Hledáte „lexusní“ městský automobil? Tady je! Otestovali jsme nový Lexus CT 200h

Nespokojíte se s obyčejným městským vozem, ale chcete něco víc? Máte rádi výrazný design a chcete být šetrní k životnímu prostředí? Skvělou volbou je pak určitě Lexus CT 200h.

Autor: Jan Witek / Zdroj: Lexus, Jan Witek / 2. 4. 2019

Přiznám se, že když se dozvím, že budu opět testovat některý z modelů vozů Lexus, vždy se na to moc těším. Když do vozů této značky usednu, vždy mě přivítají "s otevřenou náručí" a cítím se v nich opravdu pohodlně.

Poslední mnou testovaný model byl Lexus CT 200h, který je sice z celé modelové řady tím nejzákladnějším, ale být základní u značky Lexus znamená něco úplně jiného než u jiných značek. Tento hatchback se zrodil v roce 2011, ale od té doby prošel vývojem a podařeným faceliftem.

28. 3. 2019ROZHOVOR: Influencer David Pártl: „Mým snem je díky Instagramu cestovat a tím si i vydělávat“

Typická čelní maska a líbivé křivky

S druhým faceliftem dostalo „cétéčko“ současný vzhled Spindle Grille (typická čelní maska vozů Lexus), který nyní obsahují všechny nové modely značky. Robustní čelní maska tak vozům Lexus dodává jistou dravost, ale i styl a eleganci. Také dalšími výraznými tvary se Lexus CT 200h z části odlišuje od hatchbacků ostatních značek, za což dáváme jednoznačně palec nahoru. Celý vůz si samozřejmě můžete prohlédnout v naší galerii.

Interiér vozu

Pohodlí ano, ale čas se tak trochu zastavil. Zatímco nový facelift se na voze krásně projevil a posunul jej zase o krok dál, vývojáři asi trochu zapomněli na interiér, který by si jistě notnou dávku modernizace zasloužil. Ne, že by interiér nebyl funkční, ale vzhled ovládací části středového panelu byl pár kroků zpět od toho, co známe u dnešních vozů.

Chválím však použití mechanických prvků ovládání. Dle mého je to daleko lepší než vše ovládat pomocí dotykového infotainmentu, což je během jízdy často dosti nepraktické. Ale přeci jen by se mechanické ovládání dalo zachovat i s trochou modernizace. Stačilo možná použít méně tvrdých plastů.

Podobně je na tom také infotainment systém, který sice funguje bez problému, ale je pravdou, že v dnešní době už jsme zase zvyklí na něco trochu jiného. Námi testovaný model byl vybaven displejem s uhlopříčkou 7“, který se ovládal otočným ovladačem na středovém panelu. Nicméně do tohoto prémiového vozu se displej s poměrně nízkým rozlišením určitě nehodil. Zároveň musím zmínit, že jsem velkým fanouškem Apple Car a Android Auto a podpora těchto aplikací mi taktéž velmi chyběla. U vozů s cenovkou nad 800 000 Kč bych to bral jako samozřejmost.

K nabíjení telefonu a jiných zařízení však v interiéru skvěle poslouží dva USB porty a nechybí třeba ani audio vstup na středovém panelu. Ostatní prvky interiéru již působí hodnotně a velmi se mi líbilo taktéž textilní čalounění Silk a třeba kůží obšitý volant.

Vůz nabitý technologiemi

Do výbavy tohoto vozidla si můžete zvolit snad úplně všechny moderní a bezpečnostní technologie, které jsou dnes známy. V našem voze nechyběl adaptivní tempomat, ale třeba také udržování v jízdním pruhu a parkovací kamery. Vše fungovalo velmi dobře.

Dostatek místa

I vzhledem k tomu, že jde o vozidlo poměrně malých rozměrů (délka 4 355 mm, výška 1 455 mm, šířka 2020 mm) a jak už jsme zmínili na začátku, jedná se hlavně o městské vozidlo, i přes to „cétéčko“ nabízí dostatek místa, a to nejen pro řidiče, ale i pro spolujezdce. I když je pravda, že zadní sedačky jsou trochu vyvýšené, a to kvůli baterii, takže vyšší lidé by měli asi trochu problém s místem nad hlavou. Kufr nabídne objem 375 litrů a po sklopení zadních sedaček až 985 litrů.

Hybridní pohon

Velkým plusem a troufám si říct i hlavní předností tohoto městského vozu je hybridní pohon. Pod kapotou nalezneme čtyřválec o objemu 1.8 litru, který je spojený s elektrickým motorem o výkonu 82 koní. Auto se nabíjí během jízdy, kdy se energie ukládá do 1.3 kWh baterie. Ta je umístěná nad zadní nápravou. Vůz tak při běžné jízdě kombinuje oba motory a elektrický motor využijete hlavně při rozjezdech a zrychlení. To se třeba do velkých měst plných kolon hodí skvěle.

V Praze parkujete zdarma

Další výhodou zejména pro pražské obyvatele je, že s tímto vozem budou moci parkovat na všech modrých a fialových zónách zdarma, což mnohým řidičům může ušetřit velké peníze. Otázkou je, jak dlouho tohle zvýhodnění se stále větším příchodem hybridních a zcela elektrických vozů vydrží.

„Lexusní“ jízda

Provoz vozu je velmi tichý a jízda opravdu pohodlná, na sportovní jízdu to úplně není, připravte se spíše na komfortní podvozek. Navíc si díky otočnému ovladači na středovém panelu můžete vybrat z tří jízdních módů (ECO, NORMAL, SPORT). Nicméně i při sportovním režimu nečekejte žádný zázrak. Primární zaměření tohoto vozu není na závodní dráhy.

Vybrat si můžete i jízdu pouze na baterii, a to díky tzv. EV módu. Díky tomu vůz ujede čistě na elektrický pohon až 2 kilometry s rychlostí pod 50 km/h. Nicméně záleží i na jiných okolnostech, jako je teplota či nabití baterie. Můžou tak nastat případy, kdy vám vůz ani neumožní EV mód přepnout. Tento mód je však nejlepší využít pro krátké popojíždění či do podzemních garáží, kde mohou být problémem zplodiny z výfuku.

5. 2. 2019Zpříjemněte si neděli legendárním brunchem v restauraci Mama, která má své příznivce po celém světě. Pochutnáte si jako „u maminky“

Spotřeba na jedničku

Ve spojení s hybridním pohonem lze očekávat taktéž nízkou spotřebu. Pokud tedy jezdíte slušně a příliš nešlapete na plyn, můžete se pohybovat okolo 4 litrů na 100 km.

Jediná chyba na kráse

Lexus CT 200h je skvělým městským vozem, jedinou chybou na kráse je středový panel s infotainment systémem, který by si jistě zasloužil trochu modernizace. Věřím, že se v další verzi tato chybka napraví a budu pak moci říct, že je tohle městské vozidlo dokonalé.

Námi testovaný vůz

Měli jsme možnost otestovat verzi Lexus CT 200h Comfort Plus se základní cenou 854 000 Kč, která však na našem trhu k dostání není. Srovnatelná je však s výbavou Prestiege, která se svou cenou začíná na 790 000 Kč.