BMW 218d Gran Coupé aneb Stylový bavorák za dostupné peníze

Automobily značky BMW jsou sice kvalitní a stylové, ale svou cenou díky tomu často pochopitelně převyšují mnohé ostatní značky a našetřit si na krásného mnichovského bavoráčka je tak pro mnoho lidí nereálné. BMW však vloni představilo zajímavý model, který nabídne vše hezké a kvalitní, co značka umí, ale zároveň nezruinuje vaši peněženku. Představujeme BMW 218d Gran Coupé.

Hned na úvod musím říct, že se nejedná o mé první setkání s tímto modelem. Před pár měsíci jsem totiž testoval jinou motorizaci této krásné dvojky (více zde). Musím říct, že už tehdy mě nový sedan řady 2 Gran Coupé překvapil a nejinak tomu bylo i nyní.

Taková menší troječka

BMW řady 2 Gran Coupé vás svým vzhledem rozhodně neurazí, ale naopak velmi příjemně překvapí. Líbí se mi, jak je v exteriéru propojena elegance se sportovností. Dle mého se mnichovským zkrátka podařilo vytvořit další povedený vůz.

Přiznávám, že jsem měl původně trochu strach z oranžové metalízy (Sunset Orange), ale nakonec ani ta nevypadala v kombinaci s křivkami BMW 2 Gran Coupé tak hrozně. Ve finále se mi dokonce začala zamlouvat, protože takový odstín na silnici zase tak často nevidíte.

Podle vzhledu je možné říct, že se jedná o tak trochu menší BMW řady 3. Nutno tedy zmínit, že se v mnoha tvarech a křivkách liší a že především vychází z BMW řady 1, ale stylem provedení mi tento model trojku hodně připomíná. Zaujme čelní maska chladiče s typickými ledvinkami BMW, bezrámová okna, ale i výrazné přední a zadní světlomety. Co k tomu dodat? Je to prostě stylovka!

Lidský pot prozrazuje o člověku mnohé, i to, co by mělo zůstat skryto. Kvůli potu by časem někteří řidiči ani nemuseli nastartovat23. 8. 2021

Na délku je oproti BMW řady 3 o 175 mm kratší (4526 mm), o 27 mm užší (1800 mm) a o 15 mm nižší (1420 mm). Tyto kompaktní rozměry oceníte především v městském provozu, kde se můžete nerušeně a hbitě pohybovat, ale hlavně též hravě zaparkovat. Na delší výlety, ale i na velké nákupy máte navíc k dispozici kufr s objemem 430 litrů.

Komfort a styl, který je vozům BMW vlastní

Již v úvodu jsem naznačil, že BMW řady 2 Gran Coupé nabídne téměř vše, co znáte i z vyšších modelových řad mnichovské značky. Na rozdíl od vyšších modelů se však vaše peněženka tolik neprohne. Jak se to říká? Za málo peněz hodně muziky? Ano. Přesně tohle sousloví mě v souvislosti s BMW 2 GC napadne.

V garáži tak můžete mít stylový vůz, který hezky vypadá, je pohodlný a na vaše přání může být vybaven všemi technickými vymoženostmi, a to včetně plně digitálního kokpitu a středového displeje s úhlopříčkou 10,25 palců, díky kterému si můžete užívat skvěle funkčního a intuitivního infotainment systému, s kterým BMW v rámci konkurenčních automobilek rozhodně exceluje.

Foto: Jan Witek

Budete-li chtít a budete-li si moci dovolit připlatit trochu peněz navíc, interiér vám může prosvětlit i panoramatická střecha, která ještě více zvětší prostor uvnitř vozu, který ani tak není nikterak malý. Je pravda, že na zadních sedačkách tolik místa není, zvlášť pokud se na místo řidiče i spolujezdce posadím já a mých 193 centimetrů, ale předpokládám, že cílová skupina, která by se pro tento model mohla potencionálně rozhodnout, nebude řešit každodenní plnou obsazenost vozidla čtyřmi dospělými osobami.

Příjemná a pohodová jízda

Díky komfortním sedačkám, inovativním a chytrým asistenčním systémům, skvělé výbavě a použitým materiálům, je jízda s vozem BMW 2 Gran Coupé pohodová a příjemná. Vůz se skvěle hodí do města, ale nádherně s ním proplujete i všechny delší trasy. Jedná se zkrátka o všestranný automobil pro každodenní použití. Tedy pokud zrovna nehovoříme o stěhování domácnosti.

Foto: Jan Witek

Mnoho detailů jsem v rámci BMW řady 2 Gran Coupé probral již v předchozím testu verze BMW 220d zde. Nyní jsem však testoval dieselovou verzi s označením 218d, která pod kapotou ukrývá naftový dvoulitrový čtyřválec s maximálním výkonem 110 kW (150 koní) a s maximálním točivým momentem 350 Nm. K dispozici jsem měl osmistupňovou automatickou převodovku Steptronic, která v příplatkové výbavě vychází na necelých 57 tisíc korun.

Auto jezdilo příjemně, výkonu bylo dostatek a potěšující byla i spotřeba, která se při běžné jízdě pohybovala okolo šesti litrů.

Stylovka za „pár korun“

Ne každý si může dovolit utratit za nové auto několik milionů korun. Nicméně pokud se poohlížíte po prémiové značce, jakou je právě BMW, je pravda, že cena za nový vůz se často může vyšplhat do astronomických výšin. BMW řady 2 Gran Coupé je však tak trochu výjimkou. Ačkoliv nabízí styl, komfort, pohodlí, kvalitu a prémiovost, nemusíte se bát, že byste provětrali peněženku. Mnou testovaný vůz v základu seženete již za 803 400 korun. Záleží pak na dodatečné výbavě, kterou si do vozu necháte nainstalovat.

Od modelingu k drogám a natáčení pornografie. Nová hra herce Štěpána Tučka bude stát za to3. 8. 2021

Testoval jsem opravdu hezky vybavený vůz ve verzi Sport Line s automatickou převodovkou, multifunkčním volantem, velurovými koberečky, sportovními vyhřívanými předními sedadly, automatickou klimatizací, adaptivními LED světlomety s asistentem dálkových světel, jízdním asistentem, ambientním osvětlením interiéru, parkovacími asistenty, bezdrátovým spojením Apple CarPlay, bezdrátovým nabíjením a s Gesture Control, což je funkce, díky které můžete některá nastavení vozu ovládat gesty. To je vskutku bohatá výbava, díky které se cena vozu zastavila na 1 181 752 korunách, což je ve srovnání s modely vyšších řad od BMW stále velmi příjemná cena.

Vůz mi skvěle sedí k mladým progresivním lidem, kteří mají rádi styl, potrpí si na kvalitu a rádi se dostávají z bodu „A“ do bodu „B“ v komfortním a dobře vybaveném voze. Zároveň je vhodný pro všechny, kteří chtějí mít po ruce moderní technologie, chtějí prožít bezpečnou jízdu díky asistenčním systémům, ale nechtějí za to utratit majlant.

Podívejte se na detailní informace k novému BMW řady 2 Gran Coupé v předchozím testu ZDE.

Zdroj: Jan Witek