Z prodeje po kamarádkách k vlastnímu showroomu. Minimalistická značka Mikela da Luka má u lidí úspěch

Z prodeje po kamarádkách k vlastnímu showroomu. Minimalistická značka Mikela da Luka má u lidí úspěch

Grafička Michaela Tlustá měla po porodu problém sehnat jednoduché a zároveň lichotivé šaty, vrhla se tak do šití vlastních věcí. Protože byl mezi jejími přáteli o šaty velký zájem, rozhodla se je nabídnout také veřejnosti pod vlastní značkou Mikela da Luka, ve které propojuje svou vášeň k minimalistickému designu a praktickému oblečení. Jaký je celý její příběh?
Redakce LUI Redakce LUI Autor
31. 1. 2020

Vaším původním oborem je grafický design, jak jste se dostala k šití šatů?

Móda mě zajímala vždycky, ale až mateřství ve mně utvrdilo pocit, že nastal čas začít se jí věnovat doopravdy. A po svém. Do té doby jsem se živila grafickým designem, což se, myslím, odráží i v minimalistickém pojetí mých návrhů. Kromě vlastní seberealizace se naskytl důvod i čistě praktický, po porodu jsem si nemohla dovolit svoje původní obtáhnuté šaty a úzká trička, tak jsem hledala něco, co bude šik, stylové, jednoduché a zároveň lichotivé. A zjistila jsem, že v tomto směru je na trhu tak trochu „díra“.

Jak jste tedy začala?

Nejdřív jsem nakupovala trička v second handech, doma je rozstříhala a různě upravovala, přešívala na starém šicím stroji po mamince. Kousky měly ohlas u kamarádek, tak jsem je začala v malém prodávat, časem jsem vydělala na nové látky a také na první nový šicí stroj. Postupně jsem přišla na technologii tisku, takzvaný transferový tisk z fólie, která je, na rozdíl od sítotisku, realizovatelná i v domácích podmínkách.

A kde jste své věci prodávala?

Zboží jsem hned od začátku nabízela na internetu, prodeje tam mi zvedaly sebevědomí a postupně jsem se začala objevovat na různých design marketech, práce se nabalovala. Bylo nutností oslovit profesionální švadleny… V té době jsem neuměla řídit, vše jsem převážela z dílny domů vlakem ve dvou velkých kufrech a známí, kteří mě potkávali na nádraží, se vždy vyptávali, kam zase jedu na dovolenou.

<Path> Spojení práce lokálních návrhářů a výběrového second-handu: Designérské kousky zde pořídíte za zlomek cenyZdroj: Life is Fashion

Teď už máte k ruce celý tým, ale kdy a jak jste našla svou první švadlenu?

Vyšel o mně první článek, ve kterém jsem se zmínila, že hledám švadlenku. A ozvala se mi Helen. Z té se stala moje asistentka a je pro mě nepostradatelným parťákem dodnes. První rok jsme se scházely u nás doma, naše obýváky byly zastavěné krabicemi, štendry. Pak přišel čas, kdy bylo nevyhnutelné pronajmout si první kancelář. S tím přišla koupě vlastního lisu, rozšíření nabídky šatů na další webové servery, dodávání zboží do několika multibrandových kamenných obchodů... Až jsme se před půl druhým rokem s kolegy rozhodli zrealizovat náš první vlastní showroom, který jsme v dubnu 2018 úspěšně otevřeli v Myslíkově ulici v Praze.

A jak se vám v něm daří?

Nechci nic zakřiknout, ale od samého otevření se nám daří velmi dobře. Stálá klientela uvítala možnost vyzkoušení našich modelů a osobního kontaktu se mnou a mými kolegyněmi. Rovněž zástupci obchodů, se kterými spolupracujeme a které prodávají naši značku, si rádi přijdou zboží vybrat osobně.

Je součástí prodejny také dílna, nebo máte vše rozprostřené do více lokací?

V současné době máme více lokací, které koexistují s naší značkou, ať už to jsou naše interní prostory či šicí a tiskařské dílny, se kterými spolupracujeme. Součástí mého domu je také kancelář, kde trávím značnou část svého času.

Kdo všechno teď tedy tvoří značku Mikela da Luka?

S nárůstem zájmu o naši značku se výrazně rozšířil i náš tým, aktuálně je složený z více než 10 lidí od manažerky obchodu přes asistentky prodeje, švadleny, tiskaře, koordinátorky výroby a další. Plus externí tým – fotografové, modelky...

Co všechno musíte zastat vy osobně?

Každý můj den vypadá jinak. Když tvořím novou kolekci, častěji jezdím za švadlenami, v době sezónních prodejů více času trávím v obchodě, jindy vyrážím na průzkum trhu s látkami… Různé prodejní akce také zaberou svůj čas. Focení novinek, celá produkce, hledání lokací, nových tváří, to vše patří k mé práci.

Vaše portfolio tvoří úpletové šaty různých barev, vzorů a střihů, využíváte i další látky?

