Renault Espace – ideální parťák na výlety ve více lidech

Ať už máte velkou rodinu, nebo často vyrážíte na výlety ve více lidech, případně máte byznys, ke kterému se vám hodí větší auto, abyste mohli převážet větší náklad, Renault Espace je tím pravým vozem, který by vás mohl zajímat. Na týden jsem dostal do rukou lehce omlazenou verzi tohoto modelu v nejvyšší výbavě Initiale Paris. Jak tento zakladatel velkoprostorových rodinných aut obstál? Více informací najdete v řádcích níže.

Elegán na první pohled

V tmavě černém provedení a ve výbavě Initiale Paris se stříbrnými doplňky vypadá Espace velmi elegantně. Při prvním pohledu na něj vás zaujme grafika předních světel, která od minulé verze prošla proměnou. Nově také nabízí technologii Matrix full LED, která dokáže filtrovat okolní vozy, a zbytečně tak další řidiče neoslňujete. Musím říct, že svítí opravdu excelentně a jízda v noci díky nim není taková otrava.

Menší změny byly provedeny také na předním nárazníku a designu kol, což je de facto v rámci exteriéru vše, co inovovaný Renault Espace získal. Podobně je na tom i vnitřek. V první řadě nutno zmínit, že interiér působí opravdu prémiově, sezení je pohodlné a díky tomu, že se okolo vás rozprostírá obrovský prostor, cítíte se při každé jízdě velmi uvolněně a svobodně. K jakým změnám uvnitř došlo? Jde hlavně o novou digitální přístrojovou desku, kdy klasické budíky nahradil jeden velký displej, který vypadá dobře a hlavně je dobře čitelný. Velmi prémiově vypadá také středový panel a punc prémiovosti vozu dodává taktéž kosočtvercové prošívání ve dveřních výplních a na bočnicích sedadel. Všechna ovládání jsou logicky rozmístěna a navíc dobře funkční. Důkazem poctivé práce je i to, že nikde nic nevrže.

Stejně jako je tomu u jiných modelů značky Renault, hlavní displej infotainmentu je orientovaný na výšku. Zábavní a informační systém pracuje skvěle a auto je navíc neustále připojeno k internetu, takže navigace nabízí vhodný výběr tras, které berou v potaz aktuální dopravní situaci.

Prostoru na rozdávání

Prostor je jedno z nejčastějších kritérií, které lidé při nákupu auta řeší. Každý má samozřejmě zcela jiné požadavky a někomu stačí málo, jiný naopak potřebuje prostoru trochu více. S Renaultem Espace si však můžete být jistí, že prostoru bude vždy dostatek. Kromě velkorysého místa pro cestující máte k dispozici i velkorysý kufr (650 litrů). Ačkoliv tohle auto všichni vnímají primárně jako rodinné, vůbec to tak být nemusí. I ve dvou si s ním užijete spoustu zábavy. Nejenže s sebou kdykoliv můžete vzít kamarády a vyrazit někam na výlet, ale ve dvou do tohoto auta třeba pohodlně naskládáte i kola, případně se v něm pohodlně a hravě vyspíte. Bonusem bude pohled na hvězdy skrze panoramatickou střechu. To samo o sobě dokazuje, že Renault Espace je opravdu všestranným automobilem.

Taktéž design vozu vypadá příjemně
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

Dostatečně silný motor

Nabídka motorů velmi značně prořídla a aktuálně je k dispozici pouze vznětový čtyřválec s výkonem 200 koní. Z nuly na sto kilometrů v hodině se s tímto motorem dostanete za 9 sekund a maximální rychlost je nastavená na 215 km/h. Převody má na starosti šestistupňová automatická převodovka. I když se vám zdá, že je těch stupňů na dnešní dobu docela málo, převodovka pracuje perfektně a v běžné jízdě vám nic zvláštní připadat nebude.

V souvislosti s obrovským prostorem a velkými rozměry auta vás o to víc překvapí, jakou má Espace spotřebu. Během testování jsem se pohyboval mezi šesti až šesti a půl litry nafty. Když k tomu bereme v potaz 62litrovou nádrž, můžete s tímto autem na jedno natankování ujet až 1000 kilometrů, což dnes už tak moc obvykle není.

Slovenská zpěvačka Karin Ann vyjádřila podporu LGBTQ+ komunitě a minoritám v živém vysílání polské státní televize a vzbudila tím nemalé pozdvižení20. 7. 2021

Obřích rozměrů se bát nemusíte

Nejenže je Renault Espace vybaven všemi různými asistenčními systémy včetně kamer, ale disponuje i systémem natáčení zadních kol 4 Control. V zatáčkách díky tomu tento vůz působí jako mnohem menší a mrštnější a zaparkovat s ním zvládne i úplný analfabet, aniž bych se tedy chtěl kohokoliv dotknout.

Pohodlná jízda

I přes 19palcová kola bylo svezení v Renaultu Espace velmi pohodlné, takže podvozku dávám rozhodně palec nahoru. Automobil je velmi hezky odhlučněný a na nerovnostech s vámi nemlátí hlava nehlava, nýbrž většinu z nich dokáže překonat s grácií.

Stísněně se v tomto voze cítit nebudete
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

Pár slov závěrem

Renault je jedním ze zakladatelů velkých rodinných aut a testovaný Espace je již pátým vydáním tohoto modelu. Musím říct, že francouzská značka tuto kategorii ovládá opravdu velmi dobře. Auto je praktické, pohodlné a v nejvyšší výbavě Initiale Paris působí skutečně prémiově. V rámci výbavy nabídne všechny funkce, které jsou potřeba, a k tomu i něco navíc. Momentálně je Espace k dispozici pouze s jedním motorem a pouze ve vrcholné výbavě Initiale Paris, což znamená, že cena takového vozu se pohybuje okolo milionu a čtvrt českých korun, což však vzhledem k vybavení není nijak závratná částka – podobná auta u konkurenčních značek pořídíte i mnohem dráž.

Dostupnost modelu je nyní velmi omezená, ale pokud byste jeho pořízení zvažovali, můžete se poohlédnout po jeho bratříčkovi, jímž je Renault Grand Scénic.

Zdroj: Jan Witek