Měsíc hrdosti je vždy bohatý na nové kolekce, ani výrobce ikonických tenisek letos nezahálel
LGBT+
Zdroj: Converse / Se svolením

Měsíc hrdosti je vždy bohatý na nové kolekce, ani výrobce ikonických tenisek letos nezahálel

Můžeme si z chování některých společností během Pride Month dělat legraci, mnohdy oprávněně, ale pravdou je, že marketingově to je velmi vhodná příležitost k propagaci svých produktů. Což znamená, že toho využívají i takové firmy, které podporují LGBTQ+ komunitu běžně i v jiné části roku. V tomhle případě to je ale dobře, protože ty většinou vyrábí smysluplné věci, ideálně denní potřeby. A letos dokonce jedna z nich slaví v rámci své tradiční kolekce pěkné kulaté výročí.
Michal Černý Autor
21. 6. 2024

Řeč není o nikom jiném než o značce Converse, která i dnes pro mnohé symbolizuje dokonce i určitý styl života. Pokud se specificky zaměříme na LGBTQ+ komunitu, i zde jsou její produkty, zejména tedy boty, velmi oblíbeným artiklem. A není se vůbec čemu divit, protože jejich podpora této komunity přesahuje dalece rámec jednoho měsíce.

Společnost finančně přispívá na neziskové organizace jako Trevor Project a It Gets Better Project, organizuje vzdělávací programy pro zaměstnance a veřejnost, a aktivně se účastní Pride akcí po celém světě. Rovněž podporuje diverzitu a inkluzi uvnitř svého vlastního provozu a spolupracuje s queer umělci, čímž jim poskytuje velmi štědrou a důležitou platformu pro jejich práci. 

Vraťme se ale k tomu hlavnímu a tím je kolekce. Jak bylo řečeno, letos se slaví kulaté výročí, a je to právě Converse Pride kolekce, která už desátým rokem slaví měsíc hrdosti novou kolekcí. 

Pro připomenutí, v roce 2014 například přinesla jednoduché, ale výrazné designy s duhovými prvky. Každým rokem se pak přidávaly nové jednoduché prvky, aby kolekce zůstávaly svěží a relevantní. V roce 2015 se zaměřila na vzorované designy, rok 2016 přinesl různé vlajky LGBTQ+ komunity a doplňky. Od roku 2017 do 2023 pak kolekce oslavovaly především historii, lásku, kreativitu a náhled na budoucnost LGBTQ+ komunity.

Letošní má název „Proud to be“ a dle slov na webových stránkách „oslavuje průkopníky queer kultury, kteří se vzpírají očekáváním ohledně identity a sebevyjádření a mění svět pro lásku“.Tato kolekce je inspirovaná westernovými prvky, které symbolizují sílu a odhodlanost. Kolekce obsahuje pestrou paletu barev, která působí jako povzbuzení k tomu, aby každý žil podle svého a nemusel se obhajovat za své city. Na návrhu kolekce se podíleli zaměstnanci a fanoušci Converse z 2SLGBTQIA+ komunity, a je určena právě jim, ale už teď je jisté, že zaujmout dokáže úplně každého. Kdo se tedy o tyhle boty minimálně zajímá. 

Tipy redakce

Novinkou letošní kolekce je silueta Run Star Utility Sandal CX, ale nechybí ani ikonické modely jako Chuck 70, Chuck Taylor All Star Lift a Chuck Taylor All Star, každý se svými unikátními detaily. U sandálů jsou barevné popruhy, jež mají evokovat transgender vlajku, kovová ozdoba na Chuck 70 pak připomíná postroj

<Path> Jak vyčistit a zachránit tenisky: Většinu toho, co potřebujete, už máte doma. Stačí vám 30 minut a milované boty budou jako novéZdroj: Martin Lyko

Kolekce též zahrnuje také dvě trička a tílko. 

Letošní kampaň nafotil Cully Wright,  který fotografiím vdechl romantický a zasněný pocit. Snímky zachycují různé emoce a páry, které spojuje pocit sounáležitosti s queer komunitou a radost z pocitu bezpečí. Celá kampaň se nese v duchu hesla „Queer Frontiers“, které boří zbytečné hranice.

Máte nějaké boty z předchozích kolekcí, nebo vás zaujala až ta letošní?

Zdroj: converse.cz, marketingtherainbow.info

Populární
články

Už jste někdy odešli z kina předčasně jen kvůli tomu, že byl snímek příliš nechutný? S nejnovějším hororem to budete moct napravit
KULTURA

Nový horor šokuje svou extrémní brutalitou. Diváci opouští kina už po několika minutách promítání

Autor: Michal Černý
Pro lepší zdraví vaší nervové soustavy stačí několik běžných potravin a chvilka pohybu, kterou zvládnete i o polední pauze
TĚLO & MYSL

Máte „pocuchané“ nervy nebo časté výpadky pozornosti? Krmte a trénujte „hospodyni“ ve svém mozku, navrhují vědci

Autor: Veronika Košťálková
Účast sportovně založeného Theodora, který se netají svojí tranzicí, v soutěži Prostřeno! vzbudila spoustu emocí
AKTUALITY

Do pořadu Prostřeno! se „přišel zviditelnit“ trans muž Theodor. „Budu se muset oklepat,“ reagoval na tranzici zaskočený soupeř

Autor: Veronika Košťálková
Z nového průzkumu vyplývá, že některé páry preferují oddělené hotelové spaní už v rané dospělosti
CESTOVÁNÍ

„Spánkový rozvod“ na dovolené? Půlka mladých párů nechce na hotelu společný pokoj, každý třetí odmítá spát v jedné posteli

Autor: Veronika Košťálková
„Byl jsem přesvědčený, že musím být ten dokonalý, schopný a příjemný chlap, který všechno zvládá,“ vypráví Václav o svém zhroucení
LIDÉ

„Byl jsem přesvědčený, že musím být ten dokonalý, schopný a příjemný chlap, který všechno zvládá,“ vypráví Václav o svém zhroucení

Autor: Irena Piloušková
Libuše až po 50 letech focení konečně získává uznání, které si zasloužila už dávno. Ale jak sama říká, vše přichází, kdy má
LIDÉ

„LGBT komunita byla dříve čistší a více propojená,“ říká fotografka Libuše Jarcovjáková. Dokument o jejím životě právě vstoupil do kin

Autor: Michal Černý
Manželský pár biohackerů údajně nechce žít věčně, ale spíše maximalizovat počet zdravých let
TĚLO & MYSL

„Chceme spolu žít až do 150 let,“ tvrdí manželé se zálibou v biohackingu. Rutinu, jakou denně praktikují, ale doma těžko napodobíte

Autor: Veronika Košťálková
Na první pohled Rosa září pozitivní energií...
LIDÉ

„To, že mě vychovaly dvě mámy, na mě mělo pozitivní i negativní dopad,“ tvrdí Rosa, která Čechům vzkazuje: „Buďte tolerantní a učte to hlavně své děti“

Autor: Jakub Starý
Generace Z posouvá hranici dospělosti až do věku 27 let, a to i z důvodu zajištění finanční nezávislosti
LIDÉ

Generace Z věří, že dospělost začíná až ve 27 letech. Důležitější než dosažení určitého věku je prý finanční nezávislost

Autor: Michal Černý
Předstírání práce je nový trend...
LUI BUSINESS

Dělám, že něco dělám: Stále více lidí v zaměstnání práci předstírá. Ti, kdo při práci nejsou vidět, se totiž (údajně) flákají

Autor: Mirka Dobešová

E-Shop