Volkswagen Multivan – univerzální automobil, který má mnoho co nabídnout

Potřebujete praktické auto, které bude oplývat obrovským prostorem, ale zároveň se v něm budete moci svézt stejně pohodlně jako v limuzíně? Pokud ano, měli byste se začíst do následujících řádků, ve kterých si řekneme pár informací k novému Multivanu 6.1 HL TDI 4MOT DSG KR.

Aut, která dokážou spojit obrovský praktický prostor a příjemné pohodlí, není mnoho. Když k tomu přidáte třešničku na dortu v podobě bohaté doplňkové výbavy, garantuji vám, že se každý den budete těšit na další a další dobrodružství, která s takovým autem zažijete. Alespoň tohle jsem prožíval já během týdenního testování vozu Volkswagen Multivan. Mít více času a možnost žít takzvaný „vanlife“, což je v poslední době velký trend mezi mnoha mladými lidmi, neváhám ani chviličku a běžím si jednoho Multivana „ulovit“.

Dostatek místa pro každodenní dobrodružství

Ať už budete potřebovat něco přemístit do práce, přestěhovat velké množství věcí, jet na obrovské nákupy, vyrazit s rodinou nebo s přáteli na výlet, případně procestovat kousek světa v pohodlném autě, rozhodně byste měli pokukovat po Volkswagenu Multivan, který patří mezi špičku ve své třídě.

Mnou testovaný kousek měl sedm míst k sezení, konkrétně dvě samostatné sedačky vepředu a uprostřed a lavici k sezení ve třetí řadě. Na pohodlnosti tomuto řešení přidala i skutečnost, že prostřední sedadla jsou otočná o 360 stupňů a můžete je obrátit proti směru jízdy. Mezi prostředními sedadly se nachází také šikovný posuvný box, který slouží jako držák nápojů, ale můžete jej rozložit i v šikovný kulatý stoleček a kdykoliv po cestě si užít příjemné posezení, nebo pohodlně vyřešit pár pracovních mailů, jako se to několikrát stalo mně. Ano! Multivan může sloužit i jako pojízdná kancelář.

Všechna sedadla jsou posuvná, dokonce i zadní lavice, ze které v případě potřeby můžete udělat i pohodlnou pohovku na přespání. Jak jsem nastínil, možnosti využití Multivanu jsou téměř neomezené. Ať už pojedete ve dvou, nebo ve více lidech, neustále máte k dispozici také obrovský kufr na spoustu zavazadel. Rozhodně však nejde o dodávku v tom pravém slova smyslu, ale spíše o luxusní minibus, který vám zajistí pohodlné svezení. K tomu přispívá i koberec, který se nachází všude na podlaze, žádné nevzhledné plasty. Tohle prostě není automobil, který by sloužil pro přesun špinavých věcí ze stavby.

Zadní lavice může sloužit i jako pohodlná pohovka ke spánku
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

Výsostné místo řidiče

Osobně miluju řízení velkých aut. Tím myslím, že mám rád i větší výšku sedadla řidiče. Do Multivanu řidič vystupuje nahoru, jako by vystupoval na trůn, a přestože je sezení vysoko, je velmi pohodlné. Díky rovnému sezení jako na židli na vás zároveň nepadá taková únava. Sedačku si samozřejmě můžete nastavit podle libosti a nechybí ani příhodná loketní opěrka. Rozhled na cestu je doslova dokonalý, jak vpřed, tak do stran.

Pohodlné řízení umocňuje automatická převodovka, ale třeba i nový elektromechanický posilovač řízení, díky kterým se nový Multivan může chlubit asistenty, jako je aktivní hlídání jízdních pruhů, parkovací asistent, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa či Trailer Assist.

Sexuální pozice à la strč prst skrz krk: Jak vypadají krkolomné polohy hodné akrobatů a zvládli byste je i vy?30. 11. 2021

Zajímavá je i speciální funkce kompenzace bočního větru. Jak můžete vidět na fotkách, jde o tzv. „krabicový“ typ auta a boční vítr by s jeho velkou plochou mohl docela zamávat, ale i na tohle ve Volkswagenu mysleli a při velkém bočním větru by auto mělo zůstat stabilní. Bohužel, nebo možná bohudík, se mi tuto funkci nepodařilo vyzkoušet na vlastní kůži.

