Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi aneb Dokáže nová generace překonat úspěch té předcházející?

První generace vozu Peugeot 2008 zaznamenala velký úspěch a nyní už je na trhu k dispozici jeho nástupce. Bude i druhá generace tohoto vozu tak úspěšná? Otestoval jsem naftovou patnáctistovku BlueHDi s výbavou GT Line a byl jsem příjemně překvapen.

Segment crossoverů je u zákazníků velmi oblíbený. Vozy z tohoto segmentu můžeme popsat jako křížence hatchbacku s SUV. Nechybí proto vyšší pozice za volantem, tedy i větší pocit bezpečí a jednoduché nastupování, což jsou jen dva z několika důvodů, proč k sobě tato auta přitahují mnoho zákazníků. Také proto se crossover Peugeot 2008 stal jedním z nejprodávanějších vozů značky.

Design, který zaujme

Designéři značky Peugeot se rozhodně nenudí a pravidelně vysílají do světa automobilů velmi zajímavé modely. To je také případ Peugetu 2008, který vypadá opravdu hezky. Automobil nabízí hravé tvary, které působí spíše hranatým dojmem, a ve výbavové linii GT line navíc získáte i několik dodatečných prvků a 17palcová kola, která celkový vizuální efekt ještě zlepší. Velmi se mi líbí světelný podpis, který je agresivnější a k celkovému designu vozu se skvěle hodí. Značka navíc nedávno představila nové logo, a také design chystaných modelů vypadá velmi vkusně, takže se rozhodně máme na co těšit.

Moderní interiér

Několik dalších překvapení čeká řidiče i v interiéru. V autě se sedí pohodlně a sedadla kromě vyhřívání nabízí dokonce i masážní funkci, která donedávna byla spíše doménou prémiových a luxusních automobilů. Celkově je prostor vzdušný a troufám si říct, že ve 2008 najdete dostatečné pohodlí i během delších cest. Při těch vám poslouží také kufr s objemem 434 litrů, který po sklopení druhé řady sedadel můžete rozšířit až na 1467 litrů. Pod dvojitou podlahou je taktéž místo na plnohodnotnou rezervu, což je určitě plus.

Další vychytávkou je technologie 3D kokpitu, který de facto funguje na principu převráceného head-up displeje a vytváří tak na pohled zajímavý 3D efekt. Jak už bývá zvykem, výrobci aut se snaží eliminovat klasická tlačítka a veškeré ovládání a nastavení vkládají do infotainmentu. Občas je tak samozřejmě docela těžké najít nastavení i velmi základních věcí. Na to si často stěžuje i spousta mých novinářských kolegů, ale já bych jejich nespokojenost vysvětlil tím, že na seznámení s vozem mají pouze týden, zatímco potenciální zákazník s ním bude jezdit každý den i po několik let. Jsem přesvědčen, že je to pouze o zvyku a už po pár týdnech nebude ovládání žádný problém.

Vzdušný interiér, který vypadá velmi moderně
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

Moderní vychytávky, které zajistí pohodlnou jízdu

Peugeot 2008 v nové generaci nabízí celou řadu asistenčních systémů. K dispozici je například „hlídač“ jízdních pruhů, adaptivní tempomat a předkolizní brzdění. Vše funguje dobře, předkolizní brzdu jsem naštěstí použít nemusel, ale vzhledem k tomu, jak moc mě auto upozorňovalo na vozidlo v rizikové vzdálenosti, předpokládám, že bude také fungovat skvěle. I adaptivní tempomat, který má občas tendenci se v některých vozech snažit až příliš, se zde zbytečně nelepí na vozidla, a i když auto před vámi změní směr nebo vybočí, nemusíte se bát žádných zmatků. Jediné, s čím jsem měl občas trochu problém, bylo hlídání jízdních pruhů, které mnohdy nechalo auto z pruhu úplně vybočit. Volant byste proto z rukou nikdy pouštět neměli, což však platí úplně u všech vozů, ačkoliv je pravda, že u některých prémiovějších vozů není problém volant na chvíli pustit a otočit se pro nějakou věc, kterou máte například na zadních sedačkách.

Mercedes-Benz EQC aneb Elektrizující výkon v podání Mercedesu3. 3. 2021

Stabilní a sebejistý vůz

Mohlo by se zdát, že zvýšení klasického hatchbacku u natáhnutí plechů bude mít negativní účinky na jízdní vlastnosti. Nic takového však rozhodně není případem Peugeotu 2008. Na silnicích je tento vůz sebejistý, v zatáčkách se příliš nenaklání a s přehledem zvládá i „klasické“ nerovnosti.

V souvislosti s výbavou GT Line dostáváte k vozu i 17palcová kola, a ani ta vás nebudou během cesty nijak rušit. Známky po nepříjemných nerovnostech skončí někde na půli cesty mezi koly a podvozkem. Na auto, které svou cenou startuje lehce nad částkou 410 000 Kč, je jízdní komfort řekl bych až nadprůměrný.

Mnou testovaný vůz disponoval výkonem 96 kW a maximálním točivým momentem 300 Nm. Spolupráce motoru a převodovky je velmi slušná a je vidět, že oba jsou dobří kamarádi. Vlastně mě od jízdy výrazně nic nerušilo, motor je navíc docela tichý. I když Peugeot 2008 působí jako velké auto, je to ve skutečnosti malý prcek s hmotností 1344 kilogramů. Také díky tomu se může pyšnit spotřebou pod 6 l nafty na 100 kilometrů.

V Peugeotu mají smysl pro detail
Foto: se souhlasem Juana Calderóna

Závěrem

Cena Peugeotu 2008 začíná na 410 000 Kč, kdy hovoříme o základní výbavě Active s benzinovým motorem 1.2. PureTech o výkonu 100 kW a s manuální převodovkou. Nicméně už ve standardní výbavě najdete parkovací senzory, tempomat, LED světlomety či výškově nastavitelné sedadlo řidiče a digitální přístrojový štít. Mnou testovaná varianta ve výbavě GT Line a s motorem 1.5 BlueHDi pak startuje na ceně 670 000 Kč.

Když zhodnotím týden s tímto vozem, celkově si troufám říct, že Peugeot 2008 svou úlohu splňuje. Troufám si říct, že se bude těšit stejně velké oblibě jako jeho předchozí generace. Kombinace krásného designu, komfortního podvozku, dobrých jízdních vlastností a ve finále i příjemné ceny v poměru k výbavě dělají z Peugeotu 2008 zajímavou volbu.