Značky, které nosí skutečně bohatí muži, nejspíš vůbec neznáte. Nebo ano? Místo jména se tu platí za kvalitu a výjimečnost
Straight friendly
Zdroj: Adobe Stock

Značky, které nosí skutečně bohatí muži, nejspíš vůbec neznáte. Nebo ano? Místo jména se tu platí za kvalitu a výjimečnost

Chcete se oblékat jako ti nejbohatší z nejbohatších? Nemáte šanci. Nejen ovšem proto, že na to nemáte peníze, ale také proto, že pravděpodobně vůbec neznáte značky, které si tohle jedno procento populace bere denně na sebe. Patří totiž do tzv. „tiché módy“, části oděvního světa, která dělá všechno pro to, aby „chudina“ nepoznala, jak drahá vlastně je.
Martin Lyko Martin Lyko Autor
24. 11. 2023

Jaké brandy si představíte, když se řekne luxusní móda? Louis Vuitton, Gucci, Prada, Dior nebo snad Hermès? Tak na ně zase honem zapomeňte, protože na to, aby byly pro opravdu bohaté lidi, jsou takříkajíc moc profláknuté. Ti nejbohatší totiž nosí značky, za které nemluví jejich jméno, ale jejich kvalita. A které znají většinou jen opět ti nejbohatší. A samozřejmě experti na módu.

Za jedno odpoledne se jimi sice nestanete – ani experty, ani miliardáři – ale snít rozhodně můžete. A my budeme na následujících řádcích snít s vámi.

Jsem tak bohatý, že vám ani nemusím říkat, jak bohatý jsem. Zhruba touhle větou by se dal shrnout princip „tiché módy“, módního směru, který vyznávají ti nejzajištěnější muži a ženy světa. „Quiet fashion“, jak se jí říká anglicky, totiž „nekřičí“ žádnými logy, potisky jmen nebo snad vyzývavým designem. Je nenápadná, klidná, prakticky úplně nudná. Než se ovšem podíváte na cenovku. Pak vám totiž tep vyletí rychlostí světla. Nikoliv však těm, kteří si takové kousky kupují, ti se na cenovky pochopitelně nedívají.

Luxus jménem nekompromisní kvalita

To, co značky pro pomyslné jedno procento populace odlišuje od všech ostatních, včetně těch nejslavnějších luxusních, které jsme jmenovali na začátku, je jejich kvalita. Oblečení šité od začátku do konce na míru, každý detail zpracovaný ručně s největší přesností a látky, u nichž nevíte, čím to je, ale víte, že je na nich něco speciálního. To je pocit, za který bohatí bohatě platí.

Ale utrácí samozřejmě také za fakt, že je to zboží exkluzivní. K čemuž trochu paradoxně patří i skutečnost, že ho nikdo nezná. Výjimečnost, a to taková, že jen ti výjimeční vědí, jak moc je výjimečná, je to, oč tu běží. „Myšlenka, že na sobě máte něco, o čem nikdo neví, co přesně to je, nebo kde jste to sehnali – to mají [bohatí] rádi,“ říká Tiina Laakkonen, majitelka superluxusního butiku Tiina the Store z newyorského East Hamptonu. „Líbí se jim ta představa jedinečnosti. Že jsou ti jediní, kdo danou věc vlastní. Hledají unikátnost a ten pocit, když něco vypadá, jako že to vlastně nic moc není, je to jednoduché, ale vy víte, že je to ta nejdokonaleji vyrobená věc z toho nejskvostnějšího materiálu.“

A jaké značky a návrháře tedy finanční smetánka světa nosí?

1. Loro Piana

Tenhle luxusní módní dům je jedním z těch známějších jmen. Založen byl v roce 1924 a je jedním z největších producentů luxusních kašmírových výrobků na světě. Pokud vám jméno Loro Piana zní italsky, máte pravdu, jde o značku z Itálie. A svůj původní italský charakter si zachovala i přesto, že ji v roce 2013 koupila francouzská skupina LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. Značka sice vyrábí třeba také džíny nebo kšiltovky, její specialitou je ale vlna. Úplně celý proces výroby je ve vlastnictví firmy – od chovu dobytka po prodej finálních produktů – a celá výroba probíhá v Itálii. Pro její kvalitu si ji oblíbili například Bill Clinton nebo David Beckham.

<Path> Měsíc neprané slipy? Dánská firma vytvořila high-tech spodní prádlo, které můžete nosit dlouhé týdny bez nutnosti výměnyZdroj: independent.co.uk

2. Brunello Cucinelli

Italský „americký sen“, tak by se dal popsat život Brunella Cucinelliho, jednoho z nejvlivnějších mužů Itálie, nejbohatších lidí světa a zakladatele stejnojmenné superluxusní značky. Vybudoval ji totiž doslova z ničeho a stal se „králem kašmíru“, jak mu oděvní svět přezdívá. Oblečení, které vyrábí, je nadčasové, dokonalé a také udržitelné. Značka se zaměřuje na výběr pouze těch nejkvalitnějších materiálů a práci s nejzkušenějšími umělci a řemeslníky, mistry svého oboru. Kvalitu tohoto neobyčejného obyčejného oblečení si užívají třeba Brad Pitt, George Clooney nebo Tom Brady. A spekuluje se také o tom, že značku obléká i Mark Zuckerberg. Svá slavná šedá trička si prý nechává šít právě u tohoto italského výrobce.

