Ikonická „hvězda“ mezi offroady, Mercedes-Benz Třídy G, přijíždí v plně elektrickém provedení. Svým výkonem zvedá laťku pro celý segment
[little ads never killed nobody] #spoluprace
Zdroj: Mercedes-Benz/se svolením

Ikonická „hvězda“ mezi offroady, Mercedes-Benz Třídy G, přijíždí v plně elektrickém provedení. Svým výkonem zvedá laťku pro celý segment

Segment terénních vozů je v mnoha směrech specifický – a pro mnohé je synonymem výkonu také pořádný „řev“ motoru. Že to tak vůbec nemusí být a vysokým požadavkům milovníků jízdy v náročném terénu lze dostát i v plně elektrickém provedení, pak dokazuje Mercedes-Benz Třídy G v plně elektrickém provedení.
Redakce LUI Redakce LUI Autor
29. 10. 2024

Třída G, která jde s dobou

Třída G ve stáji Mercedes-Benz obecně platí za synonymum pro skvělý offroadový výkon. Aby ne, vždyť označení „G“ je odkazem na německý termín Geländewagen, tedy „terénní vůz“. Vývoj prvního modelu byl zahájen již v roce 1972 a na běžný trh zamířil o sedm let později. A jelikož se vozidlo rychle etablovalo, následovaly jeho různé verze (některé nalezly uplatnění v armádě, jiné naopak prošly úpravami tak, aby oslovily zákazníky zaměřené na luxusní vozidla). V roce 2018 pak Mercedes Benz představil zcela novou generaci vozů Třídy G: jsou lehčí, větší, avšak neztrácí nic ze svých legendárních jízdních vlastností.

Ovšem vzhledem k tomu, že v současnosti je trendem nabízet zákazníkům také vozidla s elektrickým pohonem, ubral se tímto směrem i Mercedes Benz, který letos v dubnu na trh uvedl nový, plně elektrický model legendárního „géčka“, G 580 s technologií EQ. „Třída G během své více než 45leté historie vždy využívala nejmodernější dostupnou technologii pohonu. Je tedy zcela přirozené, že terénní vlastnosti našeho legendárního modelu se dostávají na novou úroveň díky inovativní koncepci pohonu se čtyřmi samostatně řízenými elektromotory. Vůz si dokonce zachovává známou hranatou siluetu a je věrný charakteru našeho oblíbeného Geländewagenu,“ vysvětlil Markus Schäfer, člen představenstva koncernu Mercedes-Benz pro technický vývoj.

Tipy redakce

Elektrický pohon, který oslní

Ačkoliv má G 580 stále s karoserii na žebřinovém rámu (a upevňovací body jsou totožné bez ohledu na typ pohonu), rám samotný již jasná specifika vykazuje – mezi jeho kolejnicemi je totiž uložena baterie o využitelné kapacitě 116,0 kWh, což je dostatek energie pro jízdní dosah až 472 kilometrů dle WLTP. Vzhledem k tomu, že nová elektrická Třída G disponuje hned čtveřicí individuálně ovládaných elektromotorů (což je unikum v rámci produkce celého koncernu Mercedes-Benz) umístěných v blízkosti kol, jízdní vlastnosti na silnici i v terénu jsou bez pochyb jedinečné.

Hvězda v každém prostředí

Je-li řeč o terénu, pro jehož zdolávání bylo vozidlo primárně konstruováno (byť lze čekat, že se zabydlí i na klasických dálnicích a dost možná i v městském provozu), faktem je, že toto elektrické „géčko“ se opravdu nezalekne ničeho. A není divu – vůz je vybaven terénním převodem LOW RANGE. Každý motor má také v blízkosti kola vlastní převodovku s centrálním ovládáním, což zajišťuje nezávislou funkci motorů a možnost bez obtíží zdolat náročná stoupání, nesjízdné cesty nebo prudká klesání.

A jelikož G 580 s technologií EQ je vozem do terénu, samozřejmě se zvládne brodit vodou (a to až do hloubky 850 mm, čímž dokonce překonává i konvenčně poháněné modely), bahnem, dokáže šplhat po skalách – to vše v podstatě za jakýchkoliv povětrnostních podmínek (což dokázaly mj. offroadové akce, které Mercedes uspořádal ve Francii). Problémem nejsou ani skutečně ostré zatáčky – s jejich hladkým projetím pomůže funkce G-Steering. Ta v praktické rovině zajistí, že v případě potřeby se zmenší průměr otáčení na nezpevněném povrchu a také při rychlostech do 25 km/hod a hnací moment se na každém kole individuálně přizpůsobí konkrétní situaci. Také serpentiny či jiné úzké úseky lze v G 580 s technologií EQ snadno zvládnout bez dlouhého manévrování. Díky robustní konstrukci a sofistikovanému systému pohonu všech kol se tak lze spolehnout na perfektní ovládání vozu a jeho naprostou stabilitu i ve skutečně drsném prostředí.

