Test plug-in hybridu Renault Captur E-Tech – hravý a stylový vůz, který se hodí nejen do města

Na úvod musím říct, že k vozům značky Renault jsem byl odjakživa docela skeptický. Jeden z nich, konkrétně model Laguna, jsme měli, když mi bylo teprve 18 let, a nebyl jsem z něj zrovna dvakrát nadšený. Od té doby uběhl jistý čas a vůbec se nebojím říct, že značka Renault udělala obrovský krok vpřed. To je zřejmé také z modelu Captur, u kterého jsem se obával, jak mi bude sedět, ale zároveň jak se mi v něm bude sedět. Obojí dopadlo na výbornou.

Investice do automobilu je vždy poměrně velká. Pokud kupujete nový vůz, potřebujete minimálně několik set tisíc. Ne každý má omezený rozpočet a někdo o výsledné ceně vozu musí uvažovat trochu více. Značka Renault se řadí spíše k těm dostupnějším, ale to neznamená, že toho nabízí méně než ostatní. Pryč jsou časy, kdy prémiové vozy nabízely výbavu, která se s těmi dostupnějšími nedala srovnat. Další nástavbou je samozřejmě jízdní komfort a vlastnosti, ale už i v jejich rámci dostupnější vozy šlapou na paty těm prémiovým. Ve výsledku jde pak často o prestiž značky, za kterou si připlatíte nemalé peníze. Renault Captur patří i v plug-in hybridním provedení k těm dostupnějším automobilům a o to víc mě překvapilo, co všechno dokáže nabídnout.

Renault Captur se řadí mezi takzvané městské crossovery, což je segment vozů, který aktuálně válí a je na vzestupu. Zástupce této kategorie tak najdete vesměs u každé automobilové značky, ať už je to ta dostupnější, či ta prémiová. Mnou testovaný Captur E-Tech však splňuje ještě další trend, který je aktuálně na vzestupu, což je elektrifikace. Do té se francouzská značka Renault pustila opravdu naplno a mezi jejími modely už můžeme vidět spoustu elektrifikovaných, ne-li plně elektrických vozů. Malý městský crossover Captur se díky tomuto pohonu stává ještě zajímavějším vozem.

Plug-in hybrid Renault Captur E-Tech jsem testoval ve výbavové verzi Intens, která vychází na zhruba 755 000 Kč. Co všechno za tuto cenu získáte?

Exteriér vozu

Jak už jsem zmínil v úvodu, značka Renault se za poslední roky v mnohém docela výrazně zlepšila. Určitě tak není radno ji podceňovat. Jednou z výrazných změn prošel design vozů, který se vyznačuje závanem svěží energie. To se týká i Capturu. Mnou testovaný vůz měl krásnou perleťově modrou barvu (oficiálně Céladon), ale ta nebyla jediná, protože vůz je nabízen v dvoubarevném provedení, a tak modrý odstín doplnila bílá střecha a zrcátka (oficiálně Albatre). Tato kombinace vypadá na první pohled opravdu krásně.

Jak naznačuje už titulek článku, vůz působí i díky designu a dvoubarevnému provedení, které je volitelné, velmi hravě. Ačkoli jsou jeho rozměry kompaktní, určitým způsobem působí i tak trochu masivně. Hravý design dodává vozu punc dynamičnosti a dynamika se díky hybridnímu pohonu projevuje také během jízdy. Na semaforech mi občas těžko dokázaly konkurovat i modely prémiových značek, co se rozjezdu týče.

Stylový interiér

Velmi líbivou a působivou částí vozu je interiér, za jehož ergonomické zpracování dávám jedničku s hvězdičkou. Hned na první pohled je vidět, že Renault nešetřil na použitých materiálech, které působí vskutku prémiově. S ovládáním infotainmentu a dalších nastavení jsem neměl problém. Ihned po prvním nasednutí do vozu jsem intuitivně poznal, kam mám sáhnout, díky skvěle logicky uspořádanému infotainmentu, který nabízí velmi hezky zpracovanou a graficky navrženou navigaci, navíc opravdu přesnou, i když já většinou zůstávám věrný navigaci Waze, kterou používám skrze platformu Apple CarPlay, již tento vůz taktéž podporuje, takže spokojenost!

Středová konzole jako by se vznášela ve vzduchu
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

Ovládání je možné buď skrze dotykový displej, nebo pomocí ovladačů, které jsou okolo. Ty často usnadní cestu k vybranému nastavení, k němuž se dostanete jedním klikem či otočením. Stejně fresh, jako je design exteriéru a interiéru, je fresh také prémiový audiosystém značky Bose, dotažený k dokonalosti.

Středová konzole vypadá, jako by se vznášela ve vzduchu, a uprostřed ní se nachází designová řadící páka, která ještě více podtrhuje ducha nového Capturu. Interiér si navíc můžete zkrášlit i díky doplňkovému ambientnímu osvětlení a musím dodat, že ačkoliv zvenku působí vůz velmi kompaktně a nabízí příjemné menší rozměry, uvnitř to rozhodně nepocítíte, protože místa je v něm hodně. Když k tomu přidáte pohodlné sedačky a spoustu místa i pro cestující na zadních sedadlech, kteří zrovna nedosahují výšky skoro dvou metrů jako já, bude se v Capturu pohodlně cestovat i čtyřem dospělým osobám. Uvnitř je zkrátka vidět, že konstruktéři z Renaultu dbali opravdu na každý detail. Díky vyvýšené karoserii je nastupování i vystupování velmi pohodlné.