Místo nejen pro řidiče a pasažéry, ale i pro všechny nezbytné věci

Všude, kam se v autě podíváte, máte prostor na odložení menších i větších předmětů. Na dosah od místa řidiče je takových přihrádek a kapsiček nespočet, a tak ať už potřebujete odložit telefon, klíče, papíry či cokoliv dalšího, všechno můžete mít neustále po ruce s tím, že vám věci nebudou lítat po autě. Multivan má dostatek prostoru pro všechny a pro všechno.

Pokročilé technologie, které znáte z prémiových vozů

Leckdo si možná při pohledu na Volkswagen Multivan může myslet, že jde o obyčejnou dodávku, která toho nemá tolik co nabídnout. Faktem je, že pokud chcete a můžete si dovolit bohatší příplatkovou výbavu, můžete si z Multivanu udělat doslova královský kočár, který oplývá nejmodernějšími technologiemi. Palubní desku vám může zdobit digitální přístrojový štít, který je stejně rozsáhlý a má stejnou grafiku jako přístrojovka u ostatní modelů koncernu Volkswagen. Na digitálním přístrojovém štítu si můžete nechat zobrazit buď jízdní data, velkou mapu, nebo jen údaje o rychlosti. Existuje i možnost zobrazení simulace klasických budíků. Vše si můžete přizpůsobit k obrazu svému.

Pohled na interiér vozu
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

Volkswagen Multivan 6.1 HL TDI 4MOT DSG KR

Někteří z vás si možná říkají, co všechno se pod těmito zkratkami ukrývá. Mnou testovaný Multivan byl poháněn dvoulitrovým dieselovým motorem o výkonu 150 kW (204 koní). Jak jsem již zmínil, motor je spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a vůz nabízí též pohon všech čtyř kol (4MOT). To znamená, že se nejenže vozíte pohodlně, ale budete mít jistotu i v náročnějším terénu. Bez obav tak můžete vyrazit v zimě na lyže do hor.

Měl jsem možnost řídit prázdný i plně naložený Multivan a v obou případech se motor nenechal zahanbit a táhl velmi dobře, vůz drží pevně na silnici a v zatáčkách se příliš nenaklání. I přes to, že je kabina prostorná, ani hluk v ní při jízdě po dálnici nebyl tak výrazný. Samozřejmě v Multivanu nebylo tichoučko jako třeba v Touaregu, ale hluk vám určitě nebude trhat uši.

Kolik asi takový vůz spotřebuje?

Jistě vás bude zajímat odpověď na tuto otázku. Kolik litrů si Multivan vezme na 100 km? Jde o velký vůz, který je také dost těžký, ale i přes to se mi podařilo za 800 km kombinované jízdy po dálnici a ve městě udržet hodnotu na 10 litrech na 100 km, což je podle mě hezký výsledek. Navíc se nemusíte bát, že byste na benzinové pumpě stavěli co chvíli, protože nádrž má kapacitu 70 litrů (v našem případě ještě o 10 litrů více, tedy 80).

Motor se vyznačuje výkonem, hnací silou a úsporným provozem
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

Pár slov závěrem

Volkswagen Multivan je jeden z nejuniverzálnějších vozů. Ať už si jej pořídíte do rodiny, nebo v páru, případně i sami, rozhodně nemusíte řešit žádné další auto a můžete jej využívat jak na každodenní cestu do práce, na výlety s kamarády, pro práci, ale třeba i na dlouhé cesty do zahraničí. Během dlouhé historie tohoto modelu na něm automobilka velmi značně zapracovala a dnes je Volkswagen Multivan 6.1 opravdu pohodové, pohodlné a velmi prostorné auto, které se se svými jízdními vlastnostmi nemusí stydět ani před luxusními limuzínami. Rozhodně můžu říct, že jde o jednu z nejlepších dodávek na trhu, ačkoliv slovo dodávka se mi k tomuto prémiovému vozu moc nehodí.

Nadměrnému pohodlí a bohaté výbavě samozřejmě odpovídá cena, která se u mého modelu lehce přehoupla přes dva miliony korun, nicméně je nutné počítat s tím, že ve výbavě byla 18" kola z lehké slitiny Teresina, adaptovaný podvozek DCC s volbou režimů, asistenční systémy řidiče Plus, elektronicky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, telefonní rozhraní Comfort, Trailer Assist, vodní přídavné topení s dálkovým ovladačem a spousta dalších věcí. Troufám si říct, že s Multivanem vás ani krize bydlení neohrozí. Spát budete mít rozhodně kde! :)

#vanlifeNaJedničku

Zdroj: Jan Witek, Juan Calderón