Cítíte se málo ve stresu? Nevadí! Zvyšte si svou denní dávku nervů zhlédnutím nové bizarní kampaně Balenciaga

Balenciaga dnes platí za módní značku, která se nebojí experimentovat a překračovat pomyslné hranice kreativního vyjádření. Potvrzuje to aktuální kampaní promující novou kolekci pro sezónu jaro/léto 2020.

Autor: Redakce / Zdroj: Balenciaga, YouTube / 20. 2. 2020

Zatímco většina módních značek následuje více méně stejná pravidla pro komunikaci, je jen málo těch, které se nebojí vyčnívat z řady. V této disciplíně dlouhodobě exceluje původem španělská značka Balenciaga, jejíž kampaně řídí kreativní ředitel Demna Gvasalia, který je rovněž zakladatelem módní značky Vetements. 

7. 2. 2020Spojení práce lokálních návrhářů a výběrového second-handu: Designérské kousky zde pořídíte za zlomek ceny

Právě Gvasalia stojí za novým promo videem Balenciaga. Jeho smyslem je samozřejmě propagace nové kolekce značky, ačkoliv lze soudit, že cílem videa je současně vyvolat diskuzi a – pochopitelně – získat pro tento audiovizuální projekt co nejširší mediální pokrytí. 

Ve videu se objevují lidé s typicky výraznými lícními kostmi, kteří ale namísto lidskosti vyvolávají spíše dojem robotů. Což by pro módní průmysl nebylo nic až tak nového. To, co je ovšem nejpodstatnější, je celé kontextové vyznění videa a použitý narativ. Tématem videa je věrné vyobrazení běžného denního zpravodajství, jehož předmětem jsou témata silně rezonující v moderní době. V titulcích volně plynoucích u záběrů se tak objevují hesla jako "planety se přeskupují", "kam mizí voda", "již žádné dopravní zácpy", "chodci jsou zpět" a mnoho dalších. 

3. 3. 2020EXKLUZIVNĚ: S nejúspěšnějším českým modelem Tomášem Školoudíkem o práci v modelingu a průmyslu pro dospělé: “Nestydím se za to, co dělám. Skvěle mi to vydělává” + VIDEO

Modelové i modelky jsou ve videu pochopitelně oděni do nejnovějších outfitů z produkce Balenciaga a jak je u značky známo, opět působí nedotknutelným, chladným dojmem. Bizarní video je tak možné chápat rovněž jako kritický pohled na současné dění ve světe, který se zmítá v boji mezi fake news, globálním oteplováním a manipulací veřejných voleb. 

V době, kdy se naprostá většina značek snaží najít zajímavý průsečík mezi kreativním vyjádřením a komercionalizací svého zboží, video Balenciaga jasně vyčnívá a znovu potvrzuje specifické postavení značky na trhu s módním zbožím.