Závistivě sníte o dokonalé dovolené z fotek na Instagramu? Tak se podívejte, jak instagramová místa vypadají ve skutečnosti
Straight friendly
Zdroj: AdobeStock

Závistivě sníte o dokonalé dovolené z fotek na Instagramu? Tak se podívejte, jak instagramová místa vypadají ve skutečnosti

Stává se vám, že scrollujete sociálními sítěmi a říkáte si: „Sakra, všichni jsou na tak skvělých výletech, viděli tolik míst a jejich život je jako jedna barevná pohádka!“ Ano? Pak jistě oceníte tento vhled do reality. Už dlouho je známo, že nelze věřit žádné vyžehlené tváři na Instagramu, protože jí její majitel k té dokonalosti tak trochu dopomohl. Věc se má ovšem tak, že dnes už se nevylepšuje jen vzhled. Nemažeme si jen pupínky, nezužujeme pasy a nezvětšujeme svaly. Už je běžné si i fotky z dovolené projet filtry a retušemi. Snad aby všichni záviděli, kdo ví… Podívejte se, jak se to lidem na internetu daří.
Irena Piloušková Irena Piloušková Autor
4. 7. 2024

Pojďte mi závidět...

Kdo má na dovolené čas a chuť retušovat fotky a sedět u telefonu? Zdá se, že mnoho lidí! Až překvapivě velké množství cestovatelů se uchyluje k tomu, že svět na sociálních sítích nejen okouzlí tím, že si máchají nohy v moři. Ještě to moře pěkně domodří a do jeho odrazu přidají úsměv Ježíše. Přehnané? Jasně. Ovšem ony ty výsledky jsou často od reality opravdu daleko…

Egyptské pyramidy

Téměř každý chce pyramidy vidět. A jsou bezesporu úžasné. Člověk si tak stojí na písčité zemi a přemýšlí, jak je možné, že to ti lidé před tolika lety zvládli postavit. Množí se jak vědecké názory, tak konspirační. Nejspíš byli tehdejší projektanti velmi dobří a stavbaři nebývale fikaní (či otroci velmi silní). Nebo přiletělo UFO, udělalo kopečky a po tisíce let se nám ti škodolibí mimozemšťané smějí z lodi ve vesmíru, že se na ně stále chodíme ohromeně dívat. Ať tak, či onak, jsou tu. A jsou úžasné. Ovšem čekáte snad žlutý písek, obří stavby zalité sluncem a vedle nich odpočívající Sfingu, ze které jde magický respekt? No… Vlastně vám bude vaše představa splněna, ale ne tak dokonale, jak tvrdí sociální sítě. Namísto perfektní nedotčené pouště očekávejte místo plné dotěrných prodejců, kde si můžete koupit pizzu a za chvíli jste zase zpátky mezi (často zanedbanými) domy. Podívejte se na toto video s porovnáním:

Eiffelka, Velká čínská zeď, Benátky a další notoricky známé destinace

Pokud jste video poctivě dokoukali do konce, jistě jste si všimli, že ani jiné destinace na tom nejsou tak růžově. Nebo spíš barevně obecně. Takové Benátky se nemohou chlubit zrovna čistou vodou hrající třpytem, kterou brázdí nadšení gondoliéři. V podstatě se můžete plavit po poměrně znečištěných ulicích a nelze vyloučit ani srážku lodiček, která už několik lidí přišla opravdu draho nejen v ohledech financí. Velká čínská zeď sice stojí, ale na několika místech už „jen tak tak“ a třeba Eiffelova věž je obehnána tolika zátarasy, že romantické posezení v její blízkosti opravdu nelze očekávat. Spíše dlouhé fronty a mnohočetné bezpečnostní prohlídky.

Perfektní obrázek

Některé fotky jsou jednoduše záviděníhodné. Není nic divného, že si při pohledu na ně říkáme, že bychom tam chtěli být také. Třeba tato fotka z Instagramu.

Úžasné, že? Ano, toto místo vážně existuje. A pokud si chcete ponechat ideály a dál si myslet, že se tam sami vydáte na romantický výlet, uděláte si fotku, zadíváte se do nebe a možná kolem vás i proletí víla, pak příspěvek rozhodně nerozklikávejte. Součástí je totiž i video, jak taková fotka vzniká…

<Path> Jak TikTok ovlivňuje módní trendy? Co jsou to mikrotrendy a jak mohou z této platformy těžit běžní konzumenti i módní značky?Zdroj: Tereza Stehlíková

TikTok je v tom mistr!

Kde najít porovnání, která vás vrátí na opravdovou (nikoli dokonalou) Z/zem? Ačkoli je TikTok plný bizáru, lze na něm najít i obsah, který je zajímavý. A mnozí na této platformě neváhají zveřejnit, jak se to s těmi perfektními výlety má. Podívejte se třeba na tuto kompilaci (původně z platformy TikTok) nahranou na YouTube.

Můžou za to lidé?

Ano. V mnoha případech mohou opravdu za zkázu krásného místa lidé. Není divu, že si od šikmé věže v Pise odnesete spíše trapas než okouzlující zážitek. Namísto toho, abyste si stavbu v klidu prohlédli a nafotili, totiž nejspíš budete jen další mamlas, který se stejně jako všichni ostatní snaží předstírat, že se věžičku snaží narovnat. Centimetr sem, centimetr tam… U takového focení lze strávit spoustu času. A taky, že se tak děje. Podívejte se ve videu, jak se lidé – jeden vedle druhého – snaží o totéž. A jak to odvádí pozornost a ničí jakoukoli atmosféru.