Úplet v různých gramážích je dominantním materiálem, který využíváme, samozřejmě dbáme na vysokou kvalitu používaných látek. Ale v našem sortimentu najdete i jiné materiály, jako je vlna, popelín, satén a další.

<Path> Oděvní značka C&A modernizuje svou image. Důraz klade nejen na dostupnost, ale také na udržitelnost a inkluziZdroj:

Své modely zdobíte minimalistickými grafikami. Vypadá to, že jste se tedy oklikou vrátila zase ke své původní práci. Spojila jste tím vše, co vás po profesní stránce dělá šťastnou?

Moje původní profese grafičky se jednoznačně odráží na mých návrzích. Vždy jsem preferovala minimalismus jak v grafice, tak v oblékání, zde se to krásně skloubilo dohromady.

Jak dlouho vlastně značka funguje?

Úplné počátky sahají až do roku 2010, kdy se na mateřské dovolené objevila první myšlenka. Ale první ucelená kolekce vznikla až na podzim 2014/15.

A plány do budoucna?

Co se týká plánů a přání do budoucna, určitě bychom si přáli mít příjemný a fungující showroom, do kterého se budou zákaznice rády vracet. Dalším krokem bude rozšíření značky i mimo ČR. Účast na CUBE, doprovodné akce světoznámého Fashion Weeku v Paříži. A v daleké budoucnosti vidím jeden velký prostor, kde budeme mít pohromadě dílnu, kanceláře i obchod, vše pod jednou střechou. Ale nejdůležitější samozřejmě je, aby mě má práce nadále bavila a naplňovala, bez toho to nemá smysl.

Se značkou Mikela da Luka se můžete setkat také na akci Life is Fashion, která se uskuteční 2. 4. 2020. Vstupenky lze zakoupit na portálu GoOut.

Zdroj: Life is Fashion Podpora

Populární
články

Život v kvantovém světě začal stejně jako u tisíců dalších lidí, tedy zvýšeným zájmem o matematiku a fyziku
LUI BALANCE

„To, čím v životě procházíme, jsou lekce. Když je zvládneme, dosáhneme vnitřní harmonie a nekonečné lásky,“ říká kvantový fyzik Jan Rak

Autor: Michal Černý
„Nikdy bych nečekal, že se z běžné návštěvy očního rozjede takové kolečko,“ vypráví muž
LIDÉ

„Nikdy bych nečekal, že se z běžné návštěvy očního rozjede takové kolečko,“ vypráví muž. „Tělo se mi mstí. Nenávist se projeví,“ varuje

Autor: Irena Piloušková
Tomio Okamura si ze spontánní brněnské debaty se skupinou mladých lidí s duhovými vlajkami pořídil video na své sociální sítě
AKTUALITY

„Můj bratr je homosexuál,“ vyprávěl LGBT aktivistům Okamura. „Navrhoval jsem rozšíření partnerství, ale média to schválně umlčela“

Autor: Veronika Košťálková
Andrew Tate a jemu podobní influenceři jsou nejpopulárnější mezi mladými muži s vysokoškolským vzděláním, kteří finančně nijak nestrádají
TRENDY

6 z 10 mladých můžu ovlivňují „influenceři maskulinity“, varuje nová studie

Autor: Veronika Košťálková
Michaela Mrázková odhalila tajemství léčivého úklidu – méně věcí v domácnosti znamená menší chaos. A to jak doma, tak celkově v životě.
LUI BALANCE

„Zkroťte svou přeplněnou šatní skříň! Tento malý krok může podpořit větší životní změnu,“ říká autorka projektu Léčivý úklid

Autor: Bohdana Rambousková
Někdy může stres člověka úplně paralyzovat
LUI BALANCE

Potřebujete ulevit od stresu? Čelte duševnímu napětí třemi „ezo“ technikami, které vás postaví pevně na nohy

Autor: Martin Lyko
Žijeme ve velmi náročné době, a proto není divu, že tzv. syndrom vyhoření už není jen výsadou starších lidí, ale může nás postihnout v jakémkoliv věku
TĚLO & MYSL

Jak rozpoznat příznaky vyhoření a jak s nimi pracovat podle odborníků na duševní pohodu

Autor: Michal Černý
Před necelými šesti lety začala v Polsku úřední šikana LGBT lidí, která byla konečně zrušena. Tím ale boj za jejich práva teprve začíná
AKTUALITY

Konec „zón bez LGBT“ v Polsku: Symbolický pád bariér a vítězství důstojnosti

Autor: Michal Černý
Některé matky se úplně mateřsky nechovají
LIDÉ

„Pro matku jsem nikdy nebyl dost dobrý, vše jen kritizuje. Já jsem utekl, o tátu se bojím,“ popisuje Jan toxické rodinné vztahy

Autor: Mirka Dobešová
Eva Kadlecová nově vede česko-slovenskou zmrzlinovou divizi The Magnum Ice Cream Company
LIDÉ

Zmrzlinový boj o rovnost: „Zisk z prodeje příchutě Bohemian Raspberry jde do Mercuryho nadace,“ říká šéfka česko-slovenského zmrzlinového byznysu

Autor: Mirka Dobešová

E-Shop