Nové francouzské prémiové SUV, kterým jezdí i prezident Macron. Otestovali jsme novou DS 7 CROSSBACK

„SUV vlna“ stále neutichá a my se tak můžeme neustále těšit na nové modely všech různých značek. Možná také patříte mezi ty, kteří ještě značku DS úplně zažitou nemají, ale díky poslednímu modelu DS 7 CROSSBACK tomu brzo bude určitě jinak.

Autor: Jan Witek / Zdroj: Foto: Jan Witek, DS Automobiles / 22. 2. 2019

Francie je známá jako domov luxusu, designu a perfekcionismu a všechny tyto prvky se projevují také na novém modelu DS 7 CROSSBACK. Je to vůbec první novinka druhé generace samostatné značky DS, která patří pod koncern PSA, tedy stejný koncern, který vyrábí např. automobily Peugeot, Citroën a další.

Dříve jsme označení DS mohli vídat u vozů Citroën, nicméně tento model a značka už se zmiňovanými vozy nemá nic společného. Vozy značky DS tak seženete už jen ve vlastních DS Storech, což může být počáteční nevýhodou, jelikož jediný se nachází jen v Praze na Černém mostě. Jedinou pobočku však skvěle vyvažují doprovodné služby, které v rámci koupě vozu od výrobce dostanete.

Bohatý balíček služeb

Kromě jedinečného souboru služeb na míru, Only You, mohou majitelé nového DS 7 CROSSBACK využívat i nejvyšší úroveň servisní smlouvy, tzv. FreeDrive, která je již v ceně vozu. Ta kromě záruky na 5 let / 100 tis km znamená také všechny předepsané servisní prohlídky a výměnu nejen dílů podléhajících záruce, ale i všech dílů opotřebených (např. brzdové destičky apod.) a zahrnuje také práci servisu. Co víc si přát?

Nový model DS 7 CROSSBACK si pochopitelně velmi chválí také generální ředitel společnosti DS Automobiles, Yves Bonnefont: „Modelem DS 7 CROSSBACK zahajuje vizionářská značka DS svou druhou generaci modelů. Toto elegantní a technologicky vyspělé světové SUV je ztělesněním zkušenosti francouzského know-how a spojuje v sobě krásu materiálů, řemeslný um a technologické novinky. Jeho špičková výbava je zárukou dynamiky a skvělé výkonnosti.“

Krásný na povrchu, ještě hezčí uvnitř

Vždy, když si jdu nějaké testované vozidlo převzít, mě na první pohled zaujme jeho exteriér a mohu říci, že DS 7 CROSSBACK mě zaujala na celé čáře, a to v pozitivním slova smyslu. Jediné, co mi trochu kazilo dojem, byla zlatá barva, která se mi k autu úplně nehodila, ale to je hlavně věc vkusu a na výběr máte samozřejmě spoustu jiných barev.

Nicméně i přes to se nedal přehlédnout zajímavý design, ladné křivky, které však dohromady vyzařovaly trochu i sportovním duchem. Co se exteriéru týče, musím určitě zmínit přední a zadní světlomety, které celé karoserii dodávají tu pravou tvář.

Přední světla DS ACTIVE LED VISION zaujmou působivým otáčením o 180 stupňů při nastartování, po kterém se zastaví ve výchozí poloze. Zadní světla zase svou texturou jakýchsi šupin s technologií 3D Full LED, která ještě více povznáší francouzskou vznešenost tohoto vozu.

Vyzdvihnout musím také automatické funkce předních světlometů (například automatické zapnutí dálkových světel ve tmě), které fungovaly na jedničku! Ihned, jakmile se naproti mně v dálce objevilo auto, dálková světla zhasla a hned poté, co jsme se s protijedoucím vozidlem minuli a cesta byla opět volná, dálková světla se aktivovala. Prodleva? Snad jen sekundu! Ve výbavě pak nechybí ani elegantní tzv. posuvné dynamické směrovky.

Na přední masce samozřejmě nechybí dominantní logo DS, na které lidé koukali hned poté, co viděli auto projíždět. Je pravda, že tato novinka se zatím úplně hojně na cestách nevidí, a proto vzbuzuje pozornost. Pokud vám něco podobného lichotí a jste rádi středem pozornosti, je to vůz právě pro vás. Lidé se se mnou pouštěli do řeči, ptali se mě, co je to za auto, a to daleko víc než u jakéhokoliv jiného vozu, jelikož DS zkrátka neznali.

