Pouliční móda jako vyjádření vlastní identity: nová česká značka chce dát všem možnost, aby byli jiní

Módní trendy a to, co bude v nadcházejícím období v kurzu, se obvykle odvozuje od outfitů a stylingů věhlasných značek představujících svou tvorbu na módních molech. Málokdo však v reálném životě může ven v oděvu, který módní esa vytvořila. I proto je tu tzv. „pouliční móda“ (street wear, chcete-li), která na jednu stranu trendy reflektuje, ale pracuje i s děním „na ulici“, kde se v mnohém také inspiruje. Ať už je pak oblečení z ranku „streetwear“ jakékoliv, rozhodně není nudné a uniformní. To ostatně dokazuje svou tvorbou i nová česká značka César&Charles.

Autor: Redakce / Zdroj: Dentsu Aegis Network CZ / 14. 1. 2020

Ačkoliv móda je v posledních letech stále pestřejší, především v oblasti pánského odívání již dlouho k žádné „revoluci“ nedošlo. Většina mužů tak stále považuje za (pracovní) standard oblek, košili a kravatu (příp. ležérnější kombinaci s džínami a svetrem). Pánské šatníky však neoplývají přílišnou kreativitou ani v souvislosti s módou pro volný čas. Přesto v posledních letech padla mnohá tabu a ke slovu se dostává právě streetwear. Úměrně s těmito změnami se také na trhu objevují nové značky, jež se soustředí na zákazníky, kteří chtějí být jednoduše jiní. Přesně to je případ brandu César&Charles, který se profiluje jako „značka pro ty, kdo se chtějí odlišit a kdo se nebojí ukázat svůj názor.“

12. 12. 2019Slavné gay páry, které vychovávají děti

Bez ohledu na to, že streetwear doslova vzešel ze subkultur, dnes se jedná o moderní pojetí volnočasové módy, která je pohodlná, stylová a dokáže podtrhnout individualitu. A člověk přitom rozhodně nemusí jezdit na skateboardu (právě mezi skateboardisty se streetwear mj. formoval).

Jelikož streetwear v základu zohledňuje „dění v ulicích“, nelze zcela přesně určit konkrétní prvky, které by pro tento styl byly typické, na druhou stranu se jednoduše jedná o veškeré „běžné“ oblečení, jako jsou trika, mikiny, rifle, džínové bundy ad. Konkrétně značka César&Charles pak ve své první kosmopolitní kolekci mísí výrazný urban style, osobitý smysl pro chytré detaily a vysoce kvalitní materiály. A v nabídce má samozřejmě jak stylové kousky pro muže, tak i pro ženy. 

Právě povýšení streetwearu do specifické módní kategorie je pak spojeno s tím, že v posledních letech tento specifický styl pronikl i do kategorie high fashion a pozornost mu tak věnují i věhlasné módní domy. Je přitom třeba říci, že streetwear se v poslední době dostává ke slovu i ve sférách, kde by jej ještě před nedávnem nikdo nečekal (a např. někteří světoznámí rappeři běžně navštěvují formální akce právě v ryze streetwearových outfitech).

11. 10. 2019Princ Harry a Ed Sheeran bojují za všechny zrzky, jejich vtipné video má však hlubší poselství

Ačkoliv určitě nikomu nelze doporučit, aby se vydal do Národního divadla v teniskách a mikině s potiskem, oblečení z kategorie streetwear je jistě ideální volbou pro rozličné volnočasové aktivity a klidně i skvělou variantou pro kreativní oživení klasického byznys looku. Ostatně, jak uvádí i kampaň César&Charles, „bratři César a Charles jsou dva válečníci, průkopníci nového stylu, kteří se nebojí narušit status quo a vyzvat na souboj samotné bohy.“ Tento módní souboj pak značka zachytila i ve svém promo videu, v nemž se také objevují její noví ambasadoři, MMA zápasnice a modelka Kateřina Kinderová, rapper Lvcas Dope a fashion blogger Thatboy.