Kamile Písaříkové se podařilo vybudovat úspěšnou značku originálních šperků, které si oblíbili Taťána Gregor Brzobohatá i Tom Cruise

Designérka a majitelka značky Deers ještě před svými jelínky a laňkami navrhovala autorské šperky, které cestovaly po výstavách ve světě a přes patnáct let je také aktivní módní fotografkou a novinářkou. Kamila je častým hostem světových týdnů módy a účastní se přehlídek mnoha prestižních značek, ze kterých přináší i exkluzivní fotoreportáže. Svou značku Deers založila v roce 2009 a od té doby ji stále rozvíjí a podílí se s ní na mnoha zajímavých projektech u nás i v zahraničí.

Ještě než se dostaneme k tvé vlastní značce, zajímalo by mě pár otázek k módě obecně. Jaký vliv má dle tebe pandemie koronaviru na svět módy?

Řekla bych, že poměrně zásadní a to v celosvětovém měřítku. Když jsem jezdila každý půlrok fotit na pařížský fashion week, na každé přehlídce se pohybovalo i pět set hostů. Už jen v tomto nastal zásadní rozdíl. Světové značky tyto fashion prezentace začaly pojímat více umělecky, natáčejí krátké filmy a když už se teď nějací hosté někde objeví, tak jen velmi omezeně a za velmi striktních podmínek. Celkově si pak myslím, že se lidé naučili více nakupovat online, více přemýšlejí, co nakupují a v té souvislosti začaly on-line prostředí více využívat i samotné značky.

Můžeme v souvislosti s pandemií pozorovat nějaké novinky a trendy, které se týkají přímo módních kousků a doplňků?

Osobně pozoruju velkou oblibu a posun v teplákových soupravách, mikinách i teniskách. Zkrátka v módním směru, který je prostě uchopitelný a použitelný doma na homeoffice.

Myslíš, že to celkové světové zpomalení světě módy nějakým způsobem pomohlo?

To si úplně netroufám odhadnout, řekla bych, že je na to ještě hodně brzo. Mnohým značkám se jistě propadly tržby a je zřejmé, že lidé více přemýšlejí nad tím, co kupují. Jestli to vynosí a opravdu potřebují.

Jak se pandemie koronaviru dotkla tebe a značky DEERS, kterou jsi založila?

Během první vlny jsme předělali e-shop a ten nás vlastně zachránil. Když musíte mít zavřený obchod, ani by to jinak nešlo. Vnímám, že jelením zákaznicím chybí osobní setkání a debaty nad konkrétními jeleny. Na druhou stranu se nám nový e-shop rozjel pěkně a mnoho zákazníků si oblíbilo i online platby, ke kterým byli před pandemií víc opatrní.

Kamila Písaříková

Tvá značka spolupracuje i s dalšími předními českými a zahraničními značkami jako je Swarovski či Preciosa, jak tato partnerství vznikla?

Při zdobení šperků využívám komponenty obou značek. S Preciosou mě pak pojí i větší spolupráce. V rámci podpory českých tvůrců jsme vyráběli jelínky pro jejich klienty a dostali na “otestování” materiál z nových kolekcí. Byli jsme před několika lety s celým jelením týmem i přímo v Preciose na soukromé prezentaci a já tam byla jak v ráji, samé třpytivé komponenty, korálky a kamínky. Miluju to!

Pětihvězdičkový hotel na kolech? Značka Renault představuje elektrický Hippie Caviar Hotel26. 8. 2021

Zahlédl jsem, že tvé originální šperky nosí Taťána Gregor Brzobohatá, ale oblíbily si je i další známé osobnosti?

Na Valentýna v roce 2017 si jelen přivedl slečnu laň. Prostě jsem vymyslela další motiv šperku, který do naší lesní rodiny skvěle zapadl. Navíc jsem se spojila s Nadací Krása pomoci, která pečuje o potřeby seniorů a kterou má pod křídly právě Taťána. Z každé prodané laně putuje příspěvek na podporu seniorů. Tvořila jsem pak i speciální Řád třpytivého jelena pro Madeleine Albright nebo pro Toma Cruise, když tady tehdy natáčel. To bylo dobré dobrodrůžo. Chtěl tehdy brože a čelenku pro svou tehdejší ženu a dceru, proto jsem jela v noci na nádraží, kde si tašku převzal jeho bodyguard, ale neváhala jsem ani minutu, protože když vám zavolají, že Tom Cruise chce jeleny, tak prostě sednete do auta a jedete.

Ty se však obecně nezaměřuješ pouze na Česko, tvé šperky míří i do zahraničí?

Primárně mám především českou klientelu. Posíláme ale i do zahraničí, jak soukromým zákazníkům, tak i různým obchodům. Kdysi jsem měla například přednášku s prodejní výstavou v Českém domě v Bruselu, jelínky jsem osobně vezla i do Japonska. Často si také zákaznice objednávají jelínky s motivem vlajek a vezou je svým přátelům do zahraničí jako český “talisman”.

Úplnou novinkou je DEERS SURPRISE, tedy čokoládové třpytivé vajíčko, které ukrývá mini brož
Foto: se souhlasem Kamily Písaříkové

Měla jsi během lockdownu čas přemýšlet nad nějakými novinkami?

Nad novinkami přemýšlím pořád, stále mě něco nového napadá, jen ta realizace mi někdy trvá déle… Minulé léto jsme představili Boho kolekci, pak jsem oživila například přívěsky na kabelky či pánské jednoduché mini brože. Teď chystáme letní jelení krasavce a také džíňáky, tedy jeleny z džínoviny, o které je velký zájem.

Blíží se Den matek, může být tento čas ideální příležitostí udělat maminkám radost tvým originálními šperky?

Určitě! Myslím, že jelínek nebo laňka jsou přesně ty ideální dárky, které maminky potěší. Máme teď úplnou novinku, DEERS SURPRISE, jde o čokoládové třpytivé vajíčko, které ukrývá jako překvapení mini brož jelena nebo laně. Jde fakt o limitku, která si myslím, že potěší všechny milovnice i milovníky šperků, kvalitní čokolády a hlavně překvapení.

Zdroj: Jan Witek, Kamila Písaříková