Test Volkswagenu Taigo aneb Příjemné překvapení po všech směrech
Měl jsem možnost usednout za volant vrcholné motorizace modelu Taigo s bohatou výbavou. Co přesně si pod tím představit? Výbavovou verzi R-Line s nejvýkonnějším benzínovým motorem 1,5 TSI, jejíž cena začíná na částce 692 900 Kč.
První SUV kupé od Volkswagenu
Obrovská poptávka po SUV s liniemi kupé je tady již několik let. Modely s tímto typem karoserie tak najdete v zastoupení snad každé světové automobilky a výjimkou není ani značka Volkswagen, která svůj sportovně střižený crossover Taigo představila před několika měsíci. Mohu potvrdit, že Taigo přináší do segmentu malých funkčních vozů nevšední styl, který si zamiluje snad úplně každý.
Mezi jeho konkurenty bychom mohli zařadit třeba Hyundai Kona, Škodu Kamiq či Renault Captur a z těchto zmiňovaných mi model Taigo přijde nejatraktivnější. Nebude to tak úplně náhoda, jelikož automobilka tímto modelem cílí především na mladé zákazníky s orientací na design a trendy a lidi, kteří rádi tráví čas aktivně, což po všech stránkách (doufám, že i včetně té mladosti) splňuji.
Tomu odpovídá i moderní interiér. Každé Taigo je například sériově vybaveno digitální přístrojovou deskou s kvalitním 8palcovým displejem. Na něm se zobrazuje vše podstatné, třeba i navigační pokyny. Z interiéru jsem měl velmi dobrý dojem, protože do sebe vše krásně zapadá. Pokud byste jej po stránce designu chtěli povznést ještě na vyšší úroveň, k dispozici je třeba i možnost ambientního osvětlení (součástí sériové výbavy pro linie Style a R-Line), případně můžete vnést ještě více denního světla skrze otevírací panoramatické střešní okno.
Foto: se souhlasem Alexandry Šnaid
Vybere si každý
Na výběr máte ze tří výbavových stupňů, kdy základem je verze „Life“, která začíná na částce 515 900 Kč a zahrnuje 16palcová kola z lehké slitiny, přední a zadní full LED světlomety, již zmiňovaný digitální kokpit, klimatizaci, multifunkční kožený volant, nouzové brzdění před překážkou, asistenta pro udržování v jízdních pruzích či multifunkční barevný displej.
Pro ty, kteří by chtěli ještě stylovější autíčko, je zde výbavový stupeň „Style“, který začíná na ceně 579 900 Kč a rozšiřuje předchozí specifikaci například o navigaci, LED Matrix světlomety, parkovací senzory, adaptivní tempomat či parkovací kameru. Absolutním vrcholem je pak mnou testovaná verze „R-Line“, která nabídne další vychytané designové prvky, díky kterým vám Taigo vejde do paměti.
Vrcholná výbava R-Line
Nejvyšší verze výbavy v sobě ukrývá benzínový čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW, který spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Ačkoliv základní cena této verze začíná na 692 900 Kč, mnou testovaný model se díky bohaté výbavě přešvihl přes částku 800 000 Kč.
Foto: se souhlasem Alexandry Šnaid
Kromě benzinového čtyřválce 1,5 TSI jsou dostupné další dvě ověřené benzínové pohonné jednotky. Jednou z nich je tříválec 1,0 TSI s výkonem 70 kW, který je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou a pak o něco silnější verze s výkonem 81 kW, kterou je možné kombinovat se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Jezdí výborně
Velkým plusem Taiga je skvěle vyladěný podvozek. Měl jsem tu možnost jezdit po městě, po okreskách, ale i po dálnici. Dokonce jsem vyzkoušel jízdu v lehkém terénu. Ze začátku jsem měl trochu obavy, protože jde o auto, jehož vývoj probíhal v Brazílii a které de facto stojí na sportovním podvozku z modelu Polo, což je malý hatchback, od kterého mnoho komfortu nečekáte. Nakonec jsem byl velmi mile překvapen, jak příjemnou jízdu Taigo nabízí. Troufám si říct, že je to především díky sportovnímu podvozku, který je součástí výbavy R-Line a nabízí například inteligentní funkci, kdy v zatáčce podle potřeby přibrzďuje vnitřní přední kolo, díky čemuž bojuje s nedotáčivostí.
Foto: se souhlasem Alexandry Šnaid
Velmi dobře odladěné je i odpružení a díky tomu tak byla jízda ve městě velmi příjemná a na klikatých okresních silnicích naprosto stabilní. Taigo se velmi dobře ovládá a pokud jste zdatní řidiči, můžete s ním na okresních cestách zažít spoustu legrace. Od volantu dostáváte přesnou zpětnou vazbu, která je pro každého řidiče důležitá. Automobil je v každém případě skvěle čitelný a jeho reakce předvídatelné. Uhánět můžete až rychlostí 212 km/h a dočkáte se i velmi příjemné spotřeby okolo 7 až 8 litrů (k tomu nutno dodat, že jsem auto vůbec nešetřil). Jízda s Taigem byla zkrátka jedním velkým překvapením a rozhodně jsem něco tak příjemného od tohoto modelu nečekal.
Foto: se souhlasem Alexandry Šnaid
Volkswagen vsadil na další úspěšný model a tato sázka se mu vyplatí
Pokud si můžu alespoň na malou chvíli zahrát na věštce, rád bych tomuto modelu předpověděl zářnou budoucnost. Možná mu bude chvíli trvat, než se na trhu etabluje, nicméně s příchodem prvních majitelů dojde k objevení jeho kvalit a troufám si říct, že první majitelé přitáhnou spoustu dalších, kteří budou chtít mít podobného mazlíka v garáži. První SUV kupé značky Volkswagen vypadá obzvlášť ve výbavě R-Line úchvatně, ukrývá přehledný a hezky uspořádaný interiér a oplývá skvělými jízdními vlastnostmi. Co víc si přát?