<Path> Mercedes-Benz EQA. Nový člen elektrické rodiny Mercedesů přináší několik překvapeníZdroj: Jan Witek, Mercedes-Benz

Vizuál, který nadchne zvenku i zevnitř

Ačkoliv primární je u vozidel daného typu samozřejmě výkon, opomínat nelze ani otázku designového zpracování. Elektrická Třída G sice zůstává svou klasicky ostře řezanou siluetou věrná charakteru originálu, a to včetně detailů, jako jsou kliky dveří či ukazatele směru na blatnících, nescházejí ale ani prvky, které jsou typické pro elektromobily. Jmenovitě se jedná např. o mírně zvýšenou kapotu a tzv. vzduchové clony v lemech zadních podběhů.

V interiéru Třídy G pak na každého čeká mix typického dobrodruha, jenž ale zohledňuje i dotek luxusu. Terénní prvky se tak snoubí s nejmodernějšími technologiemi a samozřejmě také exkluzivním vypracováním, což mj. znamená užití celé řady špičkových materiálů a jejich bezkonkurenční řemeslné zpracování. V rámci individualizace MANUFAKTUR, tedy nabídky exkluzivních výbav pro exteriér i interiér od Mercedes-Benz, lze navíc volit hned z 28 možných laků a také nespočtu variant čalounění. Díky individualizaci tak lze získat vozidlo výjimečné hodnoty vyrobené přesně dle vlastních představ a přání.

Nová ikona

Ačkoliv „géčko“ již svůj přídomek „ikonický“ má, jeho elektroverze, tedy Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ, rozhodně aspiruje na další zvednutí laťky v celém segmentu luxusních terénních vozů, které naplňují veškeré požadavky moderní doby. Ať už v terénu, nebo mimo něj, usednout za volant tohoto automobilu bude jednoduše zážitkem, který již nikdy nepustíte z hlavy.

Zdroj: Marcedes-Benz/spolupráce

Populární
články

Takzvaní „treatleři“ si hlasitě stěžují na dovážkové služby – často jim však nedochází, v jakých podmínkách kurýři pracují
TRENDY

Napůl zákazník, napůl Hitler. Tzv. „treatleři“ jsou postrachem kurýrů i sociálních sítí. Jak rozvážkové služby mění běžné lidi na tyrany?

Autor: Veronika Košťálková
I když některé studie říkají, že žádný gay gen neexistuje, ještě pořád zůstává poměrně velký prostor pro to, abychom zjistili opak
TĚLO & MYSL

Moje rodina je důkaz, že existuje „gay gen“, říká bisexuální TikToker Sam Williams. A není sám

Autor: Michal Černý
Talentovaná zpěvačka a reklamní herečka nenáviděla queer lidi, což jí stálo kariéru a následně i potíže v osobním životě
LIDÉ

Zemřela Anita Bryant, zpěvačka, která pohřbila svoji nadějnou kariéru kvůli nenávisti k LGBTQ+ komunitě

Autor: Michal Černý
Pes jako dítě? I to se může stát
TRENDY

Pes či kočka místo dětí: Mladí lidé nemají (a nechtějí) potomky, do mazlíčků investují majlant. Kdo jsou „příslušníci generace Fido“?

Autor: Mirka Dobešová
Může láska vést k popření veškerých doposud vyznávaných hodnot?
LIDÉ

„Má nejlepší kamarádka se zamilovala do muže, který nenávidí gaye. Kvůli své orientaci o ni asi přijdu,“ bojí se Filip

Autor: Mirka Dobešová
Průvodce Karel, který si prošel mnoha pekelnými situacemi, ze kterých si dnes umí udělat legraci
LIDÉ

Bezdomovec nemusí smrdět, žebrat a může být i hezky oblečený, pokud skutečně chce, říká speciální pražský průvodce Karel

Autor: Michal Černý
Příběh o devítiletém školákovi, který měl přijít ze školy s čerstvým poznatkem, že si může „vybrat pohlaví“, znovu ukazuje, jak potřebná je osvěta o genderu. S tímto termínem totiž leckdy nepracují správně ani odborníci
AKTUALITY

„Manžel se směje, že doma máme mořského koníka,“ tvrdí rozčílená matka, kterou devítiletý syn poučil o svobodné volbě genderu

Autor: Veronika Košťálková
Stylové Volvo XC40
CESTOVÁNÍ

Na velikosti záleží – zejména když jde o vůz a jeho úložný prostor. Mild-hybridní Volvo XC40 ale zvládne i rodinný výlet do hor naprosto hravě

Autor: Redakce LUI
Javorina dbá na využití přírodních materiálů a také udržitelnost
Living 2/24

Revoluce v domácím fitness: „Naši zákazníci častěji pracují a aktivně žijí v domácím prostředí,” vysvětluje obchodní ředitelka Javorina GYM

Autor: Redakce LUI
"Plánuje" někdo novou pandemii?
AKTUALITY

„Chystá se“ nový celosvětový lockdown? Světoví lídři se připravují na novou pandemii Nemoci X. „Je jisté, že někde venku je,“ tvrdí

Autor: Mirka Dobešová

E-Shop