DS 3 Crossback – francouzský elegán na čtyřech kolech

DS 3 Crossback – francouzský elegán na čtyřech kolech

Není tomu tak dlouho, co na trh vstoupila prémiová značka DS Automobiles, která na našem trhu momentálně nabízí dva modely. Ten dříve představený se nazývá DS 7 Crossback a i my jsme měli možnost tento vůz testovat a velmi mile nás překvapil. Nyní jsme usedli za volant jeho menšího sourozence – modelu DS 3 Crossback, který je ideálním vozem do města, jež vás okouzlí svým francouzským šarmem.
Redakce LUI Redakce LUI Autor
1. 11. 2019

Na první pohled nabídne DS 3 velmi extravagantní vzhled, a to v dobrém slova smyslu. Pro všechny řidiče a řidičky, kteří se rádi odlišují a chtějí být na cestách výjimeční, je tento vůz skvělou volbou. Velmi výrazná je přední maska vozu, Matrix LED světlomety, na bocích pak zaujmou výrazné B sloupky, ale i zapuštěné kliky dveří, které se vysouvají při odemknutí. Všechny křivky do sebe perfektně zapadají a jedná se o velmi zajímavý designový kousek.

Na délku vůz měří 4188 mm a na šířku pak 1791 mm. Jeho výška je 1534 mm a kufr nabídne na tak malé auto poměrně velkorysý prostor – 350 litrů. Jediné, co musíme v tomto případě vytknout, je nešťastně umístěné otevírání kufru, které je až v nárazníku nad registrační značkou, kde byste zvlášť po jízdě v deštivém dni úplně sahat nechtěli.

Působivý interiér

Troufáme si říci, že neméně působivý je taktéž interiér vozu a stejně, jako tomu bylo u DS 7, také zde můžeme najít diamantové vzory, jež se objevují i přímo v logu značky. Povedené je i provedení infotainmentu s 10,3palcovým displejem a digitální přístrojový štít. Po nastartování vozu se nad volantem vysune sklíčko, na které je promítán head-up displej. Uprostřed palubní desky se pak nacházejí tlačítka, která na první pohled vypadají, že se dají zmáčknout, ale jejich ovládání je dotykové.

<Path> „Městská SUV“ lákají na extravagantní design i ekologiiZdroj: DS/Toyota

Jízdní komfort skvěle doplňují pohodlné sedačky, ve kterých jsme navíc měli příplatkovou masážní funkci, která je velmi příjemná i během krátkého městského popojíždění. V přední části vozu je prostor opravdu velkorysý, avšak v druhé řadě sedaček by vyšší lidé mohli mít problém s prostorem na nohy. Nicméně není to žádná katastrofa a nic, co by vozy jiných značek měly vyřešeno lépe.

Pohodlná jízda

V rámci výbavy máte na výběr benzinový či dieselový motor v několika výkonových verzích. My jsme testovali verzi se zážehovým motorem 1.2 PureTech 130k (96 kW) s osmistupňovou automatickou převodovkou. Musíme říct, že ačkoliv jsme to nečekali, byli jsme příjemně překvapeni zvukem, který měl v sobě jakýsi sportovní nádech. Na výběr jsou i tři jízdní režimy a během toho sportovního se můžete těšit na svižnou příjemnou jízdu, která ve vás probudí alespoň drobného závodníka. I když jsme vůz občas i pořádně provětrali, průměrná spotřeba se během našeho testování pohybovala mezi pěti až šesti litry.

V souvislosti s pohodlím bychom určitě rádi zmínili bezklíčový přístup do vozu, který se nachází v příplatkové výbavě. V kombinaci s výsuvnými klikami je celý efekt ještě působivější. Velmi dobrou práci odvádějí také tlumiče, s kterými leckterou díru na silnici přejedete bez většího povšimnutí. Samotné řízení je jednoduché a intuitivní a nejvíce si auto bude rozumět s městem, ačkoliv bez námahy zvládne i delší trasy po dálnici.

Do interiéru navíc neproniká žádný nepříjemný zvuk, který by vás během jízdy rušil a dokonale odhlučněný je i motor. Zde musíme zmínit také výbornou práci příplatkového HiFi systému FOCAL Electra se 14 reproduktory a výkonem 515 W, s kterým si každou oblíbenou skladbu vychutnáte opravdu do detailu.

Originál mezi auty

Jak už jsme lehce nastínili v úvodu této recenze, DS 3 Crossback je vskutku originální auto, které kráčí vlastní a dle nás správnou cestou. I když se najde několik detailů, které by bylo dobré dotáhnout k dokonalosti, nejedná se o nic, co by bylo zásadní.

