BMW M340i xDrive First Edition – výjimečný vůz s výjimečnými vlastnostmi

Nová generace BMW řady 3 je sexy! O to víc, když máte možnost vyzkoušet ji ve variantě M340i xDrive First Edition. Do jisté doby byla tato varianta tou nejsilnější trojkou, kterou jste v rámci nové generace mohli mít, nyní už je k dispozici i verze BMW M3, ale musím říct, že i těch 374 koní, které jsem měl pod kapotou, mi bohatě stačilo.

BMW řady 3 je samo o sobě velmi výjimečné auto, ale když navíc berete v potaz, že vlastníte speciální kousek First Eddition, můžete si být jisti, že jste vlastníkem pouze jednoho ze 340 kusů, které pro obě karosářské varianty vznikly po celém světě. Neexistuje snad lepší definice pro slovo exkluzivní.

Design v Mnichově umí!

Na první pohled zaujme matná šedá barva, kterou skvěle obohacují černé doplňky, které už tak dost dravým křivkám dodávají ještě větší intenzitu. BMW si s designem umí skvěle pohrát a důkazem je nejen spousta spokojených řidičů a majitelů, ale i mnoho závistivě hledících kolemjdoucích. Pokud budete chtít utéct pozornosti, vozy BMW pro vás nejsou tím pravým ořechovým.

Velmi se aktuálně řeší větší a protáhlejší ledvinky vozů BMW. Mně osobně vůbec nevadí. Naopak bych řekl, že mi docela lichotí a na první pohled vozům dodávají ještě větší šťávu. Právě tyto protáhlé ledvinky jsou dnes vidět na M3 modelech. Mnou testovaný model se zatím držel v „klasických“ kolejích.

BMW řady 3 je dostatečně velké (délka 4713 mm, šířka: 1827 mm, výška: 1440 mm, rozvor: 2851 mm), ale zároveň i kompaktní. Nemusíte se bát, vzít si s sebou více zavazadel (kufr má základní objem 480 litrů), ale zároveň se nebudete potit, když ve městě budete hledat parkovací místo.

Na první pohled elegantní, ale umí být taktéž pěkně agresivní. Univerzální vlastnosti se automobilce BMW krásně podařilo spojit do jednoho automobilu a díky tomu model osloví širokou skupinu potencionálních zákazníků.

Sexy and he knows it!

Atraktivita BMW řady 3 se pohybuje na velmi vysokém levelu. Je pravda, že mnou testovaná verze byla sportovnější než elegantní manažerská limuzína, ale v každém případě a provedení trojka hravě zastane obě role. Soudě dle pohledu kolemjdoucích, ve verzi First Eddition zaujala trojka téměř opravdu každého a ani já jsem z ní nemohl spustit oči.

Elektrifikovaná verze BMW X5 45e sází na dokonalý komfort a nízkou spotřebu10. 12. 2020

Jako doma

Pokud někdo miluje interiéry vozů BMW, jsem to právě já. Ano, možná mám v tomto směru poněkud zaujatý pohled, ale dle mého je v interiérech vozů BMW vše na správném místě, maximálně dostupné, moderní, luxusní a zkrátka krásné. Vždy, když do některého z bavoráčků nechám usednout mé známé, cítí se uvnitř jako doma, a to je oč tu běží. Atmosféra interiéru vás pohltí a vy se tak na každou jízdu budete doslova těšit. BMW je zkrátka o něčem víc, než jen dostat se z bodu A do bodu B.

Když k tomu přidáte dokonale ovladatelný a funkční infotainment a skvěle zvládnutou grafiku digitálních budíků a středové obrazovky, je to pohádka. Všechno perfektně lícuje, nikde nic nevrže a vše je krásně zasazeno do uceleného designu.

Velmi se mi líbí hliníkové dekory některých tlačítek, které interiér povznáší do ještě větších sfér luxusu. Punc přepychu autu dodává samozřejmě i kožené čalounění. Ano, BMW sice nepatří mezi nejlevnější vozy, ale na každém centimetru přesně vidíte, za co jste zaplatili.

Jízda za všechny prachy

Když už jsme u těch peněz, použiju otřepanou frázi, že jízda s BMW je k nezaplacení. Pokud navíc sedíte za volantem BMW M340i xDrive First Edition, je to doslova pohádka. Podvozek je skvěle vyvážený a jízda prostě odpovídá starému dobrému kvalitnímu bavoráckému způsobu. Ne nadarmo se značka stále drží na předních příčkách kvalitních a luxusních vozů a náhoda jistě není ani používání sloganu „radost z jízdy“. Tu pocítíte v každé zatáčce, ale i na kdejaké rovince.

V zatáčkách je vůz maximálně přilnavý a kdykoliv si chcete trochu více zařádit a do zatáčky zadriftovat, není problém. To vše při zachování maximálního komfortu, tedy pokud počítáte s tím, že vozy BMW jsou trochu tužší, což mně osobně dost vyhovuje, protože vždy vím, že mám auto pod kontrolou, že mi nikam neuskočí a že perfektně reaguje na každý můj pohyb. Auto je příjemné v jakémkoliv případě. Ať už chcete jen tak klidně popojíždět, bezpečně předjíždět, nebo se trochu více pobavit.

Výška, velikost nohy a penisu – na rozměrech skutečně záleží, některé jsou ale důležitější než ty ostatní7. 12. 2020

Ach ten motor!

Jedním z hlavních klenotů mnou testovaného vozu byl jednoznačně motor. Pod kapotou máte k dispozici 374 koní (275 kW) a 500 Nm, což jsou nádherné hodnoty. Když k tomu přidáte stovku za 4,4 sekundy a maximální rychlost 250 km/h, budete se usmívat od ucha k uchu.

Velmi příjemný pocit zažijete po šlápnutí na plynový pedál. Ihned se vám v břiše rozletí motýlci. To, co po stlačení plynu uslyšíte, není ošizený zvuk z repráků, ale melodický řadový šestiválec. S tímto agregátem pod kapotou můžete jezdit ve městě lehce nad 10 l, což se na první pohled může zdát docela hodně, ale když vezmete v potaz potenciál, který máte pod rukama, změníte názor.

Závěrem

BMW M340i nové generace je stále výborným autem, které potěší všechny, kteří mají rádi všestrannost, komfort, zábavu, styl a luxus. Měl jsem možnost vyzkoušet i plug-in hybridní verzi řady 3, která má k luxusu a komfortu ještě blíže než tato sportovní verze, ale jak říkám i verze BMW M340i vás velmi mile překvapí.

Autor: Jan Witek

Zdroj: Jan Witek