Který způsob je tvůj oblíbený?
Já miluju klasickou „babušku“!
Zatímco uzel na šátku ve stylu letušky uvidíte nejčastěji nad klíční kostí či přímo vpředu, cowboy styl ponechává uzel schovaný za krkem, zatímco vynikne trojúhelníkový cíp látky na hrudi. Babuška znamená šátek uvázaný tak, aby fungoval jako pokrývka hlavy s uzlem pod bradou. Lidé mají toto vázání často spojené s nejstarší generací žen, pravdou ovšem je, že toto vázání může vyniknout na jakémkoli nositeli a fungovat nejen jako praktický doplněk, ale i jako výrazné módní rozhodnutí.
Jak probíhalo ono focení, ze kterého vznikly ty krásné fotky z ulice? Máš nějakou hezkou vzpomínku? Jak si vybíral modela?
Nejdříve jsme ve studiu nafotili asi deset tisíc druhů uvázání, hrála Beyoncé a byla sranda. Později jsme se vydali na Senovážné náměstí, kde jsme nafotili street style. Modelové jsou naši kamarádi Vojta Sláma a Václav Matoušek. Rád fotím s přáteli, atmosféra je pak uvolněnější a výsledek mnohdy lepší než s profesionálními modely.
Máš v plánu i další motivy šátků?
S přítelem máme tendenci stále vymýšlet nové a nové věci. Určitě budeme moc rádi, když se šátky prodají a budeme moci vytvořit další motivy. V hlavě jich mám spoustu!
Dělá ti radost, když na ulici potkáš někoho, kdo se nebojí být výrazný a ukázat, kým je? Jsi taky takový?
Neřekl bych vyloženě výrazný, ale osobitý určitě. Mám rád, když už podle outfitu jde člověk „přečíst“. Když tím říká: „Jo, takový jsem!“ Já nosím sice v podstatě pořád jen černé oblečení, ale na doplňcích, špercích a nehtech se rád vyřádím.
Před dvěma lety představil Mikuláš i prostřednictvím LUI svou queer značku. Tehdy mu bylo dvaadvacet a inspirací mu byl řecký Bůh Eros. Šátky v růžových a fialových tónech ale i další autorské kousky si můžete prohlédnou v galerii, kterou jsme pro vás tehdy připravili.
Šátek MAY BLOOM, který vychází 1.5.2024, si můžete díky LUI předobjednat zde.