Najdou se na parlamentních toaletách fekální bakterie nebo zbytky kokainu? Aneb netušená fakta o záchodech a koupelnách11. 9. 2021

V rámci interiéru je vhodné zmínit také kufr, který nabízí od 265 do 379 litrů. Záleží pouze na tom, jak moc máte posunutá zadní sedadla, pod kterými se nachází akumulátor pro elektrický pohon. Ten má kapacitu 9,8 kWh, zatímco nádrž nabízí kapacitu pro 39 litrů paliva a nachází se pod podlahou kufru. Tohle umístění se podepsalo na trochu menší kapacitě kufru, ale pokud se bavíme o městském crossoveru, který bude většina řidičů využívat především na jízdy po městě, na dojíždění do práce a na nákupy, je prostor opravdu dostačující. Na dovolenou pro čtyři dospělé lidi už by nemusel stačit, ale určitě by se to nějak vyřešit dalo.

Kouzlo pod kapotou

Plug-in hybridní Captur můžeme volně nazvat „dobíjecím benziňákem“, ve kterých Renault vskutku exceluje. Hodně v tomto směru využívá své zkušenosti z dlouholetého působení ve Formuli 1. Elektrické pohony má Renault chráněny několika desítkami patentů a vypadá to, že tato francouzská značka automobilů má dokonce v úmyslu diktovat, jakým směrem se tento segment bude ubírat.

Pod kapotou najdete čtyřválcovou benzinovou atmosférickou šestnáctistovku, která nabízí 91 koní a 144 Nm točivého momentu. Sám o sobě by výkon tohoto benzinového agregátu vlastně stačil, nicméně je potřeba ještě zmínit elektromotor se spřežením 69 koní. Dohromady má tak stádo plug-in hybridního Renaultu Captur 160 koní, kteří s tímto francouzským auťákem uhánějí opravdu velmi křepce kupředu. Rozjezd je díky elektru velmi svižný, a i když bude baterie vybitá, vždy se najde alespoň trocha elektrické energie, která vám s rozjezdem pomůže. I díky tomu vůz nabízí příjemnou spotřebu a vy se tak můžete po silnicích pohybovat trochu ekologičtěji.

Pohled na boční část karoserie
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

K opětovnému hromadění energie pomáhá rekuperace, takže jakmile se vaše noha zvedne z plynového pedálu, vůz svou jízdou opět plní baterky. Převodovka nabízí i tzv. režim „B“, při kterém je účinnost rekuperace největší, takže k finálnímu brzdění nemusíte tolik používat brzdu. Převodovka má na starosti správnou funkčnost celého systému a je zodpovědná za propojení spalovacího a elektrického motoru. Ve skutečnosti se však jedná vlastně o dvě převodovky, které se nacházejí v jednom obalu. Elektromotorová má převody dva a na dvojku přepne zhruba v rychlosti okolo 60 km/h. Pro spalovací agregát jsou dostupné čtyři kvalty. Převody jsou naprosto hladké a mnohdy je ani nepostřehnete. V té souvislosti se opět vracím k patentům, které byly vytvořeny i na základě zkušeností z Formule 1. Nutno ještě dodat, že stejně jako je tomu u jiných plug-in hybridů, můžete s Capturem na elektrický pohon jet rychlostí až 135 km/h.

Pohodová jízda s komfortním podvozkem

V městském provozu si tento vůz bez obtíží poradí s každodenní jízdou a skvěle zvládá i terénní nerovnosti či střídání povrchů. S vozem to začne házet teprve při najetí na skutečně velké nerovnosti. Musím pochválit i příjemné odhlučnění karoserie. I díky tomu je jízda velmi pohodlná. Pokud bereme v potaz hlavní devizy tohoto vozu, což je pohodlnost a úspornost, zvládá Captur svou roli opravdu skvěle.

Surogátní mateřství nevyužívají jen neplodní, ale i gay páry či jednotlivci. Jak proces, jenž naše legislativa přehlíží, funguje?23. 7. 2021

Když už jsme u té úspory, za kolik s tímto vozem vlastně pojedete? V tomto směru to nelze určit úplně přesně, protože spotřeba samozřejmě bude záviset na tom, jak moc budete dobíjet. Můžete jezdit téměř za 0 litrů paliva, ale vyšplhat se můžete klidně i na 6 litrů na 100 km. Pokud máte například domácí wallbox a každý den jedete pouze do práce a z práce, benzin budete spalovat jen minimálně, a právě takové využití plug-in hybridu mi přijde nejrozumnější. Co se dojezdu týče, když jsem jezdil po městě, s plně nabitou baterií jsem dokázal ujet nějakých 45 km.

Na výběr máte z několika jízdních režimů. V režimu „My Sense“ je využití energie vyvážené a Captur co nejvíc běží na baterky, až teprve v krajní situaci sáhne po benzinu. Ve sportovním režimu využívá naplno maximální výkon elektrického i spalovacího motoru. Jakmile však kliknete na tlačítko „Electric Vehicle“, vůz absolutně odmítá benzinový pohon, dokud je z baterky co brát. Se spotřebou elektrické energie jsem se pohyboval většinou okolo 17 kWh na 100 km.

Renault Captur nabídne zajímavé tvary
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

Závěrem

Musím říct, že technologie plug-in-hybrid se k městskému crossoveru Renault Captur hodí naprosto skvěle. Renault Captur je velmi sympatické auto, které navíc velmi dobře pracuje s elektřinou. Základní cena plug-in hybridního Capturu ve výbavovém stupni (755 000 Kč) není sice nízká, ale za tuto částku dostáváte vůz, který nekonzumuje tolik paliva, a navíc vypadá opravdu hezky. Když to shrnu, největším plusem je design exteriéru a interiéru, opravdu pohodlný podvozek a technologie plug-in hybrid. Ať už se chystáte jen do města, nebo i na cesty mimo něj, troufám si říct, že Renault Captur se vždy stane opravdu skvělým společníkem na jakékoliv trase.

Zdroj: Jan Witek