3. Kiton

Pokud si potrpíte na obleky, saka a blazery, bude Kiton možná vaším největším módním snem. Kdo se vyzná, okamžitě Kiton pozná podle kvality jeho látek. Kiton ovšem proslul také tím, že jeho obleky jsou šité v ruce. A jen tak nepřestanou být, protože když si značka uvědomila, že tohle řemeslo pomalu vymírá, investovala nemalé prostředky do toho, aby si vyučila novou generaci vlastních špičkových krejčích. Stejně jako předchozí zmínění, i Kiton je italská značka. Kromě obleků, které prý poznáte na první pohled, i když je těžké vysvětlit, čím to je, ji proslavily také tzv. slacks, méně formální společenské kalhoty. Pokud tedy hledáte něco „jen tak na válení“ a tíží vás nějaká ta tisícovka nebo deset, bude Kiton přesně pro vás.

Zdroj: Giphy

4.  Stefano Ricci

„Držíme se stranou mediálního cirkusu a módního šaškování. V jednom kuse se nepředvádíme,“ prohlásil o značce Niccoló Ricci, její výkonný ředitel a nejstarší syn jejího zakladatele. A dokonale tak popsal to, co pro bohatou klientelu znamená – luxus, který není okázalý. Stefano Ricci nabízí exotické kůže nebo hedvábí a mezi jeho zákazníky patří self-made miliardáři nebo světové osobnosti jako Andrea Bocelli nebo Nelson Mandela. Skutečnost, že jste o značce možná nikdy neslyšeli, je ovšem záměr. Spolupracuje totiž v tichosti především se staršími klienty, kteří nemají problém utrácet.

Tipy redakce

5. Brioni

Když už jsme u těch státníků, nesmíme vynechat ani značku, kterou si oblíbil jeden z těch nejmocnějších, byť teď už jeho místo pár let zastává někdo jiný. Když přišlo na obleky na míru, měl Barack Obama prý v oblibě italskou značku Brioni. Každý její ručně zhotovený oblek prochází 220 jednotlivými kroky a od roku 1945 patří mezi to nejluxusnější, co na sebe můžete obléct. Svůj šarm a nadčasovou eleganci si navíc drží, i když ji v roce 2011 koupila společnost Kering, která jinak vlastní třeba tak výrazné brandy jako Gucci, Yves Saint Laurent nebo Balenciaga.

Zdroj: washingtonpost.com, wwd.com, 2men.it, isuit.it, scmp.com, preview.ph

Populární
články

V minulosti jednu postel sdílelo více lidí - i těch, co si byli cizí
LIDÉ

Postele plné cizích lidí byly dřív běžné a měly řadu výhod. Richard Lví srdce spával s Filipem II., královna Alžběta I. se služebnými

Autor: Mirka Dobešová
Koláč jako od babičky? Žádný problém
CESTOVÁNÍ

Jak přijmout stárnutí, ukazuje vídeňská kavárna. Pracují v ní jen seniorky, které pečou koláče „jako od babičky“. A z podniku je hit

Autor: Mirka Dobešová
Michal Novotný
AKTUALITY

„Chudák“ bílý heterosexuální muž Michal Novotný řekl svůj názor a dostal za to facku na sítích. Homofob přece není, když to sám říká

Autor: Martin Lyko
Nemusíte mít bujnou kštici, abyte vypadali stylově
STYL

Jak vypadat dobře bez vlasů? Sexy look vám dodají nejen vousy, radí stylista. Důraz klade na siluetu a doplňky

Autor: Martin Lyko
Kolik designů dokážeš smíchat, tolikrát jsi člověkem
Trendy & Styl 2024

Jaké jsou letos trendy bytového designu? Porovnali jsme nabídku čtyř velkých hráčů na trhu!

Autor: Michal Černý
Měli by být generací, která je otevřená všemu, feminismus se ale mladým mužům nelíbí
LIDÉ

Feminismus přináší víc škody než užitku, tvrdí mladí muži. Být mužem je dle nich těžké. Progresivněji myslí i senioři, ukázal výzkum

Autor: Mirka Dobešová
Také jste někdy snili o tom, že se tu na všechno vykašlete a zmizíte v zahraničí? V čem vám může taková změna pomoci?
CESTOVÁNÍ

Také jste někdy snili o tom, že se tu na všechno vykašlete a zmizíte v zahraničí? V čem vám může taková změna pomoci?

Autor: Irena Piloušková
Misionářská poloha není jen pro heteráky
HOT!

Jak mají gayové sex? Povědomí, které mají heteráci, je přinejlepším zkreslené. Kdo si dovádění mezi muži vyzkoušel, zná rozdíl

Autor: Martin Lyko
Autorem emotivního dopisu je nejmenovaný dospívající gay
AKTUALITY

15letý chlapec v emotivním dopise vysvětlil, co pro něj znamená stejnopohlavní manželství. Upřímný text sdílela Danuše Nerudová

Autor: Martin Lyko
Oko je okno nejen do duše, ale také do neřestných myšlenek
TĚLO & MYSL

Je možné poznat sexuální orientaci z očí? Vědce to napadlo před půl stoletím, teorii potvrdili ale až nedávno

Autor: Martin Lyko

E-Shop