Ikonická „hvězda“ mezi offroady, Mercedes-Benz Třídy G, přijíždí v plně elektrickém provedení. Svým výkonem zvedá laťku pro celý segment
[little ads never killed nobody] #spoluprace
Zdroj: Mercedes-Benz/se svolením

Ikonická „hvězda“ mezi offroady, Mercedes-Benz Třídy G, přijíždí v plně elektrickém provedení. Svým výkonem zvedá laťku pro celý segment

Segment terénních vozů je v mnoha směrech specifický – a pro mnohé je synonymem výkonu také pořádný „řev“ motoru. Že to tak vůbec nemusí být a vysokým požadavkům milovníků jízdy v náročném terénu lze dostát i v plně elektrickém provedení, pak dokazuje Mercedes-Benz Třídy G v plně elektrickém provedení.
Redakce LUI Redakce LUI Autor
29. 10. 2024

Třída G, která jde s dobou

Třída G ve stáji Mercedes-Benz obecně platí za synonymum pro skvělý offroadový výkon. Aby ne, vždyť označení „G“ je odkazem na německý termín Geländewagen, tedy „terénní vůz“. Vývoj prvního modelu byl zahájen již v roce 1972 a na běžný trh zamířil o sedm let později. A jelikož se vozidlo rychle etablovalo, následovaly jeho různé verze (některé nalezly uplatnění v armádě, jiné naopak prošly úpravami tak, aby oslovily zákazníky zaměřené na luxusní vozidla). V roce 2018 pak Mercedes Benz představil zcela novou generaci vozů Třídy G: jsou lehčí, větší, avšak neztrácí nic ze svých legendárních jízdních vlastností.

Ovšem vzhledem k tomu, že v současnosti je trendem nabízet zákazníkům také vozidla s elektrickým pohonem, ubral se tímto směrem i Mercedes Benz, který letos v dubnu na trh uvedl nový, plně elektrický model legendárního „géčka“, G 580 s technologií EQ. „Třída G během své více než 45leté historie vždy využívala nejmodernější dostupnou technologii pohonu. Je tedy zcela přirozené, že terénní vlastnosti našeho legendárního modelu se dostávají na novou úroveň díky inovativní koncepci pohonu se čtyřmi samostatně řízenými elektromotory. Vůz si dokonce zachovává známou hranatou siluetu a je věrný charakteru našeho oblíbeného Geländewagenu,“ vysvětlil Markus Schäfer, člen představenstva koncernu Mercedes-Benz pro technický vývoj.

Tipy redakce

Elektrický pohon, který oslní

Ačkoliv má G 580 stále s karoserii na žebřinovém rámu (a upevňovací body jsou totožné bez ohledu na typ pohonu), rám samotný již jasná specifika vykazuje – mezi jeho kolejnicemi je totiž uložena baterie o využitelné kapacitě 116,0 kWh, což je dostatek energie pro jízdní dosah až 472 kilometrů dle WLTP. Vzhledem k tomu, že nová elektrická Třída G disponuje hned čtveřicí individuálně ovládaných elektromotorů (což je unikum v rámci produkce celého koncernu Mercedes-Benz) umístěných v blízkosti kol, jízdní vlastnosti na silnici i v terénu jsou bez pochyb jedinečné.

Hvězda v každém prostředí

Je-li řeč o terénu, pro jehož zdolávání bylo vozidlo primárně konstruováno (byť lze čekat, že se zabydlí i na klasických dálnicích a dost možná i v městském provozu), faktem je, že toto elektrické „géčko“ se opravdu nezalekne ničeho. A není divu – vůz je vybaven terénním převodem LOW RANGE. Každý motor má také v blízkosti kola vlastní převodovku s centrálním ovládáním, což zajišťuje nezávislou funkci motorů a možnost bez obtíží zdolat náročná stoupání, nesjízdné cesty nebo prudká klesání.

A jelikož G 580 s technologií EQ je vozem do terénu, samozřejmě se zvládne brodit vodou (a to až do hloubky 850 mm, čímž dokonce překonává i konvenčně poháněné modely), bahnem, dokáže šplhat po skalách – to vše v podstatě za jakýchkoliv povětrnostních podmínek (což dokázaly mj. offroadové akce, které Mercedes uspořádal ve Francii). Problémem nejsou ani skutečně ostré zatáčky – s jejich hladkým projetím pomůže funkce G-Steering. Ta v praktické rovině zajistí, že v případě potřeby se zmenší průměr otáčení na nezpevněném povrchu a také při rychlostech do 25 km/hod a hnací moment se na každém kole individuálně přizpůsobí konkrétní situaci. Také serpentiny či jiné úzké úseky lze v G 580 s technologií EQ snadno zvládnout bez dlouhého manévrování. Díky robustní konstrukci a sofistikovanému systému pohonu všech kol se tak lze spolehnout na perfektní ovládání vozu a jeho naprostou stabilitu i ve skutečně drsném prostředí.

<Path> DS 3 Crossback – francouzský elegán na čtyřech kolechZdroj: DS Automobiles

Vizuál, který nadchne zvenku i zevnitř

Ačkoliv primární je u vozidel daného typu samozřejmě výkon, opomínat nelze ani otázku designového zpracování. Elektrická Třída G sice zůstává svou klasicky ostře řezanou siluetou věrná charakteru originálu, a to včetně detailů, jako jsou kliky dveří či ukazatele směru na blatnících, nescházejí ale ani prvky, které jsou typické pro elektromobily. Jmenovitě se jedná např. o mírně zvýšenou kapotu a tzv. vzduchové clony v lemech zadních podběhů.

