Hyundai i30 N Line aneb Nejkrásnější i30ka, kterou si můžete pořídit

Hyundai i30 se stal jakousi stálicí českých silnic a s jeho modernizovanou verzí přichází kromě dalších novinek i nový benzinový čtyřválec či sportovněji laděná verze N Line, která nabídne trochu agresivnější vzhled, propracovanější interiér a dynamičtější jízdní vlastnosti, s nimiž můžete sportovat, ale na rozdíl od jiných vozů tak trochu s rozumem. Právě verzi Hyundai i30 1,5 T-GDI kombi N Line jsem dostal na týdenní testování. Jak tento vůz v mých očích obstál, se můžete dočíst v řádcích níže.

Hyundai i30 se nejen v Česku stal poměrně dost oblíbeným modelem a vesměs každý rok se objeví v novém hávu. Nejinak tomu bylo i nedávno, kdy se zatím poslední verze modelu Hyundai i30 dočkala faceliftu.

Výraznější než obvykle

Pojďme si upřímně říct, že Hyundai i30 není nijak výjimečné auto, ze kterého byste byli úplně vedle. a běžně by vás na silnici asi úplně nezaujalo. To rozhodně není myšleno nijak zle. Je to zkrátka pohodlné, příjemné a funkční auto, které nestojí moc velké peníze a můžete s ním každodenně na pohodu fungovat. V mnou testované verzi N Line je však i30 daleko výraznější než obvykle díky stylovým designovým detailům.

Tato i30 potěší své majitele nejen zvenčí, ale také uvnitř, například díky zcela nové generaci infotainmentu Bluelink, který se vyznačuje větším, 10,25palcovým displejem, který nabídne nové možnosti a funkce.

Nový motor v nabídce

Trochu výraznější novinkou je zcela nový přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,5 T-GDI, který se pyšní tichým chodem a perfektní funkčností a je tedy skvělým parťákem pro každodenní jízdu. Díky mild-hybridní technice a posílenému startér-generátoru navíc spotřebuje ještě o litr méně benzinu než jeho starší, překvapivě slabší předchůdce. Pokud sundáte nohu z plynu, motor zhasne i během jízdy a například před křižovatkou při brždění se vypne již při rychlosti 30 km/h. Při úplném zastavení dokáže vůz udržet motor vypnutý daleko déle, než to dokáže běžný stop-start systém.

Pod kapotou se ukrývá řadový čtyřválec, turbo, 48V mild-hybrid
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

Automatická převodovka navíc po zvednutí nohy z plynu samovolně přechází na neutrál, konkrétně na takzvaný systém plachtění, což optimalizuje i spotřebu, a pokud necháte vůz brzdit motorem, ukládá se kinetická energie, která je využitá později. Díky všem těmto vychytávkám se kombinovaná spotřeba může pohybovat okolo 5,5 litrů, jako tomu bylo v případě mého testování.

S klasickým modelem byste jezdili asi ještě za méně, ale nebyla by to taková zábava. Zvláště když přepnete auto do sportovního režimu. V tu ránu Hyundai i30 N Line zničehonic pořádně ožije, pod kapotou trochu zavrčí a vystřelí vpřed jako raketka. I při svižné jízdě vás pevně udrží na silnici tužší podvozek a nízkoprofilové pneumatiky R18, které zaručí přilnavost v zatáčkách. Pokud si tady najdete nějakou hezkou a bezpečnou silnici plnou zatáček, garantuju vám, že se sportovním režimem je projedete s nemizícím úsměvem na tváři.

Zapomeňte na bezbřehé pozitivní myšlení, to podle odborníků škodí více než deprese. Cestou ke spokojenosti je tragický optimismus18. 8. 2021

Ještě lepší sportovní prožitek vám zaručí prvky příplatkového N Line sportovního paketu, mezi které patří například výborné anatomické sedačky, volant čalouněný perforovanou kůží a na úchop velmi příjemná hlavice řadicí páky. Ostrým modelem Hyundai i30 N je inspirovaný i vnější design, obohacený o agresivnější přední a zadní nárazník, jenž se pyšní dvojitou koncovkou výfuku. Nechybí ani spoiler na pátých dveřích a výjimečné designy 17palcových a 18palcových kol.

Díky tomu se z jinak „běžného“ auta stává výjimečný kousek a bude vám dělat ještě větší radost, než byste možná předpokládali. Velmi příjemné je, že přes sportovnější nádech neplatíte žádnou daň v podobě horšího komfortu či praktičnosti. Tato i30 je stejně prostorná a pohodlná jako každá jiná. Za lepší vzhled a jízdní vlastnosti si však budete muset připlatit, ale nejde o nijak závratnou částku. Ceník varianty N Line začíná na příjemných 534 990 korunách za verzi hatchback s motorem 1,5 T-GDI s manuální převodovkou (slabší motor 1,0 T-GDI vychází dokonce na 474 990 Kč). Za dvouspojkový automat si připlatíte 50 000 Kč. Pokud byste si vybrali raději fastback, musíte přidat 10 000 Kč, a za delší verzi kombi se silnějším motorem zaplatíte celkem 559 990 Kč. Když však vezmeme v úvahu bohatou výbavu, jedná se o skutečně skvělou cenu.

Kufr nabídne objem 602 litrů
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

Je na tomto autě vůbec něco špatného?

Z mých slov zatím trochu vyplývá, že na Hyundai i30 není špatného vůbec nic. Drobné chybičky se samozřejmě najdou všude, pravděpodobně žádné auto není bezchybné a asi nikdy se netrefíte do něčího vkusu do posledního detailu. Já bych například uvítal, aby i30 pokaždé nestartovala v Eco režimu se zapnutým sledováním jízdy v pruhu. To první by ani nebyl takový problém, protože jízdní režim můžete přepnout zmáčknutím tlačítka na palubovce, ale kvůli tomu druhému už se musíte ponořit do menu infotainment systému. Nicméně naštěstí pro Hyundai to není nic, co by mohlo značku ohrožovat, protože konkurence to má často velmi podobně. Suma sumárum je Hyundai i30 vzhledem ke své pořizovací ceně opravdu skvělým vozem, a pokud uvažujete o této kategorii, její koupí určitě neuděláte chybu.

Vylepšená silueta předního nárazníku vypadá hezky
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

Pár slov závěrem

Konkurenční automobilky mají v tomto segmentu na výběr velkou spoustu aut a finální rozhodnutí zákazníků pak už většinou záleží jen na vkusu, ale po týdenním testování Hyundai i30 N Line můžu říct, že se jedná o bezproblémové auto, na které se můžete spolehnout vesměs v každé situaci. Navíc je velmi praktické, a pokud nejste velmi náročný uživatel, který se hlavně prakticky a pohodlně potřebuje dostat z bodu A do bodu B a občas se chce trošku potěšit svižnější jízdou, myslím si, že za tuto cenu je i30 velmi dobrou volbou. Navíc má v Česku velkou podporu a autosalony Hyundai, tedy i servis, najdete na mnoha místech.

Zdroj: Jan Witek