Začněte „šlapat“ hned teď! Jízda na kole má na tělo zázračné účinky

Plánujete začít s cyklistikou? Nebo už na jízdním kole jezdíte nějaký čas a chcete proniknout trochu hlouběji do tajů toho, co všechno s vaším tělem tento skvělý sport ve skutečnosti dokáže? Pojďme se podívat, jaké benefity jízda na kole má a jaké všechny svaly se do této aktivity zapojují. Věříme, že po přečtení tohoto článku nasednete na kolo nehledě na to, jaký nečas venku právě řádí.

Autor: Redakce / Zdroj: PSHK / Advertorial / 23. 8. 2019

Rychlé posílení a zpevnění rovnou několika svalových skupin

Jízda na kole má vliv na naše zdraví rovnou z několika hledisek. Až je těžké rozhodnout, které z nich vyzdvihnout jako první. Při jízdě na kole se totiž zapojuje hned několik svalových skupin, které dostanou při jízdě na kole zabrat.

Samozřejmě základem jsou lýtkové svaly, které při jízdě na kole posilují přímo před očima. Stejně tak jízda na kole posílí i svaly stehenní, včetně hamstringů a čtyřhlavého svalu. Dále se dočkáte zpevněných svalů spodní části zad – aneb po jízdě na kole se rozhodně nemusíte bát o nedostatečně pevné „půlky“. Zabrat dostanou také paže, včetně tricepsů, které jsou zvláště u žen častou problémovou partií. Cyklistika však svědčí také ramenům a chodidlům.

Zkrátka a dobře, při cyklistice posílíte většinu svalových skupin a už po pár výletech začnete vnímat rozdíly nejen ve svém vzhledu, ale i v celkové duševní pohodě. Čímž se dostáváme k dalšímu benefitu jízdního kola.

24. 9. 2019Milníky v „dějinách“ UFO: Od Roswellu až po Oblast 51. Kde by Mulder a Scullyová měli o zábavu postaráno?

Jízda na kole vylepší celkovou psychickou pohodu

Několik na sobě nezávislých studií už v poměrně dávné minulosti prokázalo, že má fyzická aktivita velmi zásadní vliv na psychickou pohodu. Lidé s aktivním životním stylem mají o 32 % vyšší skóre pocitu štěstí než lidé, kteří jedou i pro housku k snídani autem.

Jízda na kole má však oproti obyčejnému pohybu ve fitness centru či doma jednu výhodu navíc. Většinou se během ní dostanete na čerstvý vzduch a často i do přírody, která má sama o sobě také velmi pozitivní vliv na lidskou psychiku. Jízda na kole je tak naprosto ideálním sportem pro každého, kdo dlouhodobě bojuje s duševními problémy či jen náhlou nepohodou.

Jízda na kole zlepší imunitní systém

Podle studie doktora Davida Niemana a kol. z americké Severní Karolíny má pohyb pozitivní vliv také na zdraví horních dýchacích cest. To znamená, že s dostatkem pohybu můžete zapomenout na mužskou rýmičku.

Vědci z jihoafrického Kapského Města zase zjistili, že pravidelná fyzická zátěž zvyšuje produkci esenciálních bílkovin a „probouzí“ líné bílé krvinky. A proč bychom si měli pro získání všech těchto benefitů vybrat právě jízdu na kole?

Pokud například začnete na kole jezdit do práce, kromě všeho již výše zmíněného ještě ušetříte čas. Neztratíte ho totiž v otravných zácpách. Kromě toho, jízda přírodou bude mít zase vliv nejen na zdraví fyzické, ale i na to psychické.

5. 6. 2019Všichni diskriminují všechny: po „ageismu“ přichází „youngismus“. Čemu čelí dnešní mladí?

Kromě svalů posílíte kosti, plíce i mozkové výkony

Kromě efektu posilovacího má však tento sport podobný vliv na sílu kostí jako posilování s těžkou vahou. Při správné cyklistické technice tak posilujete skutečně každou část vaší osobnosti. Od psychiky přes mozek až – v důsledku – po pracovní produktivitu a kreativitu.

A to nejzajímavější na konec. Stejně jako u ostatních sportů, i u cyklistiky spalujete obávané kalorie. Což znamená, že můžete zkonzumovat mnohem více jídla a nemusíte se bát ani pivního pupku. Abyste skutečně z jízdy na kole získali co nejvíce, měli byste dodržovat správnou techniku jízdy a držení těla. Samozřejmě by vám neměla chybět ani cyklistická výbava včetně helmy, barevného oblečení, odrazek a osvětlení, které vás uchrání před zbytečným zraněním…