Pohodlí a elegance interiéru

Nejen v exteriéru, ale také v interiéru často najdete motiv kosočtverce, nebo lépe řečeno diamantu. Uvnitř se objevuje nejen na dvou velkých displejích, ale také na ovládacích prvcích, na lemování reproduktorů apod. Zkrátka úplně všude.

Pojďme se však vrátit ke dvěma dvanáctipalcovým displejům, jejichž ovládání je intuitivní a grafika velmi povedená. Navíc opět chválím dostupnost funkce Android Auto a Apple Car Play, což je pro mě, jako pro častého uživatele navigace Waze, zásadní.

Digitální budíky se také velmi povedly a umožňují mnoho nejrůznějších osobitých nastavení. Systém si tak můžete doladit zcela na míru. Všude uvnitř jsou použity prémiové materiály – minimum plastových ploch a použití leštěného kovu. Jediné, co mě trochu zmátlo, bylo ovládání oken na středovém panelu, které dnes již není tak časté, ale proč ne.

V nabídce je celkem pět různých druhů interiérů, které oslavují Paříž (Bastila, Rivoli, Faubourg, Opera a Performance Line), takže si každý budoucí majitel vybere to své. Ocenil jsem také pohodlné sedačky, které v sobě navíc skrývaly masážní funkci, což při dlouhých cestách krásně zpříjemní vaši jízdu. Po nastartování vozu na vás navíc ve středu panelové desky vyskočí hodiny, které byly vyrobeny v rámci partnerství s firmou B.R.M. Chronographes.

Vůz nabitý technologiemi

Sledování jízdních pruhů či adaptivní tempomat, to jsou funkce, které dnes najdeme téměř ve všech lépe vybavených vozech, otázkou pak je, jak dobře tyto systémy ve voze fungují. I v tomto musím ale DS 7 CROSSBACK pochválit. Nebyl problém na chvíli volant na dálnici úplně pustit, vyndat si něco z tašky a pak se k řízení vrátit, vůz celý provoz sleduje za vás. Takovou třešničkou na dortu je pak noční vidění.

Jízda je pohodlná i díky systému DS Active Scan Suspension, který pomocí kamery skenuje nerovnosti na vozovce a v závislosti na rychlosti jízdy, úhlu natočení volantu a použití brzd, uzpůsobuje charakteristiku pružení a tlumení na každém kole zvlášť.

23. 1. 2019Festival taneční hudby Balaton Sound oznámil další headlinery

Místo pro všechny a skoro pro všechno

Rozměrově je vůz prostorný a dostatek místa je v přední i zadní části vozu. Zavazadlový prostor s dvojitou podlahou má objem 555 litrů a po sklopení zadních sedaček až 1 752 litrů. Níže najdete konkrétní rozměry vozu.

Délka: 457 cm

Výška: 162 cm

Šířka: 189 cm

Jaký model jsme testovali a jaká je cena?

Mnou testovaný model byl DS 7 CROSSBACK GRAND CHIC 2.0 BlueHDI 180 EAT8, jeho základní cena je 1 190 000 Kč. Uvnitř jsme měli interiér DS Inspirace – Opera s černou kůží Nappa. Se všemi příplatky v podobě bezklíčového vstupu, hands-free otevíráním víka kufru, DS CONNECTED PILOT, DS NIGHT VISION či speciálním HiFi systémem FOCAL Electra se 14 reproduktory a střešním panoramatickým oknem vyšel na cca 1 480 000 Kč.

Cena je sice vysoká, ale v porovnání s jinými prémiovými značkami těžko seženete vůz se stejnou, opravdu plnou výbavou, jízdními vlastnostmi, dokonalými technologiemi a s použitím prémiových materiálů, a to za cenu jednoho a půl milionu korun. Navíc s tolika službami navíc.

V budoucnu značka DS chystá model s plug-in hybridním benzinovým motorem o výkonu 300 koní a pohonem 4×4, který se u vozu DS 7 CROSSBACK objeví na jaře 2019 a bude moci ujet až 60 km v režimu se zcela nulovými emisemi. Kromě toho se objeví i další tři verze benzínových motorů a dva dieselové motory. Celkem tedy bude v nabídce šest motorů.

Závěr testování

DS 7 CROSSBACK je určitě tvrdou konkurencí pro prémiová SUV ostatních značek, nicméně tuto značku si budou Češi muset ještě asi trochu zažít. Kdo by neznal známé francouzské značky jako Channel či Dior? Nyní i na poli automobilů mají Francouzi šanci ukázat ze sebe to nejlepší, za mě se jim to skvěle povedlo.