Recenze Opel Corsa-e: Dostupný elektromobil, který toho pod kapotou ukrývá opravdu hodně

Elektromobilita hýbe světem a nutno říct, že již není tak nedostupná. I dnes hravě najdete elektromobil, který si drží cenu pod milionem Kč a jedním z nich je i nový Opel Corsa, který v rámci šesté generace přichází i v elektrické verzi Corsa-e. Auťák plný energie a nejnovějších technologií. My jsme měli tu možnost jej vyzkoušet celý jeden týden a zde jsou naše dojmy.

Není divu, že se automobilka rozhodla pro elektrifikaci modelu Corsa, který je pro Opel skutečným bestsellerem. Od premiéry první generace v roce 1982 se prodalo více než 13,6 milionů vozů této řady. Nová éra přichází…

S elektromobilem v Česku

Nutno říct, že infrastruktura pro elektromobily má v Česku ještě nějaké rezervy, ale vše se neustále vyvíjí a všude po republice každý měsíc vznikají nové a nové dobíjecí stanice, díky kterým můžete i s elektromobilem jezdit takřka nerušeně. Navíc, pokud máte elektromobil, který na jedno plné nabití (dle údajů WLTP1) ujede až 337 kilometrů, neexistuje žádný problém. To nový Opel Corsa-e zvládne díky akumulátoru o výkonu 50 kWh, který lze na rychlonabíjecí stanici nabít na 80 procent kapacity za pouhých 30 minut. WC, kávička, případně cigárko a jedeš! Navíc bez emisí!

Další velkou výhodou elektromobilů je, že s nimi v Česku nemusíte řešit dálniční známku a pokud bydlíte v Praze, tak ani parkování na modrých zónách ve všech částech města. Pohyb po městě je najednou tak svobodný a doslova ničím nerušený. Na modré se totiž vždycky místo najde… Znáte to…

Vůz plný energie

Námi testovaný model Opel Corsa-e Innovation nabízel krásnou kombinaci oranžové karoserie s černou střechou a zrcátky. Již tato barevná kombinace působila dravě a sportovně. Navíc i design karoserie tak trochu připomíná kupé. I díky tomu je nový Opel Corsa-e opravdu plný energie, což dokazuje i zrychlení z 0 na 50 km/h za 2,8 sekundy, které má na starosti elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní). Možná si budete říkat, že to až taková síla není. Dokonce i já jsem za svůj život testoval mnohem silnější auta, ale ten zvuk a síla akcelerace, které se dají přirovnat ke startu nějaké sci-fi vesmírné lodi, jsou zkrátka nezapomenutelné. Na semaforech tak většině ostatním vozům můžete říct jen: „Sbohem, jeduuuu!“

Jste více sportovec, nebo raději oceníte efektivitu?

Nový Opel Corsa-e není předurčen pouze pro závodění. Na výběr totiž máte hned ze tří jízdních režimů, díky kterým si jízdu přizpůsobíte přesně vašim potřebám (a hlavně šťávě v baterkách). K dispozici je režim „Normal”, “Eco” a “Sport”. Přičemž v režimu „Normal“ vám akumulátor umožňuje dojezd již zmiňovaných 337 kilometrů (podle WLTP1). S režimem Sport” se stanete ničím neohroženými závodníky, což se samozřejmě projeví na maličko kratším dojezdu a v režimu “Eco” se Corsa-e stává doslova maratónským běžcem.

Tomáš (32): „Nechci být tlustý, proto si vždy strčím prsty do krku a všechno vyzvracím. Dělám to i několikrát za večer“3. 7. 2020

Pro ještě větší efektivitu je Corsa-e vybavena brzdovým systémem s možností rekuperace, kdy se při zpomalování a brždění kinetická energie mění na elektrickou, která dobíjí baterie. Chápu, fyzika je nůďo a poslední věta mnohým možná nic neřekne, nicméně po chvíli řízení tohoto vozu si určitě zvyknete na tzv. „one pedal driving“, neboli řízení pomocí jednoho pedálu – konkrétně toho plynového. Stačí pouze přidávat plyn, případně udržovat rychlost, v opačném případě vozidlo samo brzdí. Ze začátku otravné, ale po pár kilometrech tomu přijdete na chuť a řízení se stane ještě pohodlnější. Tedy alespoň u mě to tak bylo.

Jak na nabíjení?

Mnoho lidí se děsí, že s pořízením elektromobilu bude muset řešit spoustu starostí ohledně nabíjení. Možná se mi to říká lehce, jelikož mám nabíječku přímo pod barákem, ale infrastruktura se opravdu každým dnem zlepšuje a máte-li rodinný dům, můžete si pořídit vlastní nabíjecí „wallbox“, případně elektromobil nabíjet přímo ze zásuvky. A nebojte se, nezruinuje vás to.

