Obrazy mazlíčků jako nový hit i vašeho obydlí. Lukášovi se uprostřed pandemie podařilo rozjet firmu, jejíž výrobky zákazníci doslova milují

Domácí mazlíčci si v životech lidí získali pevné místo a snad každý z nás někdy nějakého mazlíčka měl, nebo stále má. Lásku, kterou lidé ke svým mazlíčkům chovají, občas ani nelze popsat slovy. Také to byl důvod k tomu, proč Lukáše Jagnešáka napadl, dnes už můžeme říct, velmi úspěšný podnikatelský projekt, který spočívá ve tvorbě unikátních obrazů domácích mazlíčků. I přes aktuální koronakrizi se Lukášovi a jeho týmu podařilo rozjet zajímavou firmu, která dokáže vykouzlit nejen úsměv na rtech.

Jak vlastně vznikl nápad tvorby obrazů domácích mazlíčků?

Někdy koncem loňského roku jsem řešil dárek pro naši babičku. Musím se přiznat, že vybírání dárků nebylo nikdy mojí silnou stránkou. Většina dárků, které jsem kdy někomu dal, buď putovala zpět do obchodu nebo se vyměňovala za něco úplně jiného. Tentokrát jsem ale měl, podle mého názoru, skvělý nápad – nechat babičce namalovat obraz jejího pejska. A tak jsem sedl k internetu a začal hledat. Záhy jsem ale zjistil, že v Česku žádná taková služba neexistuje. Nabídka byla pouze v zahraničí, kdy poštovné často převyšovalo cenu samotného obrazu, což nedávalo smysl. Ale nápadu na obraz mazlíčka jsem se nehodlal vzdát. Konečně jsem přece vymyslel originální dárek.

Podařilo se mi propojit s pár přáteli a obraz jsem nakonec dal dohromady svépomocí. Navíc jsem jej ozvláštnil tím, že jsem ho nechal vytisknout na plátno. Když jsme pak obraz babičce dali, byla samozřejmě dojatá a moc se jí to líbilo. Měl jsem v tu chvíli takovou radost, že jsem konečně vymyslel perfektní dárek, že mě to donutilo přemýšlet dál, a napadlo mě, že by se to určitě líbilo i jiným, protože lidí, kteří milují své mazlíčky, je přece spousta. Udělali jsme ještě pár podobných pokusů mezi známými, kteří z toho taktéž byli nadšeni, a to byl ten moment, kdy jsem se rozhodl, že to vyzkoušíme, vytvoříme web a budeme tuto službu nabízet také ostatním.

Pokud vím, reakce na sebe nenechaly dlouho čekat?

Přesně tak. Připravený e-shop jsme podpořili reklamou a velice mile nás překvapil zájem lidí, který byl záhy opravdu obrovský a doslova nad naše očekávání. Navíc nás hodně mile překvapilo i jejich ponákupní chování, kdy nám lidé, aniž bychom je nějak výrazně museli žádat, začali psát recenze, fotili fotky a natáčeli videa při rozbalování obrazů. Takto svou radost sdíleli s ostatními a začalo to žít jakýmsi vlastním a velmi příjemným životem, což pro nás bylo zásadní.

Když jsou zákazníci se službou spokojeni, jde to samo. To byl asi i váš případ?

Doufám a věřím, že ano. Je pro nás velmi důležité nabídnout zákazníkovi maximální komfort. Osobně máme zkušenosti z Ameriky a z Kanady, kde má zákazník standardy úplně někde jinde, než je tomu u nás. Takže kromě toho, že u nás klademe velký důraz na kvalitu samotného produktu, který musí být perfektně namalovaný, vytištěný a zabalený, je pro nás hrozně důležité, abychom se zákazníkem neustále udržovali kontakt.

Od chvíle, kdy zákazník přijde na naši stránku a vytvoří objednávku, dostane kromě standardního potvrzení a poděkování také informace o tom, že ilustrátor začíná obraz malovat, že jej dokončil apod. Po dokončení navíc zákazník dostane kresbu k náhledu, abychom ještě před samotným tiskem zajistili, že bude opravdu spokojený.

Lukáš s jedním z obrazů

I když je náš tým opravdu velmi kvalitní, ne vždy je snadné zachytit zvíře tak, jak ho vnímá jeho majitel, který ho má neustále na očích a žije s ním třeba x let. Ne vždy se podaří zachytit takovou tu jiskru v oku či malou jizvičku na čumáku a další detaily, které nám naše zvířátko připomínají. Proto je náš zákazník do celého procesu vtažen a řekne nám, zda je to ono, nebo je potřeba ještě něco doladit. Navíc si dodatečně může změnit barvu pozadí, přidat text a datum, jelikož se občas stává, že malujeme zvířátko, které už je po smrti.

Když už jsme u postupu objednávky, jaké jsou jednotlivé kroky?

Ze všeho nejdřív zákazník přijde k nám na web, dostane se na produktovou stránku, vybere si, kolik mazlíčků chce na obraze mít, barvu pozadí, text a nakonec i velikost plátna. Na stejné stránce zákazník nahraje fotky svého mazlíčka buď z mobilního telefonu, počítače nebo z Facebooku a pak už pouze zadá objednávku. My poté všechny fotky kontrolujeme a případně upravujeme na potřebnou kvalitu, abychom zajistili, že výsledek bude co možná nejlepší.

