BEAUTY BOY: Moderní muž, který dbá o svou pleť a nebojí se používat make-up

Ženy se zdobí mnoha způsoby, na výběr mají nespočet různých doplňků, mohou si užívat kabelky, šperky, náušnicemi počínaje luxusními hodinkami konče, to vše mohou završit také dokonalým make-upem. V případě mužů jsou však možnosti mnohem omezenější – nebo lépe řečeno, zdají se být omezenější. Ještě že alespoň v showbyznysu neschází muži, kteří se nebojí změn a rádi zpopularizují i takové trendy, které by těm konzervativnějším mohly připadat naprosto nepřijatelné. Seznamte se s „Beauty Boyem“…

Péče o vlastní vzhled, vlasy a pleť není zrovna tím, čím by se muži houfně zabývali. Ačkoliv velké zásluhy v oblasti celosvětového vylepšení mužského vzhledu a zájmu o vizáž nelze upřít např. Davidu Beckhamovi (díky němuž např. mnozí muži zamířili i do kosmetických salonů), mužská populace v oblasti péče o zevnějšek za ženami stále zaostává. Stejně tak se muži obvykle cítí svázáni nepsanými pravidly o tom, co je a není „mužné“. Přesto se však aktuálně o slovo hlásí zbrusu nový trend, který poměrně pregnantně vystihuje jeho označení – Beauty Boy. Tedy, velmi volně interpretováno, „krásný chlapec“. V čem přesně tento koncept spočívá?

Hladká kůže bez ochlupení? Pomůže vám laserová depilace5. 11. 2020

Beauty Boy v akci

Na počátku letošního ledna při udílení Zlatých Glóbů se na červeném koberci blýsknul Ansel Elgort. A tím „blýsknul se“ máme na mysli skutečné „blýsknutí“ – herec a hudební producent totiž dorazil s lehkým make-upem, jemuž dominovaly třpytky v koutcích očí (a měl také nalakované nehty, což je zároveň další zbrusu nová vlna v pánské manikúře). Make-up však není ničím cizím ani pro Ezru Millera, mnozí muži se dokonce spojili s různými kosmetickými značkami (např. make-up artista James Charles tak spolupracuje s CoverGirl, Luka Sabbat s Milk Makeup).  Elgort však zajal především tím, s jakou přirozeností své líčení zkombinoval s celým outfitem – třpytky jako by byly organickou součástí jeho oděvu podobně jako třeba hodinky. Ovšem i mnozí další známí muži již naznačují, že jim péče o sebe sama a kosmetické výrobky rozhodně nejsou cizí.

Především v prostředí světově známých hvězd si muži začínají módu užívat a kromě líčení volí právě i výrazné laky na nehty a třeba i šperky a materiály, které byly donedávna výsadou žen (náušnice, krajka ad.). A zdá se, že celý tento trend čeká velká budoucnost. „Muži v nadcházející sezoně začnou kvůli vzhledu a kráse podstupovat různá rizika a překračovat hranice,“ tvrdí vizážistka Amber Amos. Ačkoliv se její klienti dle jejích slov stále zaměřují především jen na péči o pokožku a využití make-upu pro zakrytí různých nedokonalostí, Amos u nich v poslední době pozoruje také větší ochotu experimentovat. „Samozřejmě je rozdíl v make-upu, který užívají ženy a který volí muži. Muži obvykle volí spíše nenápadné líčení – linky, jemné oční stíny – přesto chtějí mít zářivou pokožku a nebojí se ani použití barev,“ shrnuje.

S tím, že mužské hnutí zaměřující se na krásu roste, pak souhlasí i vizážista Zaheer Sukhnandan. „Jsem velmi šťastný, že mohu spolupracovat s několika klienty, kteří se nebojí kreativity a ani toho být výrazní, make-up je tu pro každého,“ tvrdí. A dodává, že je také nadšený tím, kolik mužů se např. rozhodlo vzdát klasických obleků a na rozličné společenské události se nebojí zvolit extravagantnější modely. Podle vizážisty Petera Philipse, který působí pod značkou Christian Dior Make up, se pak stále více mužů nechává inspirovat i módními show, kde si s umírněností tvůrci rozhodně hlavu nelámou. Ačkoliv jejich kreativní díla se samozřejmě v ulicích běžně neobjevují, minimálně inspirují muže k tomu, aby byli odvážnější a vykročili ze své vzhledové komfortní zóny.

Proč svět potřebuje více „Beauty Boys“?

I když se třeba každému muži nutně nemusí líbit make-up (který ovšem i pánové – minimálně v podobě korektoru – dnes již využívají docela běžně), koncept, který v sobě „beauty boy“ zahrnuje, je mnohem univerzálnější a užitečnější. Týká se totiž mužské péče o pokožku obecně, a to klidně i ze strany profesionálů. Právě to je přitom téma, které je pro mnoho pánů stále tabu. Podle průzkumu provedeného na portále GQ např. jen 38 procent mužů v posledním půl roce použilo hydratační krém…

Nedokonalosti jsou OK, a to nejen v módě, ale i v životě – hlásá skrze novou kolekci Levi´s24. 9. 2020

Jasná je ale také řeč trhu – na něm se stále častěji objevují kosmetické řady určené mužům, mnohé výrobky naopak ztrácí označení „pro ženy“ a „pro muže“. V loňském roce pak na pulty zamířila např. pánská řada Boy de Chanel, která obsahuje i stíny, tužku na obočí a balzám na rty, mnohé další kosmetické firmy začaly pracovat i s mužskými modely. Jednoduše tak, aby narušily představu, že kosmetika je ryze ženská záležitost. Protože všechno to, co mohou s řasenkami, štětci a mnoha barvami provádět ženy, mohou i muži.

Jednoduše řečeno, za správnou mužskou péči o pleť byl dlouhou dobu považována péče nulová (a vše, co přesahovalo mýdlo, již bylo za hranicí potřebnosti). Snad i proto je nástup trendu „Beauty Boye“ rozhodně vítanou změnou. A to klidně i s třpytkami v koutcích očí…

 

 

Zdroj: cq.com, vogue,com, instagram