Průměrná cena 1 kWh je zhruba 4,34 Kč. Opel Corsa-e nabízí akumulátor s kapacitou 50 kWh. Jedno nabití vás tak vyjde zhruba na 217 Kč. Opel Corsa-e lze navíc nabíjet mnoha způsoby. Kromě nabíjení pomocí kabelů z běžné domácí sítě, lze baterky dobíjet i v garáži z nástěnné nabíječky „wallbox“ nebo na veřejných rychlonabíjecích stanicích.

Z výkonnějšího domácího wallboxu se baterie modelu Corsa-e plně nabije za pouhých 5 hodin. Večer to tam píchneš a ráno zase jedeš! Na cestách se skvěle uplatní třífázový kabel “mode 3”, kterým lze Corsu-e nabíjet na veřejných AC stanicích, u kterých lze vůz dobít na dojezd cca 100 km za maličko déle než 1 h. Nejrychlejší je nabíjení u veřejných DC rychlonabíjecích stanic, které se budují především podél dálnic. U nich se baterie Corsy-e dobije z nuly na 80 % za méně než 30 minut.

Technologie, na které jste zvyklí z luxusních vozů

Ačkoliv je cena nového modelu Opel Corsa-e velmi příjemná a ani při nejvyšší výbavě nepřesáhne milion, můžete se těšit na vybavení, které znáte spíše z luxusních vozů, které se cenově pohybují úplně někde jinde.

Vůz například nabídne neoslňující světlomety IntelliLux LED® Matrix, které se v segmentu malých vozů objevují vůbec poprvé. Nechybí ani adaptivní tempomat, systém udržování jízdního pruhu, radarový systém nouzového brždění, monitorování únavy řidiče, parkovací senzory vpředu i vzadu, systém ochrany boků nebo panoramatická couvací kamera. Parkování je navíc díky kompaktním rozměrům (délka 4,06 metru) opravdu hračka. Bez urážky, ale s tímto vozem to dokáže i ten největší analfabet.

Znečištění planety: Od mořského dna až do vesmíru. Tady jsou přesná data a informace, které vás možná překvapí28. 8. 2020

Pro ještě větší zábavu je infotainment kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto, tudíž si můžete vychutnat všechny výhody vašich chytrých telefonů přímo ve voze a bezpečně i během jízdy. V telefonu vám navíc díky bezdrátové nabíječce nikdy nedojde šťáva. Ve výbavě nemusí chybět ani špičkový systém Multimedia Navi Pro s barevným dotykovým displejem 25,4 cm (10 palců), který se z místa řidiče ovládá opravdu hravě.

V dokonalém spojení

Nejen, že dnešní automobily skvěle propojíte se svým smartphonem během jízdy, díky aplikaci „myOpel“ můžete být se svým čtyřkolým miláčkem ve spojení i mimo jízdu. Můžete například sledovat stav nabíjení či naprogramovat dobu nabíjení z domácí nástěnné nabíječky. Majitel Corsy-e může také nastavit klimatizaci nebo topení svého vozu prostřednictvím „dálkového ovládání“, zatímco sedí třeba na pohovce před televizí či na pivu s přáteli. Moment, po pivu byste asi řídit neměli… Určitě neměli!

Skrze aplikaci „myOpel“ se však můžete také připojit k programu Free2Move Services, který bude zahrnovat dobíjecí klíč, umožňující přístup až k 105 000 dobíjecím místům v Evropě. Další službou je plánovač cest, který navrhne optimální trasu na základě aktuálního dojezdu a rozmístění nabíjecích stanic, u kterých se zobrazí i cena za nabíjení. A tohle plánování dovolených mi po pivu jde zrovna nejlépe, takže po pivu s kamarády jedině plánovat. Žádná jízda!

Závěrem

Jedná se o praktický vůz pro každodenní použití, který s sebou přináší i pořádnou dávku zábavy. A to nejen díky své svižnosti, ale také díky dostupným technologiím. Navíc je naprosto univerzální a dle mého se stejně dobře hodí pro mladé samotáře či páry, stejně jako pro důchodce, kteří si také chtějí vychutnat pohyb na vlně elektřiny. S cenovkou začínající na 779 990 korunách se navíc jedná o jeden z nejdostupnějších elektromobilů, které se na trhu momentálně dají sehnat. Tak co? Také již pomalu uvažujete nad elektrifikací vaší garáže? Vyzkoušejte jízdu s novou Corsou. Více zde.

Jo a málem bych zapomněl… Podívejte se na naši jízdu s novým Opel Corsa-e také ve videu. Více zde.

Zdroj: Jan Witek