Ikonická „hvězda“ mezi offroady, Mercedes-Benz Třídy G, přijíždí v plně elektrickém provedení. Svým výkonem zvedá laťku pro celý segment
[little ads never killed nobody] #spoluprace
Zdroj: Mercedes-Benz/se svolením

Ikonická „hvězda“ mezi offroady, Mercedes-Benz Třídy G, přijíždí v plně elektrickém provedení. Svým výkonem zvedá laťku pro celý segment

Segment terénních vozů je v mnoha směrech specifický – a pro mnohé je synonymem výkonu také pořádný „řev“ motoru. Že to tak vůbec nemusí být a vysokým požadavkům milovníků jízdy v náročném terénu lze dostát i v plně elektrickém provedení, pak dokazuje Mercedes-Benz Třídy G v plně elektrickém provedení.
Redakce LUI Redakce LUI Autor
29. 10. 2024

Třída G, která jde s dobou

Třída G ve stáji Mercedes-Benz obecně platí za synonymum pro skvělý offroadový výkon. Aby ne, vždyť označení „G“ je odkazem na německý termín Geländewagen, tedy „terénní vůz“. Vývoj prvního modelu byl zahájen již v roce 1972 a na běžný trh zamířil o sedm let později. A jelikož se vozidlo rychle etablovalo, následovaly jeho různé verze (některé nalezly uplatnění v armádě, jiné naopak prošly úpravami tak, aby oslovily zákazníky zaměřené na luxusní vozidla). V roce 2018 pak Mercedes Benz představil zcela novou generaci vozů Třídy G: jsou lehčí, větší, avšak neztrácí nic ze svých legendárních jízdních vlastností.

Ovšem vzhledem k tomu, že v současnosti je trendem nabízet zákazníkům také vozidla s elektrickým pohonem, ubral se tímto směrem i Mercedes Benz, který letos v dubnu na trh uvedl nový, plně elektrický model legendárního „géčka“, G 580 s technologií EQ. „Třída G během své více než 45leté historie vždy využívala nejmodernější dostupnou technologii pohonu. Je tedy zcela přirozené, že terénní vlastnosti našeho legendárního modelu se dostávají na novou úroveň díky inovativní koncepci pohonu se čtyřmi samostatně řízenými elektromotory. Vůz si dokonce zachovává známou hranatou siluetu a je věrný charakteru našeho oblíbeného Geländewagenu,“ vysvětlil Markus Schäfer, člen představenstva koncernu Mercedes-Benz pro technický vývoj.

Tipy redakce

Elektrický pohon, který oslní

Ačkoliv má G 580 stále s karoserii na žebřinovém rámu (a upevňovací body jsou totožné bez ohledu na typ pohonu), rám samotný již jasná specifika vykazuje – mezi jeho kolejnicemi je totiž uložena baterie o využitelné kapacitě 116,0 kWh, což je dostatek energie pro jízdní dosah až 472 kilometrů dle WLTP. Vzhledem k tomu, že nová elektrická Třída G disponuje hned čtveřicí individuálně ovládaných elektromotorů (což je unikum v rámci produkce celého koncernu Mercedes-Benz) umístěných v blízkosti kol, jízdní vlastnosti na silnici i v terénu jsou bez pochyb jedinečné.

Hvězda v každém prostředí

Je-li řeč o terénu, pro jehož zdolávání bylo vozidlo primárně konstruováno (byť lze čekat, že se zabydlí i na klasických dálnicích a dost možná i v městském provozu), faktem je, že toto elektrické „géčko“ se opravdu nezalekne ničeho. A není divu – vůz je vybaven terénním převodem LOW RANGE. Každý motor má také v blízkosti kola vlastní převodovku s centrálním ovládáním, což zajišťuje nezávislou funkci motorů a možnost bez obtíží zdolat náročná stoupání, nesjízdné cesty nebo prudká klesání.

A jelikož G 580 s technologií EQ je vozem do terénu, samozřejmě se zvládne brodit vodou (a to až do hloubky 850 mm, čímž dokonce překonává i konvenčně poháněné modely), bahnem, dokáže šplhat po skalách – to vše v podstatě za jakýchkoliv povětrnostních podmínek (což dokázaly mj. offroadové akce, které Mercedes uspořádal ve Francii). Problémem nejsou ani skutečně ostré zatáčky – s jejich hladkým projetím pomůže funkce G-Steering. Ta v praktické rovině zajistí, že v případě potřeby se zmenší průměr otáčení na nezpevněném povrchu a také při rychlostech do 25 km/hod a hnací moment se na každém kole individuálně přizpůsobí konkrétní situaci. Také serpentiny či jiné úzké úseky lze v G 580 s technologií EQ snadno zvládnout bez dlouhého manévrování. Díky robustní konstrukci a sofistikovanému systému pohonu všech kol se tak lze spolehnout na perfektní ovládání vozu a jeho naprostou stabilitu i ve skutečně drsném prostředí.

