Hledáte sportovní, stylový a úsporný vůz? Vyzkoušejte nový Opel Corsa

Automobilka Opel uvedla již šestou generaci modelu Corsa, který kombinuje to nejlepší z generací předchozích a přidává mnoho nového. Vydejte se s námi na malou projížďku.

Autor: Jan Witek / Zdroj: Opel / 26. 2. 2020

Vůz, který se hodí pro kluky, pro holky, ale i pro všechny, kteří se zatím nerozhodli. Bestseller třídy malých aut (za 37 let bylo prodáno skoro 14 milionů kusů tohoto modelu) potěší i všechny ekologicky smýšlející řidiče, jelikož je možné pořídit si jej v elektrické verzi Corsa-e s dojezdem 337 km. Úspornější a šetrnější jsou však i nové spalovací motory. Vybrat si můžete ze zážehových i vznětových motorů s výkonovým rozpětím od 55 kW (75 k) až po 96 kW (130 k).

23. 3. 2020Natočili jsme nejznámější místa Prahy. Liduprázdná Náplavka, pražský Hrad či Václavák na unikátních záběrech

Zatímco se jedná o svižné auto, které vám i díky své nízké hmotnosti (nejlehčí verze nové Corsy se dokonce dostala pod magickou hranici jedné tuny, protože bez řidiče váží pětidveřový vůz pouhých 980 kg) zajistí podmanivý jízdní projev, jeho spotřeba je velmi příjemná. Ta kombinovaná se pohybuje od 3,2 do 4,7 litrů na 100 kilometrů.

Každá jízda je zábavou

Posazení řidiče o 28 mm níže než dříve díky nižšímu těžišti nabídne lepší jízdní vlastnosti i dynamiku. Řízení je agilní a dynamické, což zaručuje více zábavy za volantem. Ke skvělým jízdním vlastnostem přispívá i špičková aerodynamika, která byla optimalizována ve větrném tunelu Výzkumného ústavu automobilového konstruktérství a motorů při univerzitě ve Stuttgartu. Výsledkem je jeden z nejaerodynamičtějších vozů na trhu.

Mimo základní verzi vozu jsou dostupné i tři vyšší stupně výbavy. Corsa Edition (zahrnující nejoblíbenější doplňky), Corsa Elegance (vybavena pro maximální pohodlí) a Corsa GS Line (která nejvíce potěší sportovněji založené duše). U poslední ze tří modelových řad jsou sportovní ambice zřejmé zevnitř i zvenku. Sportovní sedačky řidiče i jeho spolujezdce, hliníkové sportovní pedály, černé polstrování stropu a červený dekor přístrojového štítu. Corsa GS Line je okamžitě rozpoznatelná díky chromované koncovce výfuku a sportovním nárazníkům. Sportovní režim dodává dynamičtější řízení a odezvu plynu. Další designové prvky zahrnují B sloupek v lesklé černé barvě a spoustu prvků personalizace. To zahrnuje i komplexní program kol a plně digitální přístrojový štít, kožené sedačky či lakování v kombinaci dvou barev.

Láska na první pohled

Sportovní dojem nebudete mít pouze během řízení, ale také při pohledu na vůz, který oproti předchozím generacím nabízí ještě dynamičtější design. Sportovní ráz vynikne, zvolíte-li si již zmiňovanou kombinaci dvou laků karoserie. Pohodlný a oku lahodící je i interiér vozu, který si můžete vybavit přesně podle vašeho přání. Nechybí ani možnost masážní funkce sedadel, aby každá z vašich cest byla zároveň i regenerací. Optimální uspořádání všech ovládacích prvků a multimediálního systému automobilu přináší řidiči pocit většího pohodlí.

Bohatá výbava již v základu

Pryč jsou ty časy, kdy jste za většinu doplňkového vybavení museli platit velké peníze. Nový Opel Corsa přichází již v základu s opravdu bohatou výbavou, mezi kterou patří například osmistupňová automatická převodovka, ale i velké množství asistentů, kteří vás během jízdy ochrání před jakýmkoliv nebezpečím. Mezi ně patří například upozornění na nebezpečí čelní kolize s automatickým nouzovým bržděním či detekce chodců.

Vůz nabitý technologiemi

Opel byl vždy pověstný tím, že své cenově dostupné modely vybavuje technologiemi, které byly dříve známy spíše z prémiových či vlajkových modelů. Opravdovým zlatým hřebem nabídky u nového Opelu Corsa jsou adaptivní neoslňující světlomety IntelliLux LED® Matrix, které se díky Opelu vůbec poprvé objevují i ve třídě malých vozů. Osm LED segmentů je kontrolováno čelní kamerou nejnovější generace s vysokým rozlišením, která přizpůsobuje světelný paprsek dopravní situaci a okolí. Obrovskou výhodou je, že řidič jede stále na dálková světla, při míjení s protijedoucími vozy se ale jednotlivé segmenty bleskurychle přepínají, takže ostatní řidiči nejsou nikdy oslňováni.

Nechybí ani nejmodernější asistenční systémy jako například čtení dopravních značek či adaptivní tempomat a senzory chránící boky vozu například při parkování. Mezi další systémy patří senzory mrtvého úhlu a různí asistenti parkování (od parkovacího pilota až po 180° panoramatickou parkovací kameru na zádi). Systém udržování v jízdním pruhu se také v Corse objevuje vůbec poprvé. Pokud systém detekuje nezamýšlené vybočení z jízdního pruhu, upozorní řidiče výstražným signálem a korekčním pootočením volantu.

Vychytaný multimediální systém

V dokonalém spojení s okolním světem můžete být díky třem novým multimediálním systémům – Multimedia Radio, Multimedia Navi se 7“ barevným dotykovým displejem a vrcholným Multimedia Navi Pro s 10“ barevným dotykovým displejem. Kromě toho Corsa nabízí za příplatek novou službu „Opel Connect“, která umožňuje přímé spojení s asistenční centrálou při poruše či nouzové volání v případě havárie atp. Nechybí ani podpora oblíbených aplikací Apple Car Play a Android Auto a díky bezdrátovému nabíjení telefonů se nemusíte bát, že by vašim miláčkům někdy došla šťáva.

17. 2. 2020Renault představil inovovaný model elektrického vozu a zamiloval se do něj i Ben Cristovao

Nabitý zkušenostmi

Nový Opel Corsa toho před uvedením na trh zažil opravdu mnoho. Konstruktéři jej vyvíjeli s pomocí supermoderních virtuálních vývojářských nástrojů a poté prošel tradičně náročným testovacím programem na zkušební dráze automobilky Opel v Dudenhofenu. Následně konstruktéři automobilky Opel malý vůz zkoušeli i v podmínkách reálného provozu, aby docílili perfektního naladění podvozku.

Od ledna 2019 využívali konstruktéři podvozku, pohonných jednotek, elektroniky, osvětlení a dalších oddělení dlouhých polárních nocí ve švédském Laponsku k náročným testům při velmi nízkých teplotách, na zamrzlých jezerech a zasněžených cestách. Při teplotách padajících až pod -30 °C se ladily elektronické systémy stability, trakce a ABS pro povrchy s nízkou přilnavostí. Předprodukční vozy podstoupily také zkoušku elektromagnetické kompatibility (EMC) v laboratořích automobilky Opel v Rüsselsheimu. Tím je zajištěno, že žádný z citlivých elektronických systémů vozu nebude náchylný k rušení.

Nová Corsa zvládla všechny testy na jedničku a díky tomu může bez problémů brázdit silnice ve městech, ale i mimo ně. A co vy? Svezete se také?