V interiéru Třídy G pak na každého čeká mix typického dobrodruha, jenž ale zohledňuje i dotek luxusu. Terénní prvky se tak snoubí s nejmodernějšími technologiemi a samozřejmě také exkluzivním vypracováním, což mj. znamená užití celé řady špičkových materiálů a jejich bezkonkurenční řemeslné zpracování. V rámci individualizace MANUFAKTUR, tedy nabídky exkluzivních výbav pro exteriér i interiér od Mercedes-Benz, lze navíc volit hned z 28 možných laků a také nespočtu variant čalounění. Díky individualizaci tak lze získat vozidlo výjimečné hodnoty vyrobené přesně dle vlastních představ a přání.

Nová ikona

Ačkoliv „géčko“ již svůj přídomek „ikonický“ má, jeho elektroverze, tedy Mercedes-Benz G 580 s technologií EQ, rozhodně aspiruje na další zvednutí laťky v celém segmentu luxusních terénních vozů, které naplňují veškeré požadavky moderní doby. Ať už v terénu, nebo mimo něj, usednout za volant tohoto automobilu bude jednoduše zážitkem, který již nikdy nepustíte z hlavy.

Zdroj: Marcedes-Benz/spolupráce

Populární
články

Volvo XC90 okouzlí stejně jako známý most
STYL

S Volvem XC90 přes ikonický most Öresund aneb Severská preciznost v praxi, bezpečí pro každého a malé nahlédnutí „za oponu“

Autor: Mirka Dobešová
Helena Valtrová se do vedení hotelu Emblem dostala nezvykle klikatou cestou. Vystudovala práva na prestižní univerzitě ve Velké Británii, několik let působila na ministerstvu životního prostředí, kde měla na starosti evropské dotace. Její život ale postupně nasměroval do hotelnictví – a dnes je už téměř patnáct let ředitelkou nezávislého butikového hotelu v centru Prahy. Emblem pomáhala otevírat v roce 2013 a od té doby stojí za jeho vizí i každodenním chodem. Její přístup je postavený na důvěře, empatii, osobním kontaktu a důrazu na detail. V rozhovoru otevřeně mluví o tom, jak těžké je skloubit vedení rodinné značky s mateřstvím, i o tom, proč luxus už dávno není o pozlátku, ale o lidech.
LIDÉ

„Luxus už není jen o posteli a mramoru. Host chce zážitek,“ říká Helena Valtrová, která řídí jeden z nejstylovějších hotelů v Praze

Autor: Šimon Hauser
Pornhub každoročně zveřejňuje přehled Pride Insights s daty o sledovanosti queer obsahu.
TRENDY

Kdo vládne gay filmům pro dospělé? Pornhub zveřejnil nejpopulárnější hvězdy roku 2025

Autor: Šimon Hauser
Jack Twist (Jake Gyllenhaal) a Ennis Del Mar (Heath Ledger) v jedné z klíčových scén filmu Brokeback Mountain (2005). Příběh o lásce dvou mužů, která vzniká na izolované pastvině ve Wyomingu, se stal symbolem queer reprezentace na filmovém plátně a změnil způsob, jakým Hollywood vypráví o intimitě, touze a vnitřním zápasu.
KULTURA

Nejslavnější gay romance všech dob znovu v kinech. Zkrocená hora zůstává jedním z největších příběhů queer kinematografie

Autor: Šimon Hauser
Politika podle něj není jen o sloganech, ale o konkrétních opatřeních. „Na rozdíl od jiných stran nabízíme řešení, která opravdu reagují na to, co mladou generaci trápí,“ říká.
LIDÉ

„V patnácti jsem chodil na plesy a politika šla mimo mě. Dnes vedu Mladé Pirátstvo a kandiduju do sněmovny,“ říká Kristián Sušer, trojka jihočeské kandidátky za Piráty

Autor: Šimon Hauser
Monika Pločová ví, jak vypadá závislost zevnitř. Dnes pomáhá lidem najít cestu zpátky k sobě i k životu bez útěků.
LIDÉ

„Při léčbě závislostí je klíčové, aby terapeut uměl odložit vlastní ego,“ říká žena, která závislost poznala na vlastní kůži a dnes lidem pomáhá skrze jedinečný léčebný program

Autor: Šimon Hauser
Polyamorní vztah může tvořit více než dvě osoby. Pro mnohé jde o naplněný partnerský model, nikoli o krátkodobé experimentování.
LIDÉ

„Polyamorie není o sexu s kýmkoli. Je to upřímnější než většina vztahů, které jsem zažil,“ říká muž, který má dvě partnerky

Autor: Šimon Hauser
Víra a identita se nemusí vylučovat – místo v lavici je pro každého.
LIVING

Co Bible opravdu říká o homosexualitě? Méně, než by si homofobové přáli

Autor: Šimon Hauser
Rodičovství zůstává pro mnohé naplněním života. Pro jiné ale není tou správnou cestou – a to je v pořádku.
TRENDY

„Když vidím, kam se svět řítí, připadá mi nefér přivádět na něj další bytost.“ Stále více lidí se rozhoduje pro život bez dětí i kvůli klimatické úzkosti

Autor: Šimon Hauser
Tomáš Rajchl ve své denní rutině nezačíná meetingy, ale meditací. „Vstávám v pět, cvičím, držím půsty. Ta struktura mi dává klid i energii tvořit.“
LIDÉ

„Každé pondělí nejím. A večer už většinou nezvedám telefon.“ Tomáš Rajchl o vnitřní hygieně a balancu mezi světem a sebou

Autor: Šimon Hauser

E-Shop