<Path> Nejsilnější model značky DS Automobiles přijíždí na český trhZdroj: DS Automobiles

Základní cena vozu začíná s nejslabším motorem na 579 000 Kč. Námi testovaná verze, tedy DS 3 Crossback GRAND CHIC 1.2 PureTech 130k EAT8 přišla s příplatkovou výbavou (například v podobě 18´´ hliníkových kol, bezpečnostních asistentů, elektrického nastavení sedadla řidiče a masážní funkcí, bezdrátového dobíjení chytrého telefonu či prémiového HiFi systému) na celkovou cenu 972 000 Kč. V této ceně je již obsažena záruka na 5 let/60 000 km a taktéž servisní smlouva FreeDrive na stejný rozsah, ta obsahuje veškerý povinný servis, včetně práce servisu a taktéž i výměnu opotřebovaných dílů jako jsou například brzdové destičky nebo stírátka.

Co přijde dál?

Brzo by se měla objevit i verze s elektrickým pohonem a dojezdem až 300 kilometrů, což je pro městské auto velmi příjemné číslo (s rychlonabíječkou byste jej pak mohli na 80 % nabít za 30 minut). Značka DS Automobiles by navíc měla představovat nový model každý jeden rok, a to až do roku 2022, takže se těšíme, co uvidíme příště.

Zdroj: DS Automobiles

Populární
články

Místo skutečné blízkosti vám někdo jen drobí drobky pozornosti. Lajk tu, zpráva tam – stačí na to, abyste zůstali v očekávání, ale nikdy se necítili opravdu chtění.
TĚLO & MYSL

Flirtuje, píše si s vámi, ale na schůzku nikdy nepřijde? Vítejte v éře „breadcrumbingu“

Autor: Šimon Hauser
Dlouholetý poslanec ODS Marek Benda tvrdí, že manželství pro všechny Česku neprospěje. Většina jeho voličů si ale myslí opak.
AKTUALITY

Marek Benda a iluze svobody: Když politik odmítá práva jiných, protože „mu to nesedí“

Autor: Šimon Hauser
Filip Turek obvinění z domácího násilí odmítá a tvrdí, že jde o politicky motivovaný útok. Jeho hnutí Motoristé sobě chystá právní kroky vůči novinářce.
AKTUALITY

Motoristé sobě, násilí sobě? Nenávist vůči novinářce Rychlíkové odhaluje temné dno české politiky

Autor: Šimon Hauser
Zdánlivě dokonalý začátek vztahu může skrývat varovné signály, které je snadné přehlédnout.
TĚLO & MYSL

Láska na první pohled, trauma na druhý. Víte, co je to „love bombing“?

Autor: Šimon Hauser
LUI IBIZA

„Abys našel sám sebe, musíš se nejdřív ztratit. A nekoukat na ostatní!“ Náhodné setkání s Tonym, buddhistou a milovníkem Ibizy, bylo jako setkání s bohem...

Autor: Jakub Starý
Camping la Playa Ibiza
LUI IBIZA

4 syrové postřehy sólo cestovatele aneb Jak si užít Ibizu na vlastní pěst, i když všechno nejde podle plánu?

Autor: Jakub Starý
Klára i Barbora apelují na voliče, aby svůj hlas využili k ochraně svobod, rovnosti a duševního zdraví.
LIDÉ

„To, že se politici rozhodnou útočit zrovna na LGBT+ komunitu, je extrémně nefér. Usilujeme o změnu,“ říkají Pirátky Klára Kocmanová a Barbora Pipášová

Autor: Šimon Hauser
LUI IBIZA

Po stopách skutečných hippies. Kam se vydat a čeho si všímat, když vás zajímá autentická „flower power“, která Ibizu proslavila celosvětově a dodnes láká miliony duší?

Autor: Jakub Starý
Nové album, které zachycuje proces přijetí sebe sama, vychází 1.8.
LUI IBIZA

O mužích, kteří nepláčou a o těch, kteří chtějí prolomit klec toxické maskulinity. O odvaze být jemný, kterou si mylně vykládáme jako slabost

Autor: Jakub Starý
Pomeranče ze stromů v parcích se nejedí!
CESTOVÁNÍ

Valencie: Město tradic, Svatého grálu, michelinských hvězd a zrádného nápoje

Autor: Ondřej Josef Kubáček

E-Shop