Nový Volkswagen Golf – pohodový parťák na jakoukoliv cestu

Volkswagen Golf patří k ikonickým modelům aut, která jsou velmi oblíbená a díky tomu se na trhu drží již dlouhou řádku let. Konkrétně model Golf na silnicích jezdí už od roku 1974. Nová generace je v pořadí již osmá a nabídne spoustu digitálních vychytávek a příjemné jízdní vlastnosti.

Tomuto vozu se jednoznačně nedá upřít, že patří mezi jedny z nejoblíbenějších a tím i nejprodávanějších aut v Evropě. Ačkoliv se jedná o nižší střední třídu, ve výbavě toho najdete opravdu požehnaně. To je mimochodem jeden z plusů aut nižších tříd. Přijde mi, jako by se v rámci technologického pokroku postupně mazaly rozdíly mezi prémiovými a dostupnějšími vozy. I tohle novému Golfu jednoznačně hraje do karet.

Roztomilý auťák

Na první pohled se jedná o roztomilé autíčko, jehož design vás sice úplně neohromí, ale rozhodně také neurazí. Na ulici nebudete tolik budit pozornost, ale zároveň se stanete majiteli hezkého auta, které je dokonalým společníkem na každodenní cesty. Zvlášť z bočního pohledu je na první pohled jasné, že se jedná o Golf. Klasické tvary zůstaly nezměněny a na silnici si ho s jiným autem nespletete.

Oproti předchozí generaci se Golf trochu rozrostl, ale i snížil. S hodnotou 4284 mm je o 26 mm delší a natáhl se i rozvor, přesně o 16 mm na 2636 mm. Osmá generace Golfu je o milimetr užší a na výšku ztratila 36 mm, což se pozitivně odrazilo v aerodynamice.

Malý, ale šikovný

Ačkoliv se jedná o relativně malý vůz, cestující uvnitř najdou celkem dost místa, a jako bonus v osmé generaci i nějaký ten milimetr navíc před koleny vzadu. I se svými 193 centimetry jsem se uvnitř dokázal hezky uvelebit a ničím nerušený byl také výhled z vozu.

V patnácti letech utekl z domova a žil mimo jiné i na ulici. Dnes Robin (28) pracuje v jednom z nejlepších hotelů v Česku4. 1. 2021

Dostatek místa nabídne i kufr o objemu 380 litrů, což je hodnota pro tuto třídu aut běžná. Po sklopení asymetricky dělených zadních sedadel vznikne šikmá plocha a maximum kapacity se navýší na příjemných 1237 litrů.

Digitální éra se nevyhnula ani klasikovi

Na vozech, které existují již po několik generací, vidíte nástup digitální éry ještě zřetelněji a digitalizace se nevyhnula ani klasikovi jménem Golf. Interiér mě na první pohled zaujal, protože vypadá poměrně futuristicky, což já osobně kvituji.

Po usednutí na místo řidiče před sebou najdete digitální přístrojový štít a na středovém panelu další 10“ displej. Všude okolo nechybí dotykové plošky místo tlačítek. S nimi ovládáte světla, hlasitost, teplotu, vyhřívání sedadel, ale i další funkce. Ze začátku chvíli trvá, než si na tento způsob ovládání zvyknete a se systémem se skamarádíte. Trochu mi vadilo, že pro většinu funkcí klimatizace, rádia či pro vypnutí systému stop-start musíte zalistovat nabídkou dotykové obrazovky. Během jízdy je to poněkud složitější než po paměti sáhnout na ovladač. Ale v mém případě se ukázalo, že to chce jen dostatečný trénink a po pár dnech s novým Golfem jsem už přesně věděl, kam je potřeba sáhnout.

Interiér vozu

Co se týče infotainment systému, skvěle funguje i propojení s chytrým mobilním telefonem, díky čemuž máte oblíbené aplikace neustále po ruce. Navíc i samotný infotainment systém svým ovládáním tak trochu připomíná tablet a po chvíli užívání si troufám říct, že do ruky padne každému.

Jezdí skvěle

Mnou testovaný model byl poháněn benzinovým motorem 1.5 eTSI. Jedná se o mild-hybrid, který je k mání v kombinaci s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG. Testovaný model byl ve výbavě 1st edition, která sice již není k dispozici, ale výbavově se podobá variantě Style. Více informací o tomto výbavovém stupni najdete zde.

Volkswagen Golf 1.5 eTSI

Benzinový čtyřválec 1.5 TSI oplývá výkonem 110 kW a maximem točivého momentu 250 Nm. Pod označením eTSI (mHEV) je se stejnými parametry doplněný o 48 V mild-hybridní soustavu. Co si pod tímto pojmem můžete představit? Hlavní částí soustavy je řemenem poháněný startér-generátor, který rekuperuje kinetickou energii a ukládá ji jako elektřinu do akumulátoru, což pomáhá při rozjezdu nebo naopak dojezdu a zapojení systému start-stop o něco dříve. Těmito procesy se konstruktéři snaží co nejvíc snížit spotřebu. Tabulky uvádějí cca 4,6 litru na 100 kilometrů, ale v rámci mého testování jsem se pohyboval okolo 6,5 litru, což je stále dosti uspokojivý výsledek. 

Obohaťte svůj domov o příjemné podzimní a zimní vůně a odbourejte tak přebytečný stres30. 10. 2020

Nový Golf musím pochválit za nízký hluk a pohodlné řízení. Auto díky podvozku dobře filtruje i větší nerovnosti, kterých na českých silnicích rozhodně není poskrovnu. Vzhledem k tomu, že jsem s automobilem cestoval přes celé Česko, vyzkoušel jsem jak rychlou jízdu na dálnici, tak i jízdu po okreskách. V obou případech je automobil velice stabilní a při zatáčkách se jen minimálně naklání. Navíc musím říct, že je i dostatečně pohodlný. Ani po několika hodinách jízdy jsem nezaznamenal, že by se některá část mého těla ozývala s bolestmi. Takže nejen každodenní cesty po městě, s novým Golfem hravě zvládnete i delší cesty.

Závěrem

Nový Golf je ideálním auťákem pro všechny lidi, kteří si rádi dopřejí kvalitu za rozumné peníze. Cena nového vozu ve výbavovém stupni Style (17“ kola, LED světlomety Plus, ambientní osvětlení interiéru, bezpečnostní asistenti, paket zrcátek a mnoho dalšího) začíná na nějakých 623 tisících korunách. Nutno zmínit, že za tuto cenu dostanete již opravdu hezky vybavené auto. Pokud byste hledali více nadšení a vzrušení, můžete se poohlížet po výbavovém stupni R, ale u toho se už cenovka přehoupne přes milion korun. Více informací o modelu najdete zde.

Zdroj: Jan Witek