<Path> Heterosexuální muži stále častěji hledají svůj bod G. Zájem o pomůcky k masáži prostaty raketově roste mezi muži nad 45 letZdroj:

Vizuál, který nadchne zvenku i zevnitř

Ačkoliv primární je u vozidel daného typu samozřejmě výkon, opomínat nelze ani otázku designového zpracování. Elektrická Třída G sice zůstává svou klasicky ostře řezanou siluetou věrná charakteru originálu, a to včetně detailů, jako jsou kliky dveří či ukazatele směru na blatnících, nescházejí ale ani prvky, které jsou typické pro elektromobily. Jmenovitě se jedná např. o mírně zvýšenou kapotu a tzv. vzduchové clony v lemech zadních podběhů.

V interiéru Třídy G pak na každého čeká mix typického dobrodruha, jenž ale zohledňuje i dotek luxusu. Terénní prvky se tak snoubí s nejmodernějšími technologiemi a samozřejmě také exkluzivním vypracováním, což mj. znamená užití celé řady špičkových materiálů a jejich bezkonkurenční řemeslné zpracování. V rámci individualizace MANUFAKTUR, tedy nabídky exkluzivních výbav pro exteriér i interiér od Mercedes-Benz, lze navíc volit hned z 28 možných laků a také nespočtu variant čalounění. Díky individualizaci tak lze získat vozidlo výjimečné hodnoty vyrobené přesně dle vlastních představ a přání.

Nová ikona

Ačkoliv „géčko“ již svůj přídomek „ikonický“ má, jeho elektroverze, tedy Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ, rozhodně aspiruje na další zvednutí laťky v celém segmentu luxusních terénních vozů, které naplňují veškeré požadavky moderní doby. Ať už v terénu, nebo mimo něj, usednout za volant tohoto automobilu bude jednoduše zážitkem, který již nikdy nepustíte z hlavy.

Zdroj: Marcedes-Benz/spolupráce

Populární
články

Na koučovací výcvik se dnes podle lektorky hlásí i mnoho lidí, kteří nemají ambice stát se profesionálním koučem. Chtějí spíše získat nové nástroje pro spokojenější a svobodnější život
TĚLO & MYSL

Svobodnější život? „Práce je nutné zlo, únava norma a výplata výkupné,“ tlumočí koučka, s čím k ní přicházejí „zacyklení“ lidé

Autor: Veronika Košťálková
Při psychické poruše, která se nazývá dysmorfie, má jedinec výrazně narušené vnímání vlastního těla
LIDÉ

⁠„Nenáviděl jsem své tělo a přál si jiné,“ vzpomíná herec Penn Badgley na svoji zkušenost s „tělesnou dysmorfií“

Autor: Veronika Košťálková
Produkt je ideální pro ty, kteří často cestují a potřebují tak šetřit s místem v zavazadle – strojek i s pouzdrem nezabere více prostoru než tenisový míček
STYL

RECENZE: Holení jako z budoucnosti. Novinka od Panasonicu je designovým klenotem pro ty, kteří hledají styl a způsob, jak během cestování šetřit prostorem v zavazadle

Autor: Jakub Starý
„Dokonalý“ den by měl zahrnovat kvalitně strávený čas s rodinou, program s přáteli i pohyb. Aby se vše stihlo během 24 hodin, některé aktivity by bylo nutné kombinovat
LIDÉ

Vědci objevili recept na „dokonalý den“ – a mají naprostou pravdu

Autor: Veronika Košťálková
Být sám se sebou, užívat si klid, i tak lze zatočit se stresem
LUI BALANCE

20 minut, 5 hodin a 3 dny: Recept na zlepšení psychiky, kondice a zdraví označovaný jako 20-5-3 pomůže každému

Autor: Mirka Dobešová
Jsou spermie čilé? Pak se můžete těšit na vyšší věk dožití...
TĚLO & MYSL

Co vám zajistí delší život v řádu několika let? K cíli svižně plavající spermie, prokázali vědci

Autor: Mirka Dobešová
Matej Ftáčnik je CEO slovenské firmy Vacuumlabs.

Banka bude gayům poskytovat půjčky na náhradní mateřství. „Duhová vlajka na platební kartě nestačí,“ říká Matej Ftáčnik, spoluzakladatel LGBT bankovní platformy

Autor: Bohdana Rambousková
Biohacking usiluje o optimalizaci fungování lidského těla
LUI BALANCE

Výplach střev, kávový klystýr i včelí terapie: vyplatí se letošní trendy biohackingu vyzkoušet, nebo byste se jim měli vyhnout obloukem?

Autor: Kateřina Kučerová
Eva Kadlecová nově vede česko-slovenskou zmrzlinovou divizi The Magnum Ice Cream Company
LIDÉ

Zmrzlinový boj o rovnost: „Zisk z prodeje příchutě Bohemian Raspberry jde do Mercuryho nadace,“ říká šéfka česko-slovenského zmrzlinového byznysu

Autor: Mirka Dobešová
Takzvaná „spirála úzkosti“ zapojuje tělo, myšlenky a emoce. Když lépe pochopíme, jak úzkost funguje, snáze z ní dokážeme vystoupit
LUI BALANCE

„Milá úzkosti, drž už hubu!“ aneb Jak si udržet nadhled, když vás trápí záchvaty paniky?

Autor: Veronika Košťálková

E-Shop