Reálným modelkám a modelům odzvonilo, na řadě jsou jejich virtuální kolegové

Automobilka Lexus představila své odvážné plány do budoucna, které ztělesňuje futuristický model LF-Z Electrified. Součástí projektu jsou i velmi výjimečné interiéry, které pro tento vůz navrhli světoví umělci. Zdá se tedy naprosto přirozené, že jeden z těchto virtuálních interiérů prezentuje první virtuální modelka světa Shudu, známá ze spolupráce se značkami Ferragamo či Christian Louboutin.

Minulý měsíc Lexus uvedl sérii virtuálních interiérů ve spolupráci se třemi významnými návrháři s cílem ukázat nové představy o interiéru koncepčního vozidla LF-Z Electrified, ukazujícího budoucnost celé značky. Nyní jde Lexus v rámci této série ještě o krok dál – interiér digitálního umělce Ondreje Zunky totiž prezentuje první virtuální modelka na světě Shudu.

Digitální umělec Ondrej Zunka usoudil, že s ohledem na svůj hyper-futuristický návrh interiéru zmíněného vozu bude virtuální modelka ideálním řešením na pomezí skutečnosti a digitálního umění. Zunkův návrh je plný mechanismů kosmického věku, sci-fi materiálů a odkazů na umělou inteligenci, avšak s kořeny v lidských zkušenostech. Modelka Shudu, elegantně si hovící v sedadle řidiče Zunkova nově pojatého koncepčního modelu LF-Z Electrified Concept, dodává virtuálnímu návrhu přívětivost a lidský dotek.

Koncepční vůz Ondreje Zunky se zříká tradičních představ o designu vozidel a posouvá Lexus LF-Z Electrified ještě více do budoucnosti. Chlubí se mechanismy kosmického věku, sci-fi materiály a vícerozměrnými tóny, které přesahují hranice času i prostoru.

„Tento design interiéru je čistě teoretickou úvahou, takže jsem dal prostor volným asociacím, čistým představám a kreativitě. Chtěl jsem, aby interiér vzbuzoval pocit, že jej nevytvořil člověk, ale navrhla jej například rafinovaná umělá inteligence. Chtěl jsem jít za hranice všech známých jazyků a principů designu a zapomenout na vše, co se při návrhu automobilových interiérů zpravidla používá,“ říká Zunka.

Místo kariéry a vysokého platu pasou ovce nebo učí jógu. Kvůli silnému tlaku společnosti hledá řada lidí smysl života mimo běžný shon25. 8. 2021

Průkopnice virtuální módy

Shudu coby průkopnice odvětví virtuální módy se projektu spolupráce v reálném světě neúčastní poprvé. Vystupovala již v reklamních kampaních pro značky Salvatore Ferragamo a Christian Louboutin, objevila se ale i v módních editorialech magazínů Vogue Australia, Glamour Brasil a Harper’s Bazaar Arabia.

Jde již o druhou spolupráci Shudu se značkou Lexus v návaznosti na loňský projekt „Freedom to Mov“ (Svoboda pohybu), v němž prezentovala roušky od nigerijské architektky Tosin Oshinowové a britské designérky Chrissy Amuahové.