BMW 630d xDrive GT aneb Tohle auto je opravdový „trojživelník“

BMW řady 6 GT je na trhu teprve krátce, automobilka jej totiž poprvé představila v roce 2017, ale už i tak prošlo faceliftem. Na tuto bavoráckou limuzínu jsme se blíže podívali v redakčním testu, v rámci kterého se nám pod ruce dostala verze BMW 630d xDrive GT.

Jiné z každého úhlu pohledu

Nemohl jsem si pomoct, ale tohle bávo mi z různých úhlů pohledu připadalo pokaždé trochu jiné. Na jednu stranu vypadá trochu jako kombík, na druhou jako sedan, ale díky vyššímu posedu i jako SUV. Všechny tyto tři typy karoserie mi šestka připomínala. „Trojživelník“? Možná. Vadí mi to? Ne!

Přídi dominuje velká maska chladiče (jak jinak) a světla s novým světelným podpisem, který je velmi výrazný a musím říct i vkusný. Standardně jsou k dostání světlomety s technologií LED Matrix, ale za příplatek si můžete pořídit i světlomety laserové, které poznáte jednak podle nápisu BMW Laser, ale taktéž podle modrých plošek uvnitř světlometů. S těmito laserovými světlomety jsem se setkal už ve vícero modelech BMW a měla je i mnou testovaná verze BMW 630d GT. Jízda v noci je díky nim fakt parádní!

Podle oficiálních údajů BMW mají dosvit až 650 metrů. Sami je však zapnout nemůžete, jelikož vše probíhá automaticky. Laserová světla se automaticky zapínají po splnění několika podmínek. V první řadě je potřeba říct, že fungují pouze pro dálková světla, která máte zapnuta na automatický režim a připojí se až v rychlosti nad 60 km/h. Samozřejmě pouze v případě, pokud před vámi a v protisměru nejede žádné auto.

K designu a exteriéru ještě musím dodat, že se mi velmi líbila kombinace tmavě modré barvy (oficiálně Tanzanite Blue), ve které vůz i díky svým tvarům a velikosti působil opravdu velkolepě. V kombinaci s tmavými skly a červenými brzdami nešlo pohledu na tohle bávo odolat. Řada 6 Gran Turismo je se svou délkou 5091 mm spíše větším vozidlem. Na šířku měří 1902 mm a na výšku 1538 mm. Mnoho prostoru nabídne i kufr s objemem 610 litrů.

Ambientní osvětlení působí luxusně

Skutečnou krásu najdete uvnitř

Pokud se vám šestka líbí zvenku, interiér vás pohltí. Vnitřek vozu mě překvapil na plné čáře. Je velmi prostorný a vzdušný už na samotný pohled a co teprve, když jsem se do něj usedl. Nadšenci možná budou trochu zklamaní, že v rámci faceliftu nepřibyl nový interiér, který můžete znát například z nové generace BMW X5. Změny proběhly pouze na nově navržených ovladačích na středové konzoli a na volantu. Ale i tak je interiér opravdu pohodlný, přehledný a mnohá další auta by ho mohla BMW závidět.

Absence nového interiéru, například oproti zmiňovanému BMW X5, je vynahrazena tím, že uvnitř najdete mnohem více místa. BMW X5 ho uvnitř zdaleka tolik nemá. I prostor vzadu je pro cestující vskutku nadprůměrný a když se do něj uvelebíte, troufám si říct, že ani po stovkách ujetých kilometrů se nebudete cítit nepohodlně. Navíc budete-li sedět vepředu, můžete si užívat vyhřívání, ale i ventilace sedadel, případně masážní funkci. Když pak položíte hlavu do měkkého polštářku na opěrkách hlavy, budete se jako řidič muset hlídat, abyste neusli, i když vlastně zbytečně, protože BMW řady 6 je autem, které nabízí velkou spoustu asistentů, kteří si vaši pozornost pohlídají sami.

Sebepoškozování nutně nemusí spočívat ve fyzické bolesti, možná se psychické „sebesabotáže“ dopouštíte i vy1. 3. 2021

V interiéru je opravdu klid a ticho, což je o to překvapivější, když vezmeme v potaz, že má šestka bezrámové dveře. Na přání si však můžete objednat dvojitá skla, která zvuk výrazně tlumí. K pohodě a komfortu během jízdy přispívá i pneumatický podvozek, díky kterému se auto na silnici příjemně houpe a vy si občas připadáte jako na létajícím koberci. Pokud budete potřebovat vyrazit na chvíli mimo silnici, určitě oceníte, že pouhým stisknutím tlačítka můžete zvýšit světlou výšku.

Nafťák, který jede

Pod kapotou jsem měl slabší verzi ze dvou nabízených naftových šestiválců. Konkrétně šlo o přeplňovaný řadový třílitr. Motor nabízí výkon 210 kW neboli 286 koní a maximální točivý moment 650 Nm. Z 0 na 100 km/h se dostanete za 5,9 sekund a maximálně můžete svištět až rychlostí 250 km/h. Přízvisko „xDrive“ znamená, že auto disponuje pohonem všech kol.

Ačkoliv se jedná o slabší ze dvou naftových šestiválců, které jsou v nabídce, i tak budete mít pod rukama, nebo lépe řečeno pod nohama, neustále dostatek síly. Vůz ihned reaguje na každé stlačení plynového pedálu a motor skvěle doplňuje osmistupňová automatická převodovka, jejíž řazení je téměř nepostřehnutelné. I přes skvělý výkon se spotřeba pohybuje do devíti litrů, což je na pětimetrové auto, které váží více než dvě tuny, dost dobré.

BMW 630d xDrive GT po faceliftu

Svěží auto, které má co nabídnout

Šestkový bavorák po faceliftu neprošel nějakou závratnou modernizací, ale to jen proto, že to vlastně nebylo potřeba. V rámci automobilky BMW jde o jedno z největších a troufám si říct i nejpohodlnějších aut. Zároveň pro lidi, kteří chtějí být více „inkognito“, je i trochu méně nápadné. Ve srovnání s modelem BMW 7 nabízí srovnatelný komfort, ale oproti sedmičky se může pochlubit daleko příjemnější cenou.

Základní cena modelu 620d Gran Turismo je 1 636 700 Kč. Mnou testovaná verze s popisovaným motorem (630d xDrive Gran Turismo) a pohonem všech čtyř kol startuje na částce 1 895 400 Kč. A nakonec testovaný vůz, který vidíte na obrázcích a který nabízí vskutku bohatou příplatkovou výbavu, vyšel na 2 846 380 Kč.

Zdroj: Jan Witek