Trenky ven! Módní hit letošního podzimu je ukazovat spodní prádlo. Muži, kterým z kalhot vykukují boxerky, jsou prý extrémně sexy

Móda je oblastí, která je proměnlivá jako jarní počasí. To, co bylo ještě před pár týdny hitem, se jako mávnutím kouzelného proutku může stát zase zcela „out“. Na druhou stranu jsou i tací, kteří si s žádnými trendy hlavu nelámou a jednoduše nosí to, co se líbí jim samotným a co je pohodlné. Nakolik vkusné a pohodlné je spodní prádlo, jehož části zřetelně vykukují zpod oblečení, to je ovšem otázkou. V každém případě právě to je nejnovější trend…

Nejen o módě, ale také o tom, co přesně člověku přidává na atraktivitě, by bylo možné docela plamenně diskutovat. Na jednom z nejpopulárnějších diskusních fór – Redditu – však mají debatující jasno: muž ve spodním prádle je mnohem víc sexy než nahý muž. Ovšem i oblečený muž si zjevně kousek té přitažlivosti může dopřát, minimálně když ze svých kalhot nechat „vylézt“ gumu od trenek. Jak sexy!

Pondělí opravdu není ten nejhorší den v týdnu. Který den máte skutečně nárok nenávidět a proč?21. 11. 2022

Kde se vzal trenkový trend?

Ačkoliv celá řada různých trendů v dnešní době vychází z prostředí sociálních sítí a v podstatě bezednou studnicí nápadů (byť často zcela absurdních) je především TikTok, tentokrát jsou v tom uživatelé „socek“ zcela nevinně. Novinka totiž (pro někoho možná překvapivě) pochází přímo z módních mol. Např. na poslední přehlídce Virgila Abloha pro Louis Vuitton vykukovaly modelům bílé vroubkované boxerky nad tlustými opasky a monogramem. Podobně svou přehlídku pojala i značka Balenciaga – tehdy značkové slipy „vyčuhovaly“ z džínů. Spodní prádlo pak na odiv vystavila i značka Miu Miu. Jelikož ale vzhledově tento trend zrovna hitparádově nevypadá a pravděpodobně ani co do pohodlí nebude úplně ideální, Dior nabídl šalamounskou alternativu: tepláky, které mají pasy dva. Jeden regulérní a druhý „fejkový“, který se navenek tváří právě jako spodní prádlo. Inu, tomu se říká skutečně kreativní přístup. Jen zatímco v předešlých případech bude stačit (až se trend přežene) zase trenky zastrčit, v teplácích od Diora (byť jsou kašmírové) budete stále vypadat, jako že jste se oblékali po kocovině a jisté detaily vám unikly…

Trend tak trošku z nutnosti?

Vystavení spodního prádla je prý odkazem k hip-hopové kultuře a módním oživením dědictví takových jmen, jako jsou Tupac nebo Busta Rhymes. A údajně jde také o oslavu černošské kultury způsobem, který je autentický a organický. Pak je tu ale další aspekt této nové módy. Logománie a její evoluce. Trenky vyčuhující z kalhot jsou totiž dle některých novým způsobem, jak dát na odiv značku, když už to na trikách není tak cool. Trenky s logem jsou tak vlastně umírněnější formou „označkovaného“ trika. Přitom je to docela pochopitelné – když už člověk investuje do značkového spodního prádla, jistě se s ním také rád pochlubí. Pokud je ale skryto pod vrstvami dalšího oblečení, jen stěží bude druhými oceněno. Je to de facto o další stupeň povýšená filozofie Andyho Warhola, který pod roláky prý nosil diamanty – proto, aby se uvnitř cítil krásně. Dnešní muži jen k tomu, aby se cítili krásně, místo diamatů využívají… slipy a boxerky. Ale proti gustu…

Nakonec se ale jako nejsmysluplnější vysvětlení toho, proč by najednou měli muži vyrážet do ulic ve stylu chytré horákyně – oblečení/neoblečení – jeví nutnost. Posledních pár let totiž módní domy postupně střihy pánských kalhot stále rozšiřovaly až prakticky k nadměrnosti. Výsledkem toho je zaplavení trhu kalhotami, které obvykle budí dojem, že svému nositeli v následujících pár vteřinách v podstatě spadnou až ke kotníkům. Takže se vlastně není možné ubránit otázce, zda vyčuhující spodní prádlo není spíše důsledkem toho, že velké (ač velmi módní) kalhoty mužům z boků samy sjíždějí, namísto aby se jednalo o promyšlený styling.

Oděvní značka C&A modernizuje svou image. Důraz klade nejen na dostupnost, ale také na udržitelnost a inkluzi19. 10. 2022

Sexy, sexy, sexy!

I když ale někteří budou nad novým módním trendem spíše nechápavě vrtět hlavou, ti, kdo nosí tričko zastrčené ve slipech, jejichž horní lem zřetelně vyčuhuje nad pasem kalhot, jsou údajně prostě sexy. A to je nechybně velký posun v tom, jak je v dnešní kultuře vnímán mužský sex-appeal. Tomu se totiž doposud dostávalo docela uniformního zachycení v podobě detailních záběrů na opocené mužské svaly. A mnohé mediální obsahy jen pracně balancovaly na hraně toho, co je ještě přijatelně sexy a co už by spíše patřilo na PornHub. Takže bude-li ukazování trenek novým typem cudné přitažlivost, proč ne (vždyť právě představivost je tím, co je nejvíce „rajcovní“!).

Nakonec se trenýrkovému obratu v pánské módě vlastně nelze divit. I v dámské módě je odhalování spodního prádla velmi trendy. Je samozřejmě otázkou, kdo přesně považuje spodní prádlo druhých vystavované na odiv třeba v tramvaji za extra sexy, na druhou stranu docela dobře si umíme představit, že laškovně vykukující boxerky, jež prostřednictvím svého loga lehce pomrkávají třeba na protějšek na rande, vyvolají u něj touhu prozkoumat, co je pod nimi. Protože když už není „na stole“ červené Ferrari, i logo na „spoďárech“ se počítá…

Zdroj: Redakce, reddit.com, gq-magazine.co.uk, i-d.vice.com, anothermag.com, telegraph.co.uk,