Tomáš (24 let) „Většina kamarádů mě představuje jako gaye, ale proč by má orientace mělo být to první, co o mně ostatní vědí?“9. 3. 2021

Pokud nám něco nesedí, požádáme zákazníka, aby dodal další fotky, abychom měli co nejvíc referenčních bodů a mohli doladit detaily a barvy. Samozřejmě se může stát, že už je zvířátko po smrti a žádné lepší materiály neexistují, v takovém případě pak postupujeme individuálně a potvrzujeme si barvu a vzhled na různých jiných příkladech. Stejně musíme postupovat také v případě, kdy někdo obraz kupuje jako dárek. Vždy myslíme na to, že obraz je přece jen něco, co vám visí v bytě nebo v domě a na co se budete koukat dnes a denně, takže je důležité, aby byl obraz opravdu perfektní. I proto jsme se rozhodli, že budeme tisknout na plátno, ne na papír.

Jakým způsobem probíhá samotné malování obrazů?

Mnoho lidí si myslí, že fotky, které nám dodají, pouze protlačíme nějakým filtrem a obraz je za pět minut hotový, ale není to tak. Malování se aktuálně věnují tři ilustrátoři, kteří mají zkušenosti s digitálním malováním obrazů, ke kterému používají grafické tablety. Obraz je tak opravdu malovaný rukou, ale v počítači. Probíhá to velice podobně, jako kdyby malovali naživo, nicméně výhoda digitálního umění je v tom, že dílo můžete následně snadno upravit, změnit odstín barvy, pozadí apod.

Pak už tedy dojde pouze k zabalení a překvapení zákazníka nebo obdarovaného?

Přesně tak. Opět musím zmínit, že i v této závěrečné fázi se snažíme klást důraz na každý detail. Obrazy balíme tak, aby byl příjemně překvapen nejen náš zákazník. Nezapomínáme ani na hlavní hvězdu celého procesu – zvířátko samotné, které od nás dostává také malý dárek. Je zajímavé, jak na to lidé reagují. Zdá se, že český a slovenský zákazník není zvyklý, že by dostal něco navíc, nebo na individuální přístup v takové míře, v jaké ho poskytujeme u nás v Mazlickof.cz.

Jaká zvířátka malujete ze všeho nejvíc? Jsou to pejsci nebo kočičky?

Převažují pejsci a možná je to z toho důvodu, že většina našich reklam obsahuje obrazy pejsků, což lidi možná trochu vede k tomu, že se ničemu jinému nevěnujeme, ale není tomu tak.

Jste tedy schopni namalovat jakékoliv zvířátko?

Ano. Malovali jsme například koně, papouška, dokonce i ježka a nedávno jsme dělali moc hezkou kombinaci pejska ve třech fázích života – od štěňátka přes dospělost až po stáří. Pejsek už je bohužel po smrti, takže se rodina jeho majitelky rozhodla udělat pro ni milé překvapení. Velice často se nám páníčci ozývají s tím, jestli umíme podobně namalovat i lidi, ale to zatím neděláme. Dokonce nám jedna paní napsala, že by chtěla namalovat svou minizoo, ve které má asi 25 zvířátek, která by chtěla vměstnat na jeden obraz. Na webu je možnost výběru maximálně tří mazlíčků na jednom obraze, ale je pravda, že už jsme jich dělali i více. Nicméně co se zvířátek týče, můžeme namalovat opravdu cokoliv, důležité je mít pouze dobrou fotku.

Kupují si lidé obrazy většinou pro sebe, nebo jako dárek?

Velice často spíše pro sebe a pro rodinu. Samozřejmě je i hodně zákazníků, kteří obraz kupují jako dárek a často se stává, že si lidé nejprve nechají namalovat jednoho pejska a pak se vrací s dalšími objednávkami. Dle mého se vrací hlavně díky službám, které nabízíme. Myslím, že právě ten servis okolo se nám podařilo dostat na velmi dobrou úroveň. Několikrát už se například stalo, že zákazník potřeboval doručit obraz velmi rychle, protože se jednalo o dárek k narozeninám. Neváhali jsme a obraz jsme mu dovezli osobně, abychom měli jistotu, že se vše stihne včas.

Cestování do této exotické destinace je od 25. března umožněno i Čechům. Místní jsou proočkovaní, turisté z jižní Afriky mají zatím smůlu19. 3. 2021

Jaké máte plány do budoucna?

Nejprve musím říct, že jsme nečekali, jak se to rozjede. Na začátku jsme si nebyli jistí, jestli o naše produkty bude zájem, ale ono se vlastně ukazuje, že lidé potřebují nějak rozsvítit den a my jim k tomu nějakým způsobem pomáháme. To byl koneckonců hlavní důvod vzniku Mazlickof.cz – dělat lidem radost. Celý koncept je hodně založený na emocích. Spousta lidí bere své zvíře jako vlastní dítě. Vnímají své mazlíčky jako členy rodiny a už proto je pro nás důležité, abychom nabízeli kvalitní produkt a servis. Spousta lidí nám píše, že když balíček otevřeli a poprvé obraz spatřili, rozplakali se.

Naše nabídka se bude v nejbližší době určitě rozšiřovat dál, už teď máme spoustu rozpracovaných nápadů, na které se mohou naši zákazníci těšit. Nicméně není to úplně jednoduché, protože mám i stálou práci na plný úvazek, ženu a dvě děti, takže se rozhodně nenudím, někdy musím obrazům obětovat kus volného času (nebo času na spánek), ale když vás to baví tak jako Mazlickof mě, nabíjí vás to novou energií. Navíc v současné době rozšiřujeme náš tým, což mi umožní věnovat se zase o něco více novým nápadům, produktům a dalšímu rozvoji služeb pro zákazníky.

Zdroj: Jan Witek, Lukáš Jagnešák