Peugeot 508 – francouzský elegán s dravou náturou, který stojí za pozornost

Francie už dávno není známá pouze kvalitní a elegantní módou. Manažeři a podnikatelé mají kromě obleků a dalších módních doplňků možnost vybrat si i kvalitní a prémiové vozy francouzských značek. Jedním z nich je Peugeot 508, který si díky jeho progresivnímu designu navíc nespletete s žádným jiným automobilem.

Ačkoliv je ve znaku auta zobrazován všem známý lev, na první pohled mi 508ka připomíná spíše šavlozubého tygra. A to díky předním protáhlým světlometům, které tvoří jakési světelné zuby. Tato věc mne na voze zaujala jako první. Jedná se totiž o jeden z nejvýraznějších designových prvků, který doslova přitáhne vaše oči.

Vskutku povedený design

Na první pohled se jedná o velmi výrazné auto. Oproti předchozí generaci prošel tento Peugeot opravdu razantní, ale hlavně povedenou změnou. Z automobilu vyzařuje sebevědomí a ladné křivky spolu s ostře řezanými liniemi dodávají vozu nejen prémiový, ale i dravý vzhled. Aby ne, když se jedná o spojení lva a šavlozubého tygra...

Je čas přidat do češtiny nové zájmeno? Nebinární lidi mrzí, že s nimi jejich mateřský jazyk nepočítá11. 8. 2020

Občas mám trochu problém s tím, že se mi u vozů šíleně líbí jen přední, nebo pouze zadní část. Peugeot 508 byl pro mne trochu výjimkou. Kromě přední části mě totiž velmi zaujala i ta zadní. A to zvlášť díky propojeným svítilnám – u vyšších verzí se po odemknutí dokonce můžete těšit na pořádné světelné divadlo. Musím také dodat, že verze s červeným lakem karoserie se mi líbí ze všeho nejvíc a dle mého dává křivkám vozu oproti ostatním barvám možnost vyniknout daleko znatelněji.

Pohled na zadní část vozu

Usedněte dovnitř

Kromě líbivých tvarů vůz nabídne i bezrámová okna a v případě zájmu i panoramatické střešní okno, které ještě více prozáří vnitřní prostor vozu. I zde se na malou chvíli zastavíme. Na první pohled vypadá interiér opravdu krásně a vše do sebe designově i funkčně zapadá. Na druhou stranu mne po usednutí za volant překvapila jeho malá velikost. Jako bych najednou do ruky dostal joystick k nějaké počítačové hře. Ale i na to se po několika jízdách dalo zvyknout a rozhodně se nejednalo o zásadní problém.

V interiéru jsem se stal svědkem další evoluce konceptu i-Cockpit a jedná se zatím o to nejlepší, co se dosud designérům podařilo. Jste-li zastánci tlačítek, nebudete z nového kokpitu úplně nadšeni. Téměř všechny podstatné prvky ovládání v sobě ukrývá velký barevný dotykový 10″ HD displej. I když se zprvu objevilo pár těžkostí, po pár dnech ovládání jsem už přesně věděl kam kliknout, abych dosáhl toho, co jsem měl v úmyslu.

Interiér vozu

Musím Peugeot pochválit za pěknou grafiku, kterou si můžete vychutnat i na digitálním přístrojovém štítu. Ten si navíc můžete změnou budíků přizpůsobit přesně podle vašich potřeb. K mému potěšení nechybí ani podpora připojení chytrých telefonů skrze rozhraní Apple Car Play a Android Auto. Co víc k pohodlné jízdě potřebujete? Říkali jste masáž? Ano, i ta je k dispozici. Pro maximální komfort poslouží elektricky nastavitelná sedadla s pamětí, vyhříváním a vícebodovou masážní funkcí s pěti různými masážními programy.

Prostor

Jako řidič jsem měl prostoru za volantem dostatek a nízké sezení, které se při pohledu zevnitř zdá ještě nižší, bylo velmi pohodlné. Horší by to však s mou výškou (193 cm) bylo na zadních sedačkách. Nicméně průměrně velký člověk se do auta vejde bez problému, o dětech nemluvě.

Celulitida, suchá pokožka, zavodněné a nateklé nohy a akné. Žánrově fluidní zpěvačka Giudi v novém klipu ukazuje vše20. 7. 2020

Když už jsme u místa a prostoru, je namístě zmínit také kufr. Ten je se svými 487 litry pro běžný provoz naprosto dostačující, ale stěhováka z tohoto auta zkrátka neuděláte. Proč byste to taky dělali? Hlavní předností je kromě designu především zážitek z jízdy.

