Povedený městský auťák, se kterým vystoupíte z davu. Testoval jsem novou Toyotu CH-R

Výrazné křivky a ikonický vzhled jsou Toyotě CH-R vlastní. Nová verze ikonického modelu však s sebou přináší několik dalších cool novinek, a to například v podobě vylepšeného designu, nového multimediálního systému či výběru ze dvou různých hybridních ústrojí.

S Toyotou CH-R jsem se v rámci tohoto testu nesetkal poprvé, ale s jistotou mohu říct, že to bylo setkání nejpůsobivější. Na všech nedostatcích, které jsem pociťoval v předchozích verzích modelu, Toyota usilovně pracovala a díky tomu povznesla inovovanou verzi modelu CH-R na další level.

Riziko vzniku infarktu u mladých lidí rapidně roste. Jaké jsou příčiny a jak obtíže zavčas rozeznat?13. 7. 2020

Výjimečná na první pohled

Samotné uvedení modelu CH-R, které proběhlo v roce 2016, bylo jako blesk z čistého nebe. Jako byste před sebou viděli auto z jiného světa. Jako byste futuristický koncepční model zničehonic uvedli k životu. Ostatně Japonci mají tuto „nadčasovost“ v krvi. Podobný krok totiž udělala i sesterská značka Lexus se svým modelem LC.

A Toyota CH-R si svůj „náskok v nadčasovosti“ udržuje dodnes. Zřídka na cestě potkáte tak designově zajímavé auto. Možná také proto ji lidé buď nenávidí, nebo naopak milují. Konzervativce tohle auto zrovna dvakrát nenadchne, ale pro všechny ostatní, kteří mají rádi neotřelý design a chtějí trochu vystoupit z davu, je tento vůz jako dělaný.

Inovované CH-R se stále drží svých typických tvarů a linií, které na první pohled připomínají kupé, nicméně nově došlo k lehkému zjemnění přední a zadní partie. I přesto však auto působí dynamicky a z určitých úhlu pohledu až robustně.

Stejně jako exteriér vozidla je i interiér pojat stylově a dynamicky, což můžete ostatně sami posoudit v přiložené fotogalerii.

Zajímavý vzhled doplňují i modernizované hlavní světlomety a koncová světla, která využívají prémiovou LED technologii se světly denního svícení a směrovkami sloučenými do jediného zdroje na přídi, který tvoří hladkou linku nad dálkovými světly. Nové sdružené světlomety na zádi vozu propojuje leskle černý spoiler a dosahuje tak jednolitého čistého tvaru.

Novinka pod kapotou

Výrazná novinka se objevila i pod kapotou. K hybridní jednotce 1,8 litru o výkonu 122 koní se přidává nový systém 2,0 litru Hybrid Dynamic Force s maximálním výkonem 184 koní, a tak si zákazníci mohou vybírat mezi dvěma hospodárnými hybridními pohony.

Měl jsem možnost testovat model s výkonnějším motorem a musím říct, že rozdíl byl opravdu patrný. Verze se silnějším motorem je hbitější, živější a z mého pohledu i mnohem pohodlnější co do řízení. K tomu dopomáhá i upravené ladění EPS (posilovač řízení) a nová konstrukce odpružení, která zvyšuje pohodlí při jízdě a zároveň zachovává vynikající jízdní schopnosti.

K pohodlí přispívá i prostorný interiér. Není žádným tajemstvím, že Toyota CH-R není rodinným vozem, a pokud zmiňuji slůvko „prostorný“, mluvím především o místě řidiče a spolujezdce. Již z testování předchozích verzí modelu CH-R vím, že i přesto, že měřím 193 cm, jsem jako řidič neměl s prostorem žádný problém. Je však pravda, že by si za mě někdo sedl jen v případě, že bych se opravdu hodně uskromnil. Ale jak už jsem zmiňoval dříve. Myslím, že Toyota sama moc dobře ví, že tímto vozem necílí na rodinu se třemi dětmi.

Ideální do města, ale nezalekne se ani delších cest

Toyota CH-R je ideálním autem do města. Hybridní pohon vám zajistí hospodárný provoz, provedení SUV dokonalý přehled a kompaktní rozměry obratnost a možnost zaparkovat opravdu kdekoliv. A pokud zrovna parkování patří mezi vaše noční můry, nemusíte se bát. Už v základu je v nabídce zadní parkovací kamera a parkovací senzory.

S novou verzí modelu CH-R jsem se mimo město moc nedostal, ale v rámci testování předchozí verze jsem měl možnost projet celou republiku a musím říct, že i delší vzdálenost (chápejte cestu z Prahy do Ostravy) zvládla Toyota CH-R velmi dobře. Není pochyb, že inovovaný model s vylepšenými jízdními vlastnostmi na tom bude ještě o špetku lépe.

„Narcistické buzní ego“ skutečně existuje. Tito muži jsou posedlí sami sebou a také vlastním vzhledem, žít s nimi je utrpení29. 7. 2020

Nový multimediální systém

Pokud bylo něco, co mě na testech vozů Toyota a sesterské značky Lexus trochu štvalo, byla to neschopnost podpory technologií Apple CarPlay a Android Auto, které umožňují integraci chytrého telefonu s automobilem. Já konkrétně používám Apple CarPlay a mohu říct, že jsem si na tento způsob ovládání především hudby a navigace zvykl natolik, že téměř v žádném vozidle již nepoužívám tovární multimediální systém.

Naštěstí se v Japonsku dohodli, že nové modely vozů podporu pro tyto technologie postupně dostanou a tomu se díky bohu nevyhnula ani inovovaná Toyota CH-R. Hallelujah! Nový multimediální systém tak nyní umožňuje hladké propojení chytrých telefonů přes tyto technologie a rovněž podporuje aktualizaci map na dálku (OTA – Over the Air), aby všichni řidiči mohli bez obav vyrážet na cesty s nejnovější verzí map Evropy. 

Spojení tichého provozu a dokonalého audia

Díky propracovanému hybridnímu systému s autonomním dobíjením si můžete užívat více než 50 procent celkové doby jízdy s nulovými emisemi. Protože se navíc při jízdě na elektřinu vůz pohybuje zcela neslyšně, znamená to, že vás nic neruší a můžete si ještě lépe vychutnat kvalitní hudební zážitky. Ty má "na svědomí" vestavěný soundsystém od JBL, díky němuž si za jízdy budete připadat jako na tom nejlepším koncertě.

Pro koho?

Troufám si říct, že Toyota CH-R je autem, které perfektně naplňuje potřeby mladých, aktivních a ambiciózních lidí. Dobrá, to první slovo vynechme. Není to vůz jen pro mladé. Je pro všechny, kteří mají rádi nové technologie, styl, design, pohodlnou jízdu a nechtějí za auto utratit miliony.

K dispozici je samozřejmě několik výbavových stupňů, ale i tak lze říci, že Toyota CH-R se svou výbavou rovná prémiovým vozům, nicméně pořídit si ji můžete za mnohonásobně nižší cenu, která v případě klasické verze začíná na částce 564 900 Kč a v případě hybridní verze na částce 644 900 Kč. Navíc již ve standardní výbavě najdete multimediální systém Toyota Touch® 2, 8" multimediální displej, automatickou dvouzónovou klimatizaci či zadní parkovací kameru, ale i mnoho dalšího. Na vlastní oči se o tom můžete přesvědčit v jednom ze showroomů značky Toyota (více zde).

Zdroj: Toyota, JW, Foto: Jan Witek, Toyota