Renault představil inovovaný model elektrického vozu a zamiloval se do něj i Ben Cristovao

Automobilka Renault šlape elektromobilitě na paty. Jen v Evropě jí v počtu prodaných elektrických vozů patří po Tesle hned druhé místo. Nyní představila inovovaný model elektromobilu ZOE a také nového ambasadora značky.

Nové ZOE nabídne širší základní výbavu a také vyšší výkon. Exteriér vozu je poněkud výraznější oproti předchozí generaci, ale jinak se toho po designové stránce až tolik nezměnilo. Vůz nabízí nově světla s full LED technologií již v základní výbavě, která zajišťují až o 75 % vyšší svítivost než halogenová světla při stejném odběru elektrické energie. Celkově design vozidla působí velmi roztomile a do každodenního městského provozu se hodí dokonale.

Herečka Anna Lucie Schollerová slaví úspěchy v zahraničí. Svou kariéru aktuálně rozjíždí v Americe28. 8. 2020

Interiér modelu ZOE prošel revolucí na pozici řidiče i palubní desky, která byla zcela modernizována pro větší komfort. V interiéru byla doplněna i nabídka asistenčních systémů (ADAS). Mezi další inovace patří multimediální systém Renault EASY LINK a také nový jízdní režim, který je určen pro jízdu ve městě, to vše s cílem usnadnit a zpříjemnit každodenní život.

Cestování bez omezení

Inovovaný model ZOE nabízí autonomii s baterií o kapacitě 52 kWh, která se vyznačuje dojezdem 395 kilometrů v cyklu WLTP (normalizovaný cyklus, který počítá s provozem elektromobilu v 57 % na městských trasách, 25 % na příměstských trasách a 18 % na dálnicích) a více možnostmi v oblasti dobíjení díky zavedení dobíjení stejnosměrným proudem. Současně přináší ještě více radosti z řízení díky výkonnější motorizaci s výkonem 100 kW.

Nové ZOE je výsledkem práce na optimalizaci základních principů, které se dotýkají funkce elektrického vozu – podvozek, řízení, brzdy a elektrický výkon. Tato nová generace disponuje všemi nutnými výhodami efektivity elektrického pohonu a přitom zůstává cenově dostupná. Akční cena začíná na částce 695 tisíc korun.

Renault jako lídr elektromobility

Renault má jako průkopník a leader elektrické mobility v Evropě unikátní a komplexní znalosti o potřebách a očekáváních spojených s tímto trhem. Nové ZOE to jen dokazuje.

Skupina Renault v červnu 2018 ohlásila investiční plán s cílem učinit z Francie excelentní centrum elektrických vozů v rámci Evropské unie. Do roku 2022 tak předpokládá zdvojnásobení výrobních kapacit pro model ZOE ve výrobním závodě ve Flins v pařížském regionu.

Skupina nabízí široký elektrický sortiment vozů díky modelům Renault ZOE, Twizy, Kangoo Z.E. a Master Z.E. Nechybí ani limuzína Renault Samsung Motors SM3 Z.E., prodávaná v Koreji, a nový Renault City K-ZE, který je určený pro čínský trh. V roce 2022 bude sortiment skupiny Renault zahrnovat 8 elektrických vozidel a 12 elektrifikovaných modelů. Stoprocentně elektrická vozidla budou pokrývat hlavní segmenty a představovat 20 % sortimentu.

Vůz šetrný k životnímu prostředí

Jakmile se nový model objeví na silnici, jeho jízda samozřejmě neprodukuje žádné provozní emise. Ale tím minimalizace dopadu na životní prostředí nekončí. Kromě jiných výhod je model zpracován ze syntetických materiálů, které ze 100 % pocházejí z recyklace, včetně viditelných dílů kabiny vozu a potahů sedaček vyrobených v souladu s principem udržitelné ekonomiky a dílů z recyklovaného propylenu.

„Rouškoslepost“ – naše mozky mají problém, s rouškami na tváři evoluce nepočítala9. 9. 2020

Koncepce nového ZOE klade velký důraz na opětovné využití zdrojů. Skupině Renault a jejím partnerům se například podařilo využít původní proces mykání pro výrobu inovované tkaniny z recyklovaných materiálů pocházejících z automobilového průmyslu.

Na základě principů udržitelné ekonomiky vůz využívá v průměru 50 % z recyklovaných potahů a bezpečnostních pásů a 50 % z vláken recyklovaných plastových lahví (PET). Zatímco recyklované syntetické materiály se tradičně využívají pro výrobu motorové skříně či bezpečnostních prvků vozu, nové ZOE je poprvé využívá i pro prvky interiéru: potah se vzorem ZEN, ale také ozdobné prvky ze vstřikovaného plastu. Nový model ZOE tak obsahuje 22,5 kg recyklovaných syntetických materiálů, tedy více než předcházející generace. 

Do vozu se zamiloval i Ben Cristovao, nový ambasador značky Renault

Český zpěvák Ben Cristovao je známým vyznavačem „ekoživota“. Snaží se žít odpovědně k naší planetě a z toho důvodu se mu velmi líbí, kam značka Renault směřuje. Proto se rozhodl navázat s ní spolupráci a stal se jejím novým ambasadorem.

„Poprvé jsem se s tématem elektromobility setkal ještě v době, kdy jsem jezdil na snowboardu. Je to asi patnáct let zpátky, kdy jsem přijel do švýcarského města Saas-Fee, které je od roku 1951 bez aut na klasický pohon a veškerá doprava zde probíhá na bázi elektromobility. Moc tomu fandím. Lidé o mně vědí, že se o tato ekologická témata hodně zajímám, takže když mě značka Renault oslovila ke spolupráci, byl jsem moc rád, protože podporuji jejich myšlenku a směřování,“ řekl Ben Cristovao během tiskové konference k novému modelu ZOE, která proběhla příhodně v Kabelovně v pražských Holešovicích.

První zákaznici by se nových modelů Renault ZOE mohli dočkat někdy v polovině letošního roku, nicméně prostřednictvím fotografií v naší galerii výše se s vozem můžete do detailu seznámit už dnes.

Zdroj: Renault, Ben Cristovao Podpora