Byla to jízda!

K dispozici jsem měl vůz se zážehovým motorem 1.6 PureTech 225 S&S EAT8 ve verzi GT s výkonem 225 koní. Musím říct, že díky tomuto motoru se potvrdily dynamické schopnosti automobilu, které byly zprvu zřejmé pouze z exteriéru vozu.

Jan Witek a Peugeot 508

V rámci zážehových motorů jsou na výběr celkem dvě varianty. Ta, kterou jsem testoval já, a slabší 1.6 PureTech 180 S&S EAT8. Na výběr jsou i čtyři druhy vznětových motorů a novinkou je možnost taktéž plug-in hybridního pohonu, v rámci kterého máte k dispozici kombinaci benzinového motoru PureTech 132 kW/180 k a elektrického motoru 80 kW/110 k s novou automatickou 8st. převodovku e-EAT8. Maximální celkový výkon tohoto modelu je 165 kW/225 k.

S vozem jsem jezdil hlavně ve městě a na okreskách, kde jsem si mohl více „zařádit“. Auto na silnici drží skvěle a dynamické a dravé vlastnosti lva a šavlozubého tygra se mu nedají upřít. Navíc díky práci povedených tlumičů byla jízda na dokonalých českých silnicích (myšleno ironicky) velmi komfortní. Ukrýváte-li v sobě sportovního ducha, který jednou za čas potřebuje upustit energii, ale zároveň má rád svůj komfort a pohodlí, je pro vás tento vůz jako dělaný.

Hudba nadevše

Pokud při jízdě autem něco miluji, je to mimo jiné kvalitní hudba. Za rok najezdím desetitisíce kilometrů a často tak potřebuji doplnit energii a vylepšit si den svými oblíbenými songy. Peugeot naštěstí nabízí i sadu prémiových reproduktorů značky Focal. Ta zahrnuje 10 reproduktorů (515 W), které posouvají kvalitu ozvučení na vyšší úroveň. Diskotéka může začít!

Na bezpečnost se nezapomíná

Na vlně dokonalé hudby se občas můžete nechat trochu unést. I když byste se plně měli soustředit hlavně na řízení, pro každý případ Peugeot nabízí velký soubor propracovaných asistenčních a bezpečnostních systémů.

Peugeot 508

Po mém předchozím neveselém a velmi blízkém setkání se srnou vždy v autě ocením funkci nočního vidění. Systém Night Vision vás díky infračervené kameře ve tmě upozorní na zvířata a osoby, které se před vozem pohybují a není na ně většinou moc dobře vidět. Záběry se promítají na digitální přístrojovou desku v zorném poli řidiče společně se zvukovou výstrahou. I tento systém se během mé testovací jízdy několikrát aktivoval a fungoval velmi dobře.

Nechybí ani další bezpečnostní prvky a asistenti řízení jako adaptivní tempomat, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, systém automatického nouzového brzdění, aktivní systém sledování mrtvého úhlu, systém sledující pozornost řidiče, automatické přepínání dálkových světlometů a rozšířené rozpoznávání dopravního značení. To vše navíc s parkovacími asistenty tvoří dokonalý balíček, se kterým na cestu může vyrazit i totální analfabet (aniž bychom se chtěli kohokoliv dotknout…).

Závěrem

Jedná se o prémiový vůz, který v sobě skrývá nejmodernější technologie. Je to stylovka, od které se odvíjí i její cena. Ta nejnižší startuje na částce 785 000 korun. Nejlevnějšího hybrida pak pořídíte za částku od 1 065 000 korun, stejně jako nejlevnější verzi GT.

Nejedná se o nejlevnější vůz, ale má za svou cenu také co nabídnout. Zvlášť pokud patříte mezi ty, kdo mají rádi dynamiku, styl a design. Peugeot 508 vás nadchne nejen zvenku, ale i zevnitř.

Pokud vás podobný segment vozů zajímá a k francouzským značkám máte blízko, určitě doporučuji testovací jízdu. Každý test je velmi subjektivní a až po usednutí do vozu zjistíte, že i Francouzi umí vyrobit krásné prémiové auto, které stojí za pozornost. A to je to, oč tu běží.

Zdroj: Peugeot, Foto: Peugeot, Jan Witek