Nový trend ve světě vztahů, seznamování a randění: Bird boxing

Tak si do milostného slovníku dnes přidáme další pojem. Bohužel opět to nebude označení pro nějaký krasoobrat k upřímnosti a láskám z filmů.

Autor: Nikol Šubrtová / Zdroj: FOTO: Shutterstock, Youtube, Instagram, Pixabay / 4. 5. 2019

Sandra Bullock to nemá lehké. Buď jede v podminovaném autobusu nebo se jí rozbije vesmírná loď a ona plachtí vesmírem v podstatě jen v útulném mixéru. Když už zrovna nemá žádný problém s dopravními prostředky, musí předstírat, že je královna krásy nebo si dopisovat s Keanu Reevesem do jiné časové roviny.

3. 6. 2019Lexus UX: Lexus má ve svých řadách nový luxusní crossover

Právě z jejích útrap vychází i název nového trendu ve světě vztahů, seznamování a randění, který do svého slovníčku nedávno přidala masově úspěšná seznamka Tinder. Jde o bird boxing. Bird box je název snímku od Netflixu, kde protagonistku příběhu ztvárnila právě zmíněná herečka, a pokud bychom si název chtěli hodně vkusně přeložit, dospěli bychom přibližně k Ptačí škatuli (konvenčněji potom Ptačí budce).

Sandra se v tomto sci-fi thrilleru potácí neradostnou vizí budoucnosti, kde musíte mít zavázané oči, neboť kolem vás víří temné síly, na které když se podíváte, máte neodolatelnou chuť si to hodit a okamžitě se nějak bizarně zasebevraždíte, což je prostě fakt blbá situace. Tou temnou silou není pondělí, jde zřejmě o nějaké vlnící se éterické a ne moc kamarádské mimozemšťany, nicméně film se vysvětlováním jejich původu, podoby ani filosofie moc nezabývá.

Z části mohou být za vším klasické růžové brýle

Název nového seznamovacího a vztahového trendu odkazuje k oněm páskám přes oči, které Sandra a její děti a potažmo další lidé stojící o přežití ve filmu nosí. Trend spočívá zcela prozaicky v tom, že ignorujete, jak hrozný ten, s kým jste právě v počátcích randění, nebo již ve vztahu, vlastně je.

Částečně jde o již známý fenomén růžových brýlí, který je ve své podstatě již odvěký a celkem upřímný. Jsou to ty první krásné chvíle zamilovanosti, kdy partner po společně strávené noci nechá tři dny nošené ponožky uprostřed obýváku a vy se s nimi div nepomazlíte: Vždyť jsou cítit jako on! Že se mu třeba moc nechce platit, když někde jste, nebo že neustále visí na mobilu, nebo že je vlastně nebetyčný narcis, to vše ignorujete.

5. 6. 2019Nejvíce bakterií máme na rukou. Přesto mnozí neví, jak si je správně umýt

Ignorujete všechny své negativní zkušenosti ze vztahů z minulosti a malujete si, že s tímhle člověkem bude vše jinak. Nevšimnete si ani toho, že vám o sobě vlastně nic moc neříká, že vám odepisuje až za dva dny, nebo že se naopak jeho chování, kdybyste se nad tím zamysleli, podobá už pomalu stalkingu.

Generace moderních vnitřních slepců

V dnešní opravdu hodně vizuálně a výkonově zaměřené době ovšem nabývá na síle především jeden další prvek. Tedy že vlastně celou dobu cítíte, že si s tím člověkem moc nerozumíte, ale z nějakého důvodu to ignorujete. Dříve tím důvodem bývala chemie a možná peníze. Dnes k tomu přistupuje i tzv. instagramibilita partnera.

Co to je instagramibilita? To je to, když on (nebo ona) a jeho (či její) život vypadá na Instagramu fakt dobře. Kdybychom se podrželi obraznosti citovaného filmu, je to tak, že máte jakousi pásku přes duši a díváte se právě jen očima na prestiž partnera, jeho úspěch a to, jak jeho život působí a vypadá zvenku. Jenže realita je krutá.

Sandra Bullock ve snímku Bird Box

I když to vypadá, že nedělá nic jiného, než že zdraví slunce a jiná tělesa, když zrovna cvičí jógu, miluje svou práci, cestuje a vozí granule do útulků, realita bude vždy jiná. To nemusí být špatně. Jenže v současné době pro krásného, úspěšného a intagramibilního partnera (to je slovo!) jsou lidé ochotni přehlédnout veškeré nedostatky, i to, že se k danému člověku také třeba vůbec nehodí.

Lidé chtějí prostě partnera, který vypadá jako z Instagramu a videí na Youtube, nechtějí se „spokojit“ s někým „normálním“, kdo nedej bože není navenek dost cool, ale možná je to lepší parťák pro život. V rámci onoho bird boxingu pak naopak u partnerů, kteří na oko vypadají jako z reklamy, přehlížejí to, že se k nim vůbec nehodí, nebo jsou právě jen otroky úspěchu a sebelásky projevované skrze hvězdnost na sociálních sítích a materiální statky a spíše než o partnera jim půjde vždy hlavně o sebe.

A pak se všichni svorně diví, že jim stále vztahy nevycházejí. A dokud lidé opravdu nezačnou hledat něco skutečného a ne něco, co bude pěkně vypadat na Instagramu, nebo to bude jako z filmu, tak se ani nic nezmění.

A i tak: Ano, vaše životní láska to být může, ale úplně všechno jinak nebude s nikým. Protože život se s nikým nepromění v plakát a zlé a nudné chvíle a chvíle prázdna budete prožívat nadále, i když budete mít doma největší partnerský poklad světa. Ovšem pokud doma máte někoho, koho milujete, a on miluje vás, zapomeňte na to, jestli vám někde náhodou neuniká něco velkolepějšího a instagramibilnějšího. Ne, to co máte, je to nejvelkolepější, i když třeba spolu na fotkách oba většinou vypadáte jako blbci, kterým zrovna upadly rohlíky do kanálu.