Tipy redakce

Davy, davy, davy

Hromady lidí vám jistě znepříjemní mnoho zážitků. Ať už se z posledních sil vyškrábete na nějaký vrcholek, anebo jen toužíte obdivovat umění. Budou tam. Lidi. Všude. Nahňácaní na sebe. A více než Monu Lisu (která je mimochodem překvapivě malinká) si tak do paměti vryjete spíše (v lepším případě) vyčpelý deodorant chlapíka vedle vás. Ano, toho, co se taky snaží ulovit fotku, na kterou už se nikdy v životě nepodívá, protože bude hrozná, a až bude kamarádům vyprávět o svém výletě, nejspíš použije spíš Google obrázky.

Jeden z mnoha

Přestože jsou lidé otravní a nikdo se nechce mačkat v davu, faktem je, že všichni jsme toho davu součástí. A to nejen v tom filozofickém slova smyslu. Vážně ten dav zvětšujeme a stejně jako ostatní štvou nás, my štveme je. Až teprve ve frontě do muzea si totiž uvědomíme, kolik nás je. Lidí je tolik! A stále přibývají! To proto jsou v poslední době žhavým lákadlem místa, kde jednoduše nikdo není. Soukromé pláže, odlehlé končiny, miliardářské ráje těch, kteří si prostor mohou dovolit. I proto jsou z „dokonalých“ dovolenkových fotek často retušováni právě lidé. Možná jste i vy byli někdy odstraněni, abyste nekazili výhled. A kdo ví, třeba se teď trochu chytáte za nos, protože víte, jak vypadají vaše sociální sítě oproti tomu, co jste doopravdy na dovolené viděli…

Zdroj: historyextra.com, medium.com, leonardodavinci.net, YouTube kanály FactsForYou, made4tiktok a American Eye, IG: @sinkevici_celo

Populární
články

Londýnská restaurace The Fair Pour chce upozornit na majetkové nerovnosti – i proto bude otevřena ve speciálně vybraném termínu
FUN

„Platím dvě piva a příplatek za vilu s bazénem!“ Jak to chodí v hospodě, která majetným schválně účtuje vyšší částky?

Autor: Veronika Košťálková
Nadnárodní firmy, které dříve ochotně slavily tzv. „pride month“ a otevřeně podporovaly LGBT+ menšinu, v důsledku změny politického klimatu „převlékají kabáty“
AKTUALITY

Přistiženy při pinkwashingu? Obří firmy ukazují LGBT+ lidem záda, duhové škrty dělá McDonald’s, Amazon i Meta

Autor: Veronika Košťálková
Ketamin, původně vyvinutý jako anestetikum, se v posledních letech dostává do popředí jako kontroverzní nástroj pro léčbu deprese
TĚLO & MYSL

„Bral jsem 3 gramy za noc“: Proč muži používají ketamin k léčbě deprese

Autor: Michal Černý
I když spal dvanáct hodin denně, stále byl vyčerpaný a nešťastný
LIDÉ

„Na vyhoření je nejhorší, že vám ho lidi nevěří,“ vypráví Daniel o dnech na dně. „U mě to odstartoval coming out,“ dodává

Autor: Irena Piloušková
Mnohé studie i mediální titulky líčí generaci Z jako „kutilsky neschopnou“. Často ale zapomínají na fakt, že pronajímatelé DIY projektům příliš nefandí – a s vlastním bydlením to mají „sněhové vločky“ těžší než generace jejich rodičů
LIDÉ

Každá pátá „sněhová vločka“ se bojí vyměnit žárovku. Důvody, proč generace Z radši volá na pomoc řemeslníky, vás pobaví i rozesmutní

Autor: Veronika Košťálková
Takzvané „momfluencerky“ se pouštějí na tenký led – z pohledu mnohých narušují soukromí vlastních potomků, a ještě monetizují jejich dětství. Samy matky-influencerky ale argumentují tím, že vydělané peníze spoří dětem na jejich budoucnost
LIDÉ

„Až děti uvidí, kolik peněz mají na účtu, nebudou se na mě zlobit,“ tvrdí úspěšná „momfluencerka“. Sdílením jejich dětství vydělává statisíce

Autor: Veronika Košťálková
Takzvaní „treatleři“ si hlasitě stěžují na dovážkové služby – často jim však nedochází, v jakých podmínkách kurýři pracují
TRENDY

Napůl zákazník, napůl Hitler. Tzv. „treatleři“ jsou postrachem kurýrů i sociálních sítí. Jak rozvážkové služby mění běžné lidi na tyrany?

Autor: Veronika Košťálková
Daniel Krutý, zakladatel politické strany Hnutí Generace
LIDÉ

„LGBT lidé jsou součást společnosti, nemám v plánu házet je v jakémkoliv ohledu přes palubu,“ říká Daniel Krutý, zakladatel Hnutí Generace

Autor: Michal Černý
Mladší generace se stále častěji vyhýbají nejen manželství, ale též i označování svého vztahu jakoukoliv oficiální nálepkou
TRENDY

Zapomeňte na manželství aneb Čeho se bojí moderní „vztahofobové“

Autor: Redakce LUI
Průvodce Karel, který si prošel mnoha pekelnými situacemi, ze kterých si dnes umí udělat legraci
LIDÉ

Bezdomovec nemusí smrdět, žebrat a může být i hezky oblečený, pokud skutečně chce, říká speciální pražský průvodce Karel

Autor: Michal Černý

E-Shop