Nahlédněte do duše generace Z – mladí Poláci vytvořili pro značku Reserved limitovanou kolekci Re.Design

Dvanáct kreativních představitelů a představitelek generace Z z Polska oslovila módní značka Reserved, aby vytvořili vlastní kolekci, která bude jejich generační výpovědí. Vznikla ve všech směrech jedinečná limitka RE.DESIGN – zrcadlo duší dnešní mládeže. Dvanáct mladých polských kreativců se podílelo na všech fázích vývoje a také se stali ambasadory této autentické kolekce.

Jací jsou lidé z generace Z

Je to první generace, která nepamatuje dobu bez internetu. Používání technologií je pro ni už od malička každodenní realitou. To však neznamená, že se její příslušníci zcela přesunuli do virtuálního světa. Pro tuto generaci jsou offline kontakty nesmírně důležité a má zcela zásadní potřebu navazovat skutečné vztahy v reálném světě. Neustálý přístup k obrovskému množství informací se u generace Z proměňuje v záviděníhodnou kreativitu a aktivitu.

„Věřím, že má generace je nejkreativnější díky prostředí, v němž jsme vyrostli. Starší generace se učily kreativitě ve třídě, a pokud chtěly vědět víc, musely se to doučit samy. Generace Z je první, která má neustálý přísun inspirace díky snadnému přístupu k informacím,“ říká Zuza Kacperczyk, studentka grafického designu v Londýně a spolutvůrkyně kolekce.

Kolekce RE.DESIGN je autentická a nezná sezónnost

Tuto kolekci lze stejně jako celou generaci Z označit za nekompromisní a odvážnou. Není třeba omezovat se na jeden jediný styl nebo estetiku, kolekce RE.DESIGN 2021 spojuje nejrůznější trendy: od ručně vyráběných prvků přes vintage a streetwear až po volnočasovou módu. Hlavním rysem kolekce je autenticita. 

Návrháři RE.DESIGN se shodují, že sezóna je relativní termín. Jejich šatník není rozdělen na léto a zimu: nosí cokoli, na co mají chuť, i když by počasí naznačovalo opak. Proto v kolekci najdete mnoho svrchních oděvů určených k celoročnímu nošení. Generace Z nemá ráda sezónnost a raději se stále dívá do budoucnosti.

Fotograf Bartek Wieczorek představuje modely v jejich každodenním, přirozeném prostředí – doma, v práci nebo jednoduše při relaxaci. Najdeme tam nově objevené prvky sociálního realismu, jako je Palác kultury a vědy ve Varšavě, který nová generace bez zátěže minulosti vnímá jako inspirativní, dokumentující historii své země a ukazující tak její hodnotu.

Vintage, patchwork, kostky 

Dámská část kolekce čerpá z minulých desetiletí a připomíná vintage vzory, jako jsou jemné kostky nebo op-art zebra, součástí kolekce jsou také barevné háčkované vazby inspirované pletením a originální grafikou (motiv usmívající se a smutné tváře navrhla ZuzaOK). Paleta barev je veselá, kontrastní odstíny růžové a fialové se mísí s různými tóny žluté a zelené, společně s akcenty výrazné červené, sytě modré, béžové a s univerzální černou. Siluety jsou spíše na tělo se zvýrazněným nebo mírně vyšším pasem. Dominují rozšířené střihy u sukní, zvonových kalhot nebo delších šatů áčkového střihu. Nechybí ani sportovní prvky, například růžová tepláková souprava nebo pletená souprava s krátkými legíny.

V pánské části kolekce zaujme uvolněný streetwear styl. Pozornost také upoutají prvky patchworku (džíny a bunda), vintage inspirace (pletená vesta s vlnitým vzorem, svetr se širokými pruhy), stejně jako updatované klasiky (kostkovaný trenčkot). Barvy kolekce jsou mírně tlumené; odstíny hnědé, šedé a černé jsou doplněny kouřově růžovou, džínovou modrou a grafickými akcenty v podobě skvrnitého vzoru na svetru. Svetr s potiskem slunečnic zase vzdává hold uměleckému malířskému trendu.  

 